Tack, tack. En gör så gott en kanÖnskar att det fanns fler som hade stake nog och kunskap till att tillrättavisa med knogarna! Fan va mycket tryggare vårt sammhälle skulle vara!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack, tack. En gör så gott en kanÖnskar att det fanns fler som hade stake nog och kunskap till att tillrättavisa med knogarna! Fan va mycket tryggare vårt sammhälle skulle vara!![]()
![]()
Eller så är man diplomatisk in i det sista...
Det skulle ju vara trevligt om alla gick och klippte till varann när de kände sig trampade på. Men det är ju klart att i ett samhälle som vårat där folk förlorat ansvarstagande och fördummats så kanske det blir så snart.

Menar bara att folk inte skall gå förbi utan att bry sig!
Folk får stryk och ingen ingriper! Jag låter aldrig tjejen åka T-bana hem ensam senare än 21 då det händer skit överallt!
Inte bara i stockholm utan i varje befolkad del av världen!
Sköt dig själv och skit i andra? Stå och titta och tycka att det är fel?
Var diplomatisk du så får vi se vad du tycker när du blivit rånad på riktigt eller din sambo våltagen av några
Den makt vi har är att hjälpa varandra och på så sätt skapa ett tryggare samhälle där alla vågar och kan gå på gatorna utan att riskera all skit!
Om jag hjälper dig och du mig så kommer ingen våga råna eller vålta på öppen gata!
Rätta mig om jag har fel!!
Jag har förhindrat 2 våldtäckter och ett antal slagsmål utan att leverera en höger och Jag står fast vid diplomatin in i det sista. Jag är övertygad av att Jag undvikit otaliga trista situationer medelst detta.
Du måste ha ett gudabenådat diplomatiskt sinne. Jag har förhindrat en massa slagsmål...eller förhindrat och förhindrat, det är det som är grejen. Ilskan har nästan alltid vänt sig mot mig istället. Det finns liksom aldrig ens tid att försöka ta till diplomatin.Jag har förhindrat 2 våldtäckter och ett antal slagsmål utan att leverera en höger och Jag står fast vid diplomatin in i det sista. Jag är övertygad av att Jag undvikit otaliga trista situationer medelst detta.

Du måste ha ett gudabenådat diplomatiskt sinne. Jag har förhindrat en massa slagsmål...eller förhindrat och förhindrat, det är det som är grejen. Ilskan har nästan alltid vänt sig mot mig istället. Det finns liksom aldrig ens tid att försöka ta till diplomatin.
Så för mig är det tvärtom, jag har aldrig lyckats ingripa utan att behöva leverera en höger.![]()
Nu betér du dig som en tjej. Du skapar dig en egen uppfattning om vad Jag skriver och svarar således på något Jag inte sagt.
Civilkurrage är en annan sak än att möta ett kaxigt påhopp av någon full snubbe man inte känner på krogen med en smäll.
Jag tycker Jag hör till de få som säger ifrån både när det gäller korkade kärringar i Ica-kön men även om någon står och hoppar på en annan utanför mc-donalds kl 03:15.
Att gripa in och försvara någon eller sig själv är en sak men attityden i början av tråden drog lätt åt ett annat håll. Jag markerade bara min ståndpunkt när det gäller slagsmål och har på intet påstått att Jag skulle låta en tjej bli våldtagen framför ögonen.
![]()
Jag har förhindrat 2 våldtäckter och ett antal slagsmål utan att leverera en höger och Jag står fast vid diplomatin in i det sista. Jag är övertygad av att Jag undvikit otaliga trista situationer medelst detta.
Jag trodde du hade den där pubertala avataren på skämt, men det är på riktigt alltså![]()
Och där kommer det ja. Att det är barnsligt och töntigt att försvara sig och andra på annat sätt en att rulla ihop i fosterställning och bita ihop.![]()
Nu betér du dig som en tjej. Du skapar dig en egen uppfattning om vad Jag skriver och svarar således på något Jag inte sagt.
Civilkurrage är en annan sak än att möta ett kaxigt påhopp av någon full snubbe man inte känner på krogen med en smäll.
Jag tycker Jag hör till de få som säger ifrån både när det gäller korkade kärringar i Ica-kön men även om någon står och hoppar på en annan utanför mc-donalds kl 03:15.
Att gripa in och försvara någon eller sig själv är en sak men attityden i början av tråden drog lätt åt ett annat håll. Jag markerade bara min ståndpunkt när det gäller slagsmål och har på intet påstått att Jag skulle låta en tjej bli våldtagen framför ögonen.
![]()
Nej då, Inte alls. Men det är alltid du och några till som snabbt kommer med egna krigarhistorier i trådar som dessa.
Det där med rulla och fostra sig kan du kasta på ngn annan.
Fast det är väl inte så konstigt. Om man har något att berätta som rör trådens ämne gör man väl det. Är inte det själva poängen på ett diskussionsforum?
Nej då, Inte alls. Men det är alltid du och några till som snabbt kommer med egna krigarhistorier i trådar som dessa.
Du kastar rätt bra skit på Stuff också.
Det går inte alltid att snacka sig ur grejer. Ibland tar dårar det som ett svaghetstecken och blir ännu omöjligare.
Läs om, läs rätt. Jag förespråkar diplomati in i det sista.. Med det menas att när det inte verkar finnas andra utvägar så får man väl improvisera, kanske till och med med en högerkrok.
Hur gör man det utan att skada gärningsmännen?
Fast det är väl inte så konstigt. Om man har något att berätta som rör trådens ämne gör man väl det. Är inte det själva poängen på ett diskussionsforum?![]()
Du kastar rätt bra skit på Stuff också.
Det går inte alltid att snacka sig ur grejer. Ibland tar dårar det som ett svaghetstecken och blir ännu omöjligare. Allt är en bedömningsfråga. Jag har stoppat många bråk genom prat och medling men det funkar inte alltid, tro mig, och om några redan har misshandlat någon så tycker iaf jag att de förtjänar samma medicin och egentligen 10 resor värre, därmed inte sagt att man har gjort fel om man bara har stoppat det. Man kan inte förvänta sig att någon gör mer än försöker stoppa det även om det är en guldstjärna i kanten att även vara straffutmätare.
Att prata en våldtäktsman från något ser jag nog som totalt omöjligt.
Du måste ha ett gudabenådat diplomatiskt sinne. Jag har förhindrat en massa slagsmål...eller förhindrat och förhindrat, det är det som är grejen. Ilskan har nästan alltid vänt sig mot mig istället. Det finns liksom aldrig ens tid att försöka ta till diplomatin.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |