Mansell: I can't defend F1 anymore - it's a bore.

Tycker det är skittråkigt att kolla på folk som kör runt o runt o runt o runt o runt o runt....
2 Varv MAX på hoj sen bytar man kanal. Ett halvt varv MAX med F1 sen bytar man kanal.

Det som är underhållande med motorsport är krascher. Lägg lite grus eller olja på banan så blir det roligt! :D

Har hört att många tekniska finesser kommer försvinna till nästa år, stämmer detta? isåfall ska jag börja titta igen för då kommer det bli spännande!!!

runtruntrunt.......zzzzzzzz

jag somnar jämt efter ca 10 varv om F1 ska tittas på....
ser starten, och målgång.....fan man hinner renovera en gixxer motor på den tiden mellan......fan så mycket nyttigare....eller n-ulla med flickisen ...ses som stordåd för samvaron.....

McB skrev:
På vilket sätt är det skrattretande? Ferraris dominans är inte underhållande, visst, men det är inte sportens eller reglementets fel. De har bäst personal och bästa föraren, inte något annat än fullt naturligt att de vinner hela tiden. Att de andra teamen inte lyckas bättre än vad de gör är för mig en gåta, och är deras problem, inte sportens.

Inte sportens fel, men det är sporten som får lida för det. Om jag hade tre gånger så mycket pengar som Ferraristallet så skulle jag strarta ett stall som hette juhaspöjkar och KÖPA ferraris personal, ingenjörer, förare osv. och vips, så skulle jag ha trissat upp pengarhysterin eftersom ferarri vill köpa tillbaka sina gubbar till nästa säsong....

juha01 skrev:
Inte sportens fel, men det är sporten som får lida för det. Om jag hade tre gånger så mycket pengar som Ferraristallet så skulle jag strarta ett stall som hette juhaspöjkar och KÖPA ferraris personal, ingenjörer, förare osv. och vips, så skulle jag ha trissat upp pengarhysterin eftersom ferarri vill köpa tillbaka sina gubbar till nästa säsong....

Ja, och? Gör det då, om du känner för det.

juha01 skrev:
Det finns till slut bara en aktör kvar på marknaden.. Den som har råd. DÅ är det en kul sport...

Dit lär vi aldrig komma, som tur är. Jag förstår faktiskt inte vad folk gnäller om, då BMW, McLaren och Renault har minst lika stor budget som Ferrari, men saknar uppenbarligen kompetensen för att lyckas.

McB skrev:
Dit lär vi aldrig komma, som tur är. Jag förstår faktiskt inte vad folk gnäller om, då BMW, McLaren och Renault har minst lika stor budget som Ferrari, men saknar uppenbarligen kompetensen för att lyckas.

Det där är fel. Siffrorna är visserligen gamla(3år kanske) men Ferarri hade en F1-budget på över 2 miljarder samma år som MacLaren, som näst störst, hade 1,2. Då blir det löjligt...

Chrille skrev:
Det där är fel. Siffrorna är visserligen gamla(3år kanske) men Ferarri hade en F1-budget på över 2 miljarder samma år som MacLaren, som näst störst, hade 1,2. Då blir det löjligt...

Jag tror Ferrari fortfarande har överlägset störst budget, nån som vet? Valmers?

Chrille skrev:

Jämför Honda och WCM i MotoGP så ser du en ännu större skillnad. Ingen gnäller dock över det, trots att WCM är att likna vid Minardi, dvs. ett leksaksteam som harvar i botten av startfältet.

Chris Ash skrev:
Jag tror Ferrari fortfarande har överlägset störst budget, nån som vet? Valmers?
Ferrari och Toyota ligger på samma nivå. Nästa år får väl Toyota gräva ännu djupare i plånkan, när man ska pynta 200 mille per år till Ralf. :näsblod

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd