Marc Marquez rehabilitering 2021

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Det var väl du som påstod detta?
Eller missförstod jag?
Du menade att när det gäller racing på högsta nivå är det normalt att armbåga sig fram, och köra om och blocka förare på kval, eftersom att allt handlar om att vinna.

Så det är ju upp till dig att visa exempel. Om du inte hade något på fötterna har ju det här varit en icke-diskussion från början. Dvs, sånt du påstår händer förekommer inte.

Det var betydligt mer subtila exempel på osportsligt uppförande som diskuterades innan du kom in i diskussionen.
Gaslighting funkar bättre i tal brush!
Ni får fortsätta leka själva, jag är klar med denna tråden för ett tag framöver.

Kom gärna & hälsa på i någon annan tråd jag snubblar in i. Kanske blir roligare där!
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
MM´s två hojar i Assen idag under FP2. Den ena har tydligt annorlunda ram. Undrar ifall det var ytterligare nya grejer som orsakade dagens highsider, som han klarade sig helskinnad ifrån.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2021-06-25 kl. 22.40.25.png
    Skärmavbild 2021-06-25 kl. 22.40.25.png
    1,011.8 KB · Visningar: 46

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM´s två hojar i Assen idag under FP2. Den ena har tydligt annorlunda ram. Undrar ifall det var ytterligare nya grejer som orsakade dagens highsider, som han klarade sig helskinnad ifrån.
Ja, det var väl nya som gav hihsidern.
Var väl si och så när den testades igår också.
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Han borde, ska och kommer ge upp sin karriär nu i början av 2022, tycker och tror en del. Detta för att dubbelseendet är en alltför stor risk som han inte kan kontrollera. Annorlunda än ett benbrott, som inte riskerar att orsaka livslånga besvär när det väl läkt, vilket armen verkar ha gjort. I helgen kommer Bradl ersätta Marquez i Argentina. Bevittnade de som såg honom köra i Qatar hans sista race? Eller kommer han köra igen, men aldrig mer vinna ett race eller stå på pallen? https://www.crash.net/motogp/news/999790/1/clock-ticking-should-motogp-star-marc-marquez-retire
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Enligt Marcs brorsa Alex så var Marc tydligen riktigt knäckt av denna senaste skadan på ögonnerven:

”Turning to his brother's condition as he recovers from what is now a third episode of double-vision, Alex said: "The first days, it's normal that he was really down. I think I've never seen him down like this.”

 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Enligt Marcs brorsa Alex så var Marc tydligen riktigt knäckt av denna senaste skadan på ögonnerven.
Något annat hade varit konstigt. Svårt att tycka synd om honom. Det är väldigt ovanligt att människor får vara med om så många allvarliga olyckor med bibehållen hälsa, som Marc Marquez. Att utmana ödet som han har gjort med sin hälsa tycker jag har större likheter med arrogans och omnipotens än otur vid kvalificerade försöka att bedöma risker.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Bevittnade de som såg honom köra i Qatar hans sista race? Eller kommer han köra igen, men aldrig mer vinna ett race eller stå på pallen?
Om det blir så så är det bara 4st. kavar med chans på tre rätt. (av 21st.) i skryttråden...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Om det blir så så är det bara 4st. kavar med chans på tre rätt. (av 21st.) i skryttråden...
Han kör ju på söndag åtminstone. Återstår att se hur det går, men Austin är väl en av hans favoritbanor :)
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Han kör ju på söndag åtminstone. Återstår att se hur det går, men Austin är väl en av hans favoritbanor :)
Är du säker på att han kommer köra på söndag? Det är inte jag.

CotA är Marcs bana. Han äger den (bildligt talat). Av de åtta gånger som MotoGP har rejsat där så har han haft en DNF och resten vinster. Alla vet att det är Marcs bana och då inte minst han själv.
Marc verkar ha en tendens att inte bara försöka slå sina konkurrenter, utan mer dominera dem - visa dem var skåpet ska stå.

Kombinera ovanstående med att han inte längre verkar kunna köra som förr, med sjuka räddningar hit och dit, och inte heller är överens med nya Hondan.
Jag tror att den stora frågan är hur pass stor kraschen blir den här gången.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är du säker på att han kommer köra på söndag? Det är inte jag.

CotA är Marcs bana. Han äger den (bildligt talat). Av de åtta gånger som MotoGP har rejsat där så har han haft en DNF och resten vinster. Alla vet att det är Marcs bana och då inte minst han själv.
Marc verkar ha en tendens att inte bara försöka slå sina konkurrenter, utan mer dominera dem - visa dem var skåpet ska stå.

Kombinera ovanstående med att han inte längre verkar kunna köra som förr, med sjuka räddningar hit och dit, och inte heller är överens med nya Hondan.
Jag tror att den stora frågan är hur pass stor kraschen blir den här gången.
Du menar att han kör träning fredag, och kanske kvalar lördag men ev att han kör sönder sig själv innan dess? Jag vet inte jag i så fall. Tror att han lärt sig något ändå. Typ den Marc vi såg på Qatar var inte riktigt så pannbenig, och kunde acceptera ett sämre resultat. Jag föreställer mig något likande nu i helgen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tror tyvärr att MM93 har för mycket vinnarskalle för sin egen karriär. Det går säkert bra att ta det lugnt första träningen, men sen brinner säkringen.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Är du säker på att han kommer köra på söndag? Det är inte jag.

CotA är Marcs bana. Han äger den (bildligt talat). Av de åtta gånger som MotoGP har rejsat där så har han haft en DNF och resten vinster. Alla vet att det är Marcs bana och då inte minst han själv.
Marc verkar ha en tendens att inte bara försöka slå sina konkurrenter, utan mer dominera dem - visa dem var skåpet ska stå.

Kombinera ovanstående med att han inte längre verkar kunna köra som förr, med sjuka räddningar hit och dit, och inte heller är överens med nya Hondan.
Jag tror att den stora frågan är hur pass stor kraschen blir den här gången.
Jag tror tyvärr att vi får se hans sista krasch nu.
Inte så han kör ihjäl sig men det kommer att bli en upprepning av senaste försöken är jag rädd. Sen lägger han av. Eller blir avstängd av Honda för hans egen skull.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Tror att han lärt sig något ändå. Typ den Marc vi såg på Qatar var inte riktigt så pannbenig, och kunde acceptera ett sämre resultat. Jag föreställer mig något likande nu i helgen.

Fast han tog det faktiskt lugnt i Quatar

Marc "äger" inte Qatar. Inte på långa vägar. Han har två vinster totalt i Qatar - en i Moto2 och en i MotoGP.

I Argentina hade han 50%-igt vinstfacit innan helgen, så också lite av en MM93-bana. CotA är som sagt ännu mer en MM93-bana. Jag tror det ligger en hel del prestige i det, och jag skulle hävda att hans historik pekar på det. Som t.ex. när han försökte komma tillbaka alldeles för tidigt efter han bröt armen.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Marc "äger" inte Qatar. Inte på långa vägar. Han har två vinster totalt i Qatar - en i Moto2 och en i MotoGP.

I Argentina hade han 50%-igt vinstfacit innan helgen, så också lite av en MM93-bana. CotA är som sagt ännu mer en MM93-bana. Jag tror det ligger en hel del prestige i det, och jag skulle hävda att hans historik pekar på det. Som t.ex. när han försökte komma tillbaka alldeles för tidigt efter han bröt armen.

ja, du har ju en poäng i det, men jag är inte säker på att en Marquez som pratar om att han är omotiverad och rädd för fortsatta ögonproblem fortfarande tänker/agerar så.

 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Är du säker på att han kommer köra på söndag? Det är inte jag.

CotA är Marcs bana. Han äger den (bildligt talat). Av de åtta gånger som MotoGP har rejsat där så har han haft en DNF och resten vinster. Alla vet att det är Marcs bana och då inte minst han själv.
Marc verkar ha en tendens att inte bara försöka slå sina konkurrenter, utan mer dominera dem - visa dem var skåpet ska stå.

Kombinera ovanstående med att han inte längre verkar kunna köra som förr, med sjuka räddningar hit och dit, och inte heller är överens med nya Hondan.
Jag tror att den stora frågan är hur pass stor kraschen blir den här gången.
Facit säger att min spekulation var fel, även om han försökte så gott han kunde i racet (hur han missade Binder et al är rena mysteriet). Fram tills racet kändes det mer som att han inte vågade ge fullt. Inte att han var försiktig, utan att han var mer...."feg". Det verkade som att han för första gången var riktigt rädd för eventuella konsekvenser av en krasch. Sen kom racet och den missade starten....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Facit säger att min spekulation var fel, även om han försökte så gott han kunde i racet (hur han missade Binder et al är rena mysteriet). Fram tills racet kändes det mer som att han inte vågade ge fullt. Inte att han var försiktig, utan att han var mer...."feg". Det verkade som att han för första gången var riktigt rädd för eventuella konsekvenser av en krasch. Sen kom racet och den missade starten....
Jag tror han fått rätt strikta order från både team och doktorer att "INTE KLOTA!!!". :)
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top