Mantorp SM 1-2/10

Riklun

#26 Shrimpy
Gick med
18 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6 2008
Tach ARC för en bra tävlingshelg. Skönt att få köra hoj igen:)


Det enda man kan fundera på är väl hur vi förare gör om vi ska tälta hemma i trädgården?

1. Vi ställer halva bilen på garage uppfarten och andra halvan på gräsmattan.
2. Vi sätter ena halvan av tältet på garageuppfarten och sen den andra halvan på grannens tomt.

LKP_419_111001.jpg
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Man kan ju hoppas på att slippa dubbelbokningar!

Jag kan meddela att idag är det en VANLIG oktoberdag i Mantorp, regn, rusk, blåst osv....

Fantastisk tur med vädret hade vi! :yoparty

Ja det är ju imponerande att man kan lyckas dubbelboka en hel motorbana!!
Hotellrum eller flygbiljetter kan jag förstå då de har flera hundra platser och folk bokar av, bokar om m.m. Men EN motorbana? Hur svårt kan det vara att öppna kalender och titta,hmm här är ikryssat fyra dagar, kan det betyda något?? Nej, det är nog bara någon som kladdat lite här.....:D
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Angående depåordningen så blir den så bra som förarna gör den. I anderstorp tjatade vi hela tiden, och hade 2 st som lade 3 dagar på att få det snyggt. Är det inte i förarnas intresse att ställa upp snyggt?

Toapapper efterlyser jag också, den kritiken har framförts redan till berörd part.

Antal varv räknades ner under samtliga race utom ERF.

Jag håller med dig, visst är det upp till förarna och hålla ordning. Jag tror dock aldrig det kommer fungera utan att någon går runt och håller lite ordning men så jävla stökigt som det var på Mantorp behöver det inte vara även utan funktioner som pekar med hela handen. Tråkigt att folk inte kan lägga lite mer tid på att försöka hålla lite raka rader. Ser så mycket mer inbjudande och trevligt ut om tältpinnarna försöker stå hyfsat i linje.

Jag måste missat spaden under vårt race då, my bad. Gör nog ingen skillnad, jag var ändå sepeuslast. :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ja det är ju imponerande att man kan lyckas dubbelboka en hel motorbana!!
Hotellrum eller flygbiljetter kan jag förstå då de har flera hundra platser och folk bokar av, bokar om m.m. Men EN motorbana? Hur svårt kan det vara att öppna kalender och titta,hmm här är ikryssat fyra dagar, kan det betyda något?? Nej, det är nog bara någon som kladdat lite här.....:D
I sak håller jag med dig men eftersom du inte känner till bakgrunden till den här dubbelbokningen, vilket jag gör, så kanske du ska ligga lite lågt :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
I sak håller jag med dig men eftersom du inte känner till bakgrunden till den här dubbelbokningen, vilket jag gör, så kanske du ska ligga lite lågt :tummenupp
Halvkvävda visor är värdelöst. Antingen skriver man vad man vet eller så håller man tyst. Tycker jag.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Halvkvävda visor är värdelöst. Antingen skriver man vad man vet eller så håller man tyst. Tycker jag.
Det kanske kan tyckas värdelöst men av respekt och omtanke gentemot inblandade kan det ibland vara bra att inte säga allt.

Se tidigare inlägg av Nitrous på sidan 4.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det kanske kan tyckas värdelöst men av respekt och omtanke gentemot inblandade kan det ibland vara bra att inte säga allt.

Se tidigare inlägg av Nitrous på sidan 4.
Förvisso men samtidigt kan man skita i att skriva om det på ett offentligt forum.
Skit samma - nu går vi vidare.

Gärna Mantorp och SM och Supermono/250GP med även om vi var väldigt få - då ska jag köra. :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Förvisso men samtidigt kan man skita i att skriva om det på ett offentligt forum.
Skit samma - nu går vi vidare.
Men om folk "idiotförklaras" kan det vara på sin plats att påpeka att det inte stämmer även om man inte kan berätta allt.
Klart vi går vidare :)

OT, men sidan x säger inte ett smack om man inte har valt att visa lika många inlägg per sida ;)
Sant, men då får väl den som är intresserad byta tillbaka till standardinställningarna ;)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5351403&postcount=76
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Satte upp min 3g router med öppet wlan, över helgen gick 6gb data genom den inkl sända ut webradio.

Surfa, det gör jäkligt många iallafall under tävligar och isch va konstiga hemsidor ni vart in på :)
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
I sak håller jag med dig men eftersom du inte känner till bakgrunden till den här dubbelbokningen, vilket jag gör, så kanske du ska ligga lite lågt :tummenupp

Ojdå, "Kungen av gnäll på allt och alla" slår tillbaka! :tungan

Finns säkert en vettig förklaring, men så länge man har en bana att hyra ut och skyller på dubbelbokning så förtjänar man några ironiska pikar tycker jag!

Och som sagt, hade det varit vanligt oktoberväder hade det inte varit någon rolig helg däruppe.....
 

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Ni som körde! Vad är erfarenheten av att köra rookieklasserna ihop med superbike och superstock denna helgen? Funkade det eller blev det tokskillnad i tempot?

För mig och min grabb som båda gjorde Rockiepremiär i R1000 var det inget vidare. Jag kände det mest som att jag var ivägen i elitförarnas tävling (även om de jag pratade med efteråt tyckte det gick bra).

Rockietävlingen var annars skitkul och jag fick vara med och slåss i bottenskiktet. Fajterna upplevde jag som hänsynsfulla och justa. De andra i bottenskrapet var lika usla på att köra om som jag, så det blev lite klungor även längst bak. Att sedan eliten kommer farande förbi med lite mindre marginaler har jag full förståelse för, de har ju sin tävling att kämpa i.

Min slutsats är att om Rockie ska vara för Rockies så måste vi få åka i eget startfält. I den klassen måste man väl kunna vara dålig, var ska man annars börja?

Henrik
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Racerapport med bilder kommer i veckan, håll tillgodo med en skön bildvinkel på grabbarna grus i chikanen.

Stort tack till ARC och alla funkisar som gjorde denna helg så bra!!!
 

Bifogat

  • DSCN9375.jpg
    DSCN9375.jpg
    245.3 KB · Visningar: 187

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Nu ryker sambons spargris också

Var det nån som såg vad som hände när jag #61 R1000 vurpade i den snabba vänster efter krönet i söndagens SBK/R1000 kval?

Att jag fick en lowsider vet jag. Men jag försöker lista ut varför jag ligger här med en väldigt öm svanskota, ett trasigt vänster knä och ett brutet höger skenben. Det känns som att det bet tillbaks lite väl hårt.

Trots detta var det en riktigt kul helg. Helt klart värt de offrade spargrisarna.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top