Nej, jag menade just att de INTE är rika och därför INTE kan köpa något svartkontrakt.
....de flesta invandrare är nog sugna att komma till sverige för att börja med att ställa sig i en 15 år lång bostadskö för att få chans på citylägenheter...

Känns mer som något medelklasssvennen sätter sin son i vid 5 års ålder i samband med att han börjar bospara en hundring i månaden åt honom...
....för att då inte tala om alla kontrakt som lämnas över via kontakter eller främst släktingar. Och de flesta invandrare har ju redan en släkting i innerstan att "ärva" ett kontrakt ifrån..
Så..... Återigen. City skulle definitivt bli betydligt mer segregerat än det redan är men inte bara invandrare skulle få svårt att bo där utan gemene man. Svenne som arab. City skulle bli ett överklassträsk men det må vara hänt.
.......Det jag däremot tror skulle hända är att förtortsområdena blev uppblandade eftersom det blir ett alternativ för "alla" då närområdena blir för dyra.
....Och jag tror inte på en bostadsbrist i förorterna. Däremot skulle en massa tomma lägenheter med säkerhet fyllas. Och då inte med en massa socialfall och flyktingar som skuffas ihop utan med ärkesvennar som flyttar dit deras ekonomi hänvisar dem p.g.a. av att man hävt privilegiet att bo subventionerat i innerstan.