Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bj.O.rn skrev:Tokstollar..
Steve Plater "smeker" betongen..
/B
/B

/B

Triggerhappy skrev:Do or Die !!
Pluspoäng för jävlarannama....
Nyteknik skrev:Vad är det för race man kör i Macao?
Lord Melchet skrev:"Banans" layout enligt nedan. Knickig baksida ser det ut som. På den del som vetter mot havet var det en MC- förare som flög över räcket och landade i Kinesiska sjön för tiotalet år sedan
Här ser man även ett exempel på hur "avåkningszonerna" ser ut.
Vad säger man? Mod eller vansinne eller både och?
Nyteknik skrev:Makalöst cool bild. Vad är det för race man kör i Macao? Körde inte där GP i början av 90-talet? Har sett en sekvens med Schwantz på en 500 i urban miljö.
![]()
Snabbe_jag skrev:Nej GP har inte kört där . Men däremot vet jag att några Gp-stjärnor har kört där.
Ni har rätt båda två.Nyteknik skrev:Jo, såg på Penguins länk att Schwantz vann -88 på en RGV500.![]()
Lord Melchet skrev:Ni har rätt båda två.
Man har kört 500 tvåtaktsklass ända fram till slutet på 90-talet, men tävlingen har inte ingått i officiella 500 gp vm.
På slutet var det väl mest privatåkare på avdankade roc 500r som körde men tidigare hade tävlingen mer status och förklarar detta med Kevin S.
Sista GP i VM serien som gick på en regelrätt landsvägsbana var väl Finlands GP på Imatra, 80 eller 81 tror jag.
Nyteknik skrev:Jo, såg på Penguins länk att Schwantz vann -88 på en RGV500.![]()
Nyteknik skrev:....På tal om avdankade 500r vore det ju ruskigt kul (och säkert en effektiv publikmagnet) om någon svensk hade råd och lust att lägga vantarna på en f.d. 500 GP hoj och köra svenska B-race med.
![]()

KRK skrev:Håller med! Vad finns det för alternativ till hojar då?
Gamla YZR 500 typ tidigt 90-tal har man ju sett till salu. Sedan finns ju Hondas V2:a och någon Aprilia V2:a också va?
Fler alternativ?
Tror att alla dessa är rätt dyra i inköp och dessutom dyra i drift. Frågan är hur en YZR500 '91:a står sig mot en GSXR 1000 '03 exempelvis? Ett inte helt givet svar.
Skulle ju vara ascoolt å dyka upp på en licenskurs med en YZR 500:a![]()
![]()
![]()
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|