Mansell: I can't defend F1 anymore - it's a bore.

F1 är supertrist i jämföresle med MotoGP. Tror inte det är någon risk att roadracing skulle bli så totalt spänningsbefriat som F1. Men vem vet. Hoppas verkligen inte det blir så.

Ankan skrev:
F1 är supertrist i jämföresle med MotoGP. Tror inte det är någon risk att roadracing skulle bli så totalt spänningsbefriat som F1. Men vem vet. Hoppas verkligen inte det blir så.

Word Ankan! Som ungdomarna skulle ha sagt!

eller inte! åk å se på det i verkligheten så kommer ni få upp ögonen för sporten. ska själv till hockenheim 25juli...

MostWanted_NKPG skrev:
eller inte! åk å se på det i verkligheten så kommer ni få upp ögonen för sporten. ska själv till hockenheim 25juli...

Att en F1-bil ser grym ut när den kommer farande ändrar ju inte det faktum att sporten som sådan är rövigt trist.

Om man som jag följt F1 under ganska många år så vet man att spänningen går upp och ner och det är betydligt svårare för teamen att ta fram bra bilar än vad det är för MotoGP stallen. Vissa år är något team överlägset och andra år är det jämnare.

I år har Micke dominerat totalt när det gäller vinster men killar som Sato, Button och Alonso har visat att de också kan. Personligen tror jag någon av dem vinner ett race i år!

Hade vi haft en svensk förare i något av toppteamen eller ett lopp i Sverige hade nog intresset varit högre.

Nigel Mansell skrev:
A fundamental problem is that the cars are too easy to drive. The most inexperienced young driver can climb into a Formula One car and drive it competently.

Hmm...

Kanske en lätt överdrift, men i övrigt har han rätt...

F1 är sjukt tråkigt. Tyvärr. Schumi måste göra en Rossi och byta till Jaguar eller nått för att det ska bli spännande igen.

Flagga skrev:
Citat:
Inskickat av Nigel Mansell
A fundamental problem is that the cars are too easy to drive. The most inexperienced young driver can climb into a Formula One car and drive it competently.

Hmm...

Kanske en lätt överdrift, men i övrigt har han rätt...
Detta tror jag är nyckeln till sportens förändring. De förändringar som annonserats med återgång till manuella (sekvensiella) lådor, manuell koppling, mindre motorer och vingar, skulle sätta föraren i fokus på ett annat sätt. Se bara på C.A.R.T./Champ Car, där man har 2,65 liters V8 (turbo, metanol, plomberad waste gate-ventil), manuell låda och koppling och enhetschassin. Jämna rejs, hårda mästerskap.

Det underliga är att folk skriker halsen av sig när F1 föreslår förändringar?

Nacka skrev:
F1 är sjukt tråkigt. Tyvärr. Schumi måste göra en Rossi och byta till Jaguar eller nått för att det ska bli spännande igen.

det värsta (eller ja, det bästa) är ju att Rossi har gjort en Schumi när han gick med i Yamaha :tungan :banana :rolleyes:

Jag årkar inte se mer än 3 varv på ett f1lopp. Det är så urtråkigt så det är inte sant, efter 5 varv vet man vem som ska vinna.... tacka vet jag motogp, där kan jag se hur många lopp som helst på rad.

darth_igel skrev:
Jag årkar inte se mer än 3 varv på ett f1lopp. Det är så urtråkigt så det är inte sant, efter 5 varv vet man vem som ska vinna.... tacka vet jag motogp, där kan jag se hur många lopp som helst på rad.

Ja, och se om loppet igen o bara tycka att det ser så jävla grymt ut :yoparty

F1 är kul live men det beror ju inte på att det är spännande race. En F-1 träning är lika spännande live.

valmers skrev:
Detta tror jag är nyckeln till sportens förändring. De förändringar som annonserats med återgång till manuella (sekvensiella) lådor, manuell koppling, mindre motorer och vingar, skulle sätta föraren i fokus på ett annat sätt. Se bara på C.A.R.T./Champ Car, där man har 2,65 liters V8 (turbo, metanol, plomberad waste gate-ventil), manuell låda och koppling och enhetschassin. Jämna rejs, hårda mästerskap.

Det underliga är att folk skriker halsen av sig när F1 föreslår förändringar?

Anledningen till att folk skriker halsen av sig är väl att F1 historiskt sett alltid har varit "värst". Den senaste tekniken, de mest exotiska materialen osv. Varför ändra på detta och återgå till något stenåldersmässigt bara för att göra det enklare för småteamen med mindre pengar att vinna?

Nej, jag vill inte se några radikala förändringar i reglementet. Om inte de andra teamen lyckas lika bra som Ferrari, då får de skylla sig själva. Det saknas inte direkt pengar och kompetens i de andra stora teamen som Williams BMW, McLaren Mercedes och Renault, men ändå lyckas de inte komma upp i samma nivå som Ferrari, just nu. Om några år kommer läget säkerligen att se helt annorlunda ut, och något annat team kommer ta hem mästerskap efter mästerskap. Det är sportens natur helt enkelt, och den skall inte förändras.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd