Mappning PC3 med sebring slip-on

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Som rubriken lyder:
Var hittar jag en mappning till en Yamaha R1 med sebring slip-on och original luftfilter?
Hur gör man när man mappar en PC3? Har beställt en nu för att optimera hojen lite. Materialplayer som man är :)

Finns hur mycket "how to" som helst på www.powercommander.com samt en uppsjö av mappar (dock inte sebring specifikt - men en drös liknande), men det kanske Du redan kollat upp:) ?

Lycka till!

Finns hur mycket "how to" som helst på www.powercommander.com samt en uppsjö av mappar (dock inte sebring specifikt - men en drös liknande), men det kanske Du redan kollat upp:) ?

Lycka till!

Jag har kollat på powercommander.com men hittade som sagt inte till sebring. Kan man ta något annat märke, typ devil slip-on?!
Hur skulle det fungera?

Som rubriken lyder:
Var hittar jag en mappning till en Yamaha R1 med sebring slip-on och original luftfilter?
Hur gör man när man mappar en PC3? Har beställt en nu för att optimera hojen lite. Materialplayer som man är :)

Faktum e ju att för att du ska få ut optimalt av prylarna så måste du bänka den..

Om två exakt lika hojar av samma årsmodell med samma grejer skulle byta mappar med varandra var av den ena e optimerad i bänk och den andra " fulmappad " så skulle det med största sannolikhet inte den fulmappade med lånad mapp inte gå lika optimalt.

Det kan i vissa fall ( finns många trådar i ämnet ) skillja mellan 10-20 hästar mellan två exakt likadana hojar i orginalskick..

Jag skulle leta efter en mapp för ett slip-on med ungefär samma längd, insats och det vore en fördel om det är från samma tillverkningsland (IMHO säger det en del om ljuddesign/dämpning)!

När Du sen tar Dig tid och råd att bänka för att få en egen mapp kan Du krama ut några hk till. Men fram till dess och som basmapp vid bänkningen borde den Du väljer funka alldeles utmärkt.

Lycka till!

*/ ?>
Back