Macau...

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Tokstollar..

Steve Plater "smeker" betongen..

/B
 

Bifogat

  • plater.jpg
    plater.jpg
    19.4 KB · Visningar: 265
Isle of man?
 
Jag läste faktiskt så sent som igår just Platers kolumn i Superbike Magazine, där han skriver om vad som hände kring de sista tävlingarna i BSB-mästerskapet. Iaf så drabbades han av njursten som han blev tvungen att operera:

"I don´t want to tell you what the surgery was like - but it involved lights, camera and action, sticking tubes where any bloke wouldn´t want them going. I had general anaesthetic, but still....when I peed for the first time it was like someone had poured petrol down my dick and set fire to it. Frankly, I wouldn´t recommend it."

Vidare kan man läsa om att han iaf hann återhämta sig någorlunda till racet på Mallory Park där han sedan kraschade:

"The tank broke a rib and, somehow I ended up with an injury to my arse, which, again, you don´t want. So that was that, season over. Mind you; I´m off to Macau next and things can only get better. I mean, how much bad luck can I have?"

Tuff kille alltså! :yoparty
 
"Banans" layout enligt nedan. Knickig baksida ser det ut som. På den del som vetter mot havet var det en MC- förare som flög över räcket och landade i Kinesiska sjön för tiotalet år sedan


Här ser man även ett exempel på hur "avåkningszonerna" ser ut.



Vad säger man? Mod eller vansinne eller både och?
 

Bifogat

  • circuit1.gif
    circuit1.gif
    36.5 KB · Visningar: 116
  • Rutter_Mac_03_02.jpg
    Rutter_Mac_03_02.jpg
    19.5 KB · Visningar: 103
Lord Melchet skrev:
"Banans" layout enligt nedan. Knickig baksida ser det ut som. På den del som vetter mot havet var det en MC- förare som flög över räcket och landade i Kinesiska sjön för tiotalet år sedan


Här ser man även ett exempel på hur "avåkningszonerna" ser ut.



Vad säger man? Mod eller vansinne eller både och?

Skulle vara kul att se ett sammandrag på Eurosport. På tal om att landa i vattnet: hände inte detta även på Philip Island för ett antal år sedan?
 
Nyteknik skrev:
Jo, såg på Penguins länk att Schwantz vann -88 på en RGV500. :tummenupp
Ni har rätt båda två.
Man har kört 500 tvåtaktsklass ända fram till slutet på 90-talet, men tävlingen har inte ingått i officiella 500 gp vm.
På slutet var det väl mest privatåkare på avdankade roc 500:or som körde men tidigare hade tävlingen mer status och förklarar detta med Kevin S.
Sista GP i VM serien som gick på en regelrätt landsvägsbana var väl Finlands GP på Imatra, 80 eller 81 tror jag.
 
Lord Melchet skrev:
Ni har rätt båda två.
Man har kört 500 tvåtaktsklass ända fram till slutet på 90-talet, men tävlingen har inte ingått i officiella 500 gp vm.
På slutet var det väl mest privatåkare på avdankade roc 500:or som körde men tidigare hade tävlingen mer status och förklarar detta med Kevin S.
Sista GP i VM serien som gick på en regelrätt landsvägsbana var väl Finlands GP på Imatra, 80 eller 81 tror jag.

Finskt GP? Imatra? :confused:

Här ligger man minsann i lä kunskapsmässigt... :tungan

På tal om avdankade 500:or vore det ju ruskigt kul (och säkert en effektiv publikmagnet) om någon svensk hade råd och lust att lägga vantarna på en f.d. 500 GP hoj och köra svenska B-race med. :tummenupp
 
Nyteknik skrev:
....På tal om avdankade 500:or vore det ju ruskigt kul (och säkert en effektiv publikmagnet) om någon svensk hade råd och lust att lägga vantarna på en f.d. 500 GP hoj och köra svenska B-race med. :tummenupp

Håller med! Vad finns det för alternativ till hojar då?
Gamla YZR 500 typ tidigt 90-tal har man ju sett till salu. Sedan finns ju Hondas V2:a och någon Aprilia V2:a också va?

Fler alternativ?

Tror att alla dessa är rätt dyra i inköp och dessutom dyra i drift. Frågan är hur en YZR500 '91:a står sig mot en GSXR 1000 '03 exempelvis? Ett inte helt givet svar.

Skulle ju vara ascoolt å dyka upp på en licenskurs med en YZR 500:a :D :banana :Bugar
 
Många kanske tycker att det skruvas mycket i Ducatitältet..

I Våras var jag nere i Barcelona med Vberg på försäsongsträning.. Vi delade då av olika anledningar box med 5 Tyskar.. Maskinerna dom hade var 4 Harris/Yamaha å en Roc (eller var det tvärtom? hähä)

I vilket fall har jag inte sett så mycket skruvande någonsin.. Nupna kolvar, rasade växellådor osv..

Problemet är ju dessutom reservdelar, dom var svåra att hitta förr, å nu är det nästintill omöjligt..

Tyckte plötsligt synd om de stackars mekaniker som på 500-tiden höll på med sånt här.. dessutom två hojar å en förare som kastar sig minst två gånger per helg, vilket ju är fullt normalt.. Själva hade vi en förare som gick sönder så vi fick åka hem igen..

/B
 
KRK skrev:
Håller med! Vad finns det för alternativ till hojar då?
Gamla YZR 500 typ tidigt 90-tal har man ju sett till salu. Sedan finns ju Hondas V2:a och någon Aprilia V2:a också va?

Fler alternativ?

Tror att alla dessa är rätt dyra i inköp och dessutom dyra i drift. Frågan är hur en YZR500 '91:a står sig mot en GSXR 1000 '03 exempelvis? Ett inte helt givet svar.

Skulle ju vara ascoolt å dyka upp på en licenskurs med en YZR 500:a :D :banana :Bugar

Snabbast?

YZR500 -91: 130 kg/170 hk
GSX-R 1000: 190 kg/165 hk
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top