Marknadsundersöking - miffon på telen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Ahopp. Tredje gången jag blir uppringd av nått offer från London som gör nån marknadsundersökning. Jag sa nej 2 ggr att jag inte ville lyssna och inte var intresserad vad dom än hade och säga. Sen sa hon ändå, som om jag sagt ja "Can I tell you about the tsumani victoms and what they need the most?" eller nått i den stilen. Jag sa "Sure"... och så babbla hon vidare. Sen avbröt jag för jag blev trött och sa nått "Okay, I don't want to listen anymore. I am going to hang up on you." Sen så fatta hon iaf och sa "Have a very nice day. bye".. Direkt! som om hon nått sin tid på nån sorts klocka.
Hon hade först ringt kl13:14 o lämnat meddelande på telefon. "Hi can I speak to Johnny". Hur fasiken fick hon mitt namn oxå? Vem är denna muppiga byrå? Ringer med okänt nummer. Nästa gång dom ringer kommer jag vara ett rejält arsle tillbaka och fråga ut dom om information och varför dom ringer, sen ska jag säga "Are you cute, can I meet you? I like your voice. It's so sweet. I want to do things with you.". Sen ska jag be om att få kopplad till hennes överordnad och klaga på att hon bemött mig dåligt. bah. Så trött.

Vet nån här vilka puckon detta är?

Det är inte så vanligt att bli uppringd av engelsktalande undersökningar, det har jag faktiskt aldrig varit med om, men motsvarande svenska har man fått utstå, ibland kan det fasen ta en kvart utan vidare med frågor om politik, mat, ekonomi mm.

Då handlar det som sagt om undersökningar, i ditt fall verkar det ju vara nån sorts tiggeri.

Bengan skrev:
http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanu.pdf

Nisse Järnet som tipsade mig om den :tummen

Svinbra! :tummenupp

Alla dessa telefonbolag som ringer och vill att man skall använda deras tjänster är ju så jobbiga. Brukar fråga vad de har för priser, och sedan säga att jag ringer billigare med ett annat bolag, och så hittar jag på ett namn. Fortsätter de ändå brukar jag säga att jag går in i en hiss (alternativt kör igenom en tunnel) och att det kanske bryts snart... Sen lägger man på. Parasiter.

Det var nått sånt as som ringde till mig också, iof rätt längesen men...
Jag förstog iaf inte en enda fråga :lol

För ett ½-år sedan ringde det någon, lät som en asiatiska:

Hello, i wondelled if you would like to buy a plastic dog with lights in it. Its eyes is lights and its tail is a light on top. It luns on batellies and if you put on table dog moves. Velly pletty!

Jag: öhh, no thanks.

Hon: Okay, bye *klick*

Enligt "svärmorsvarnaren" var det ett utlandsnummer men jag orkade aldrig kolla vilket land hon ringde ifrån. :confused: :va

Hade det asstressigt på jobbet och då ringer det en dryg aktiemäklare från singapore eller nåt..

Sade flergånger att jag inte hade tid och var riktigt snäll och fin..

Sedan när det inte funkade så lackade jag ur..

"Don't ever call here again.. No please go and fuck yourself!" sedan lade jag på..

Ålbetena hade jagat oss i flera da'r ...

Synd att de inte fattar när man säger snällt.. :kocko

Eller så kan man göra som någon här på SH tipsade om:

F= Försäljare
D= Du

F- Hej! Vi gör en marknadsunderökning om....

D- Jag har tyvärr inte tid nu, kan jag ringa er senare

F- Nej, men jag kan ringa tillbaks

D- Jag kan väl ta ditt hemnummer så kan vi prata mer senare

F- Nej, det vill jag tyvärr inte lämna ut

D- Varför inte? Vill du inte att okända människor ska ringa hem och störa dig?

F- Nej

D- Då vet du hur jag känner mig, hej då!

F- Öhhhh...

jag hatar själv 99% av alla som ringer o försöker sälja saker... men likfan jobbar jag med det själv :p

Faktum är att jag aldrig har stött på någon som försökt vara jobbig tillbaka och bara ca 1% som säger nej tack och slänger på direkt :va

Jidetoft skrev:
Svinbra! :tummenupp

Alla dessa telefonbolag som ringer och vill att man skall använda deras tjänster är ju så jobbiga. Brukar fråga vad de har för priser, och sedan säga att jag ringer billigare med ett annat bolag, och så hittar jag på ett namn. Fortsätter de ändå brukar jag säga att jag går in i en hiss (alternativt kör igenom en tunnel) och att det kanske bryts snart... Sen lägger man på. Parasiter.

jag säger nej tack o lägger på vad dom än säger :rofl
man behöver inte alltid va trevlig.

därimot snacka jag med en tv4 telefon försäljare(sån som läser blocket annonser) han vart sur på mig o kasta luren i öra på mig :hihi

haha ringde en tjej från göteborg som skulle göra en marknadsundersökning om vodafone hon var jätteglad och trevlig! men hon svarade på alla frågor som jag ställde oxå! och när samtalet skulle avslutas så frågade hon om jag ville ha nummret till företaget men jag bad efter hennes nummer istället! vilke jag inte fick... men på kvällen kom det ett sms från tjejjen att hon tyckte att det vore trevligt att snacka mer! allt slutade med en dejt i göteborg under mc mässan iaf!

//Mcbudet

Mcbudet skrev:
haha ringde en tjej från göteborg som skulle göra en marknadsundersökning om vodafone hon var jätteglad och trevlig! men hon svarade på alla frågor som jag ställde oxå! och när samtalet skulle avslutas så frågade hon om jag ville ha nummret till företaget men jag bad efter hennes nummer istället! vilke jag inte fick... men på kvällen kom det ett sms från tjejjen att hon tyckte att det vore trevligt att snacka mer! allt slutade med en dejt i göteborg under mc mässan iaf!

//Mcbudet

:tummenupp Man borde kanske ge dom en chans ändå!

Swedie skrev:
Ahopp. Tredje gången jag blir uppringd av nått offer från London som gör nån marknadsundersökning. Jag sa nej 2 ggr att jag inte ville lyssna och inte var intresserad vad dom än hade och säga. Sen sa hon ändå..

Ja visst är det lustigt att man hänger kvar.. o står ut med skiten?? :3freak Det enklaste är väl att mentalt förbereda sig på nästa teleapa o bara kort avbryta o säga:Mmm RING NÅN ANNAN! "klick" men telefonmoralen är tuff att övervinna!
Flemming :hihi

Dom ringde från London till min arbetsmobil idag, och ville skicka kostnadsfria brochyrer om aktier. Jag frågade varför han ringde ända från london, men han hade inget bra svar. Man blir lite paff när nån ringer och pratar engelska.

Jag gjorde en kul grej när ett elbolag vill ha mig som kund. Jag sa att jag redan tecknat avtal, och att farsan blev jätteintresserad. Jag gav numret till "farsan" till säljaren och han skulle ringa på en gång.

090-112844

Numer funkar inte detta längre när larmtjänst har en funktion som väntar på en fjärde siffra. Men förr funkade det, och jag mådde bra den kvällen.....

Brukar köra med en ganska väl fungerande strategi, jag lägger helt enkelt bara på rakt i örat på dem så fort det framgår att de är telefonsäljare.

-Eftersom de inte är riktiga människor (utan lägre stående varelser typ amöba) har de inga mänskliga rättigheter och man behöver inte vara trevlig mot dem. total ignorering av dem som människor gäller.
-De förtjänar ej heller att man skäller ut dem, det är som att skälla på ett dött ting.

Fattarde inte vinken kan man möjligen förklara för dem men de flesta verkar fatta direkt.

Fortfarande så har vi bara en ljum bris av vad dom har i USA, där är det riktigt pestigt med telemarketing.

Här kan man ju komma lindrigt undan genom att anmäla sig till NIX registret (har funkat skitbra för mig IAF), men i USA ringer det från morgon till kväll.

Uppringningen sker med en dator som registrerar vilka nummer som är uppringda, och hur länge samtalet varar, alla samtal som varar x antal sekunder räknas som genomförda och loggas i listan som "lyckade", samtal utan svar flyttas bara ner i listan så försöker programmet senare, samma sak om man lägger på innan x sekunder har uppnåtts.

Sen körs listorna nattetid och dom "lyckade" sorteras efter vilken tid dom lyckades, så dom vet vid vilken tid dom ska ringa nästa gång.

Det säljs fler och fler manicker i USA som automatiskt "svarar" när det rings från callcenters (dom har egna riktnummer) och uppehåller linjen i x antal sekunder, utan att telefonen ens ringer.

Detta leder dock till att man hamnar på "lyckade-listan" med följden att callcentren fortsätter att ringa upp, och tillslut får vanliga samtal svårt att komma igenom, eftersom manicken är fullt upptagen med att "svara" på callcenters.

Den senaste generationen "manicker" lär ska skicka upptaget-ton till callcentren istället, utom en viss tid på dagen då man kan stå ut med att vara utan telefon (tex under arbetstid), då den glatt svarar på allt...

Jag har en släkting som jobbade på ett callcenter i USA, enligt henne världens meningslösaste jobb...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt