Mantorp SM 1-2/10

Konstruktivt och bra sagt :tummenupp

För mig och min grabb som båda gjorde Rockiepremiär i R1000 var det inget vidare. Jag kände det mest som att jag var ivägen i elitförarnas tävling (även om de jag pratade med efteråt tyckte det gick bra).

Rockietävlingen var annars skitkul och jag fick vara med och slåss i bottenskiktet. Fajterna upplevde jag som hänsynsfulla och justa. De andra i bottenskrapet var lika usla på att köra om som jag, så det blev lite klungor även längst bak. Att sedan eliten kommer farande förbi med lite mindre marginaler har jag full förståelse för, de har ju sin tävling att kämpa i.

Min slutsats är att om Rockie ska vara för Rockies så måste vi få åka i eget startfält. I den klassen måste man väl kunna vara dålig, var ska man annars börja?

Henrik
 
För mig och min grabb som båda gjorde Rockiepremiär i R1000 var det inget vidare. Jag kände det mest som att jag var ivägen i elitförarnas tävling (även om de jag pratade med efteråt tyckte det gick bra).

Rockietävlingen var annars skitkul och jag fick vara med och slåss i bottenskiktet. Fajterna upplevde jag som hänsynsfulla och justa. De andra i bottenskrapet var lika usla på att köra om som jag, så det blev lite klungor även längst bak. Att sedan eliten kommer farande förbi med lite mindre marginaler har jag full förståelse för, de har ju sin tävling att kämpa i.

Min slutsats är att om Rockie ska vara för Rockies så måste vi få åka i eget startfält. I den klassen måste man väl kunna vara dålig, var ska man annars börja?

Henrik

Det är ju jättebra att kunna ha det precis så också, men är det så få anmälda som till den här tävlingen så tycker åtminstone jag att det var roligare (både som publik & tävlande) att se lite större startfält.

Alla andra tävlingar har haft delade klasser, förutom denna med fantastiskt få anmälda(poängtera att det var FÅ anmälda :rolleyes: ).

LMS B-race var det enbart roookisar, 3.5 timmar träning & 2st race på det, 60+ anmälda så då hade du fått åka i princip själv i ditt eget tempo om du så ville. Den tävlingen hade passat alla rookisar ypperligt.
Hela 15st anmälda i R1000 liksom, luftigt o fint :krama

"De e bar' å åk" som Stenmark skulle ha sagt.
 
Last edited:
En fråga.

Under helgen såg jag ett team som verkade sälja dom (relativt) nya depåstödet, där man bara behöver rulla i framhjulet, för en tusing. Tänkte att dom kommer jag ihåg, men icke.

Teamet stod parkerade upp mot nätet vid depåinfarten.
Vilka var det?
Rätt svar från någon 600/1000 åkare kan troligen belönas med bild från svängen efter start/mål. Typ denna.
Mantorp.jpg
 
En fråga.

Under helgen såg jag ett team som verkade sälja dom (relativt) nya depåstödet, där man bara behöver rulla i framhjulet, för en tusing. Tänkte att dom kommer jag ihåg, men icke.

Teamet stod parkerade upp mot nätet vid depåinfarten.
Vilka var det?
Rätt svar från någon 600/1000 åkare kan troligen belönas med bild från svängen efter start/mål. Typ denna.

Kolla in på Axxonracing.se så tror jag du hittar vad du söker.

/A
 
En fråga.

Under helgen såg jag ett team som verkade sälja dom (relativt) nya depåstödet, där man bara behöver rulla i framhjulet, för en tusing. Tänkte att dom kommer jag ihåg, men icke.

Teamet stod parkerade upp mot nätet vid depåinfarten.
Vilka var det?
Rätt svar från någon 600/1000 åkare kan troligen belönas med bild från svängen efter start/mål. Typ denna.
Mantorp.jpg

Hej,

Axxon Racing. axxonracing.se

Mvh,

Rickard
 
Så var det med det.......fan va jag sög! :mad:

Man ska nog inte underskatta nyttan av träning,jag vart fan inte på banan en gång,inte bara sist utan frånåkt!

Måste bara säga TACK! till er som ville ställa upp med däck,sovplats och visir så jag skulle kunnat stanna och kört söndagen med,underbart!

Ingen nämd,ingen glömd. :)

Att jag åkte hem redan på lördag var redan planerat,om jag inte var med skulle jag bryta och ta nya tag nästa säsong...och borta var vad jag var....uppskattar dock erbjudandena,tack igen!

Nästa år......då jävlar! :yoparty









eller så suger man då med........


Mvh
Henrik
 
Passa på o byt upp er nu gubbs!! :yoparty

Aprilia Racing by DART edition
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011, Endast provkörd i bromsbänk
Borr/Slag 78 x 52.3mm
Bredd 735mm
Bromsar bak Brembo 2-kolvs ok med 220mm skiva
Bromsar fram Brembo radial 4-kolvs ok med dubbla flytande 320mm skivor
Bränsle Blyfri 95-98 oktan
Bränslesystem 4 stycken Weber-Marelli 48mm spjällhus med 8 injektorer. Magneti
Marelli Ride-by-wire sytem med möjlighet att välja mapp T (Track), S
(Sport), R (Road)
Cylindervolym 999.6cc
Däck bak 190/55 ZR 17
Däck fram 120/70 ZR 17
Fjädring bak Öhlins Racing "piggy-back" enkeldämpare fullt justerbar
Fjädring fram Öhlins Racing 43mm "upside-down" fullt justerbar
Fjädringsväg bakhjul 130mm
Fjädringsväg framhjul 120mm
Fälgar Aluminium
Hjulbas 1420mm
Höjd 1120mm
Kompression 13:1.
Koppling Flerskivig, våt. Slirkoppling. Mekaniskt manövrerad
Kylning Vätskekyld
Längd 2040mm
Max effekt 180 Hk vid 12500 varv
Max vridmoment 115 Nm vid 10000 varv
Motor 65 graders V-4, 4-takt med 4 ventiler per cylinder och dubbla
överliggande kammar
Ram Justerbar aluminiumram med Öhlins styrdämpare
Sitthöjd 845mm
Smörjning Våtsump med dubbla pumpar (smörjning & kylning)
Startsystem Elstart
Tankvolym 17 liter
Torrvikt 179 kg
Växellåda 6-växlad
Aprilia Racing by DART edition
Alla originaldelar medföljer och 1:a oljebytet ingår
Acrapovic helsystem i titan
PP-Tuning fotpinnar
Cordona quick-shifter med raceväxling
OKQ8 SBK Racing SAE 15W-50 motorolja
Formsytt race skinnställ exakt lika som David och Robban 2011 (valfri storlek) lev ca 3 veckor
Aprilia Racing by DART edition 205,000/170,000sek
 

Bifogat

Last edited:
Passa på o byt upp er nu gubbs!! :yoparty

Aprilia Racing by DART edition
Aprilia RSV4 Factory Aprc 2011, Endast provkörd i bromsbänk
Borr/Slag 78 x 52.3mm
Bredd 735mm
Bromsar bak Brembo 2-kolvs ok med 220mm skiva
Bromsar fram Brembo radial 4-kolvs ok med dubbla flytande 320mm skivor
Bränsle Blyfri 95-98 oktan
Bränslesystem 4 stycken Weber-Marelli 48mm spjällhus med 8 injektorer. Magneti
Marelli Ride-by-wire sytem med möjlighet att välja mapp T (Track), S
(Sport), R (Road)
Cylindervolym 999.6cc
Däck bak 190/55 ZR 17
Däck fram 120/70 ZR 17
Fjädring bak Öhlins Racing "piggy-back" enkeldämpare fullt justerbar
Fjädring fram Öhlins Racing 43mm "upside-down" fullt justerbar
Fjädringsväg bakhjul 130mm
Fjädringsväg framhjul 120mm
Fälgar Aluminium
Hjulbas 1420mm
Höjd 1120mm
Kompression 13:1.
Koppling Flerskivig, våt. Slirkoppling. Mekaniskt manövrerad
Kylning Vätskekyld
Längd 2040mm
Max effekt 180 Hk vid 12500 varv
Max vridmoment 115 Nm vid 10000 varv
Motor 65 graders V-4, 4-takt med 4 ventiler per cylinder och dubbla
överliggande kammar
Ram Justerbar aluminiumram med Öhlins styrdämpare
Sitthöjd 845mm
Smörjning Våtsump med dubbla pumpar (smörjning & kylning)
Startsystem Elstart
Tankvolym 17 liter
Torrvikt 179 kg
Växellåda 6-växlad
Aprilia Racing by DART edition
Alla originaldelar medföljer och 1:a oljebytet ingår
Acrapovic helsystem i titan
PP-Tuning fotpinnar
Cordona quick-shifter med raceväxling
OKQ8 SBK Racing SAE 15W-50 motorolja
Formsytt race skinnställ exakt lika som David och Robban 2011 (valfri storlek) lev ca 3 veckor
Aprilia Racing by DART edition 205,000/170,000sek
:D

Möjligt om det var säsong men inte nu när den ska stå
 
Back
Top