Macau GP

satan så jävla fränt, vill köra där...

Helvete va hårigt! Måste kännas att man lever när man ligger med fullt nedlägg och ha väggen 1dm från hjälmen. :D

Sicka dårar, hur många har gått hädan på den banan då?

Macau GP är ett gatrace och inte en permanent bana. Det verkar vara samma killar som kör där som på Isle of Man. Lägger upp en bild från i höstas. Det är en galen italienare som åker på en Aprilia Tuono. Han hade samma hoj på Isle of Man. Hojjen wobblade så jag trodde han skulle ramla av men han höll stumt :Bugar

Bifogat

• IMG_0581_small.jpg
    IMG_0581_small.jpg
    98.1 KB · Visningar: 113
Japanviking skrev:
Macau GP är ett gatrace och inte en permanent bana. Det verkar vara samma killar som kör där som på Isle of Man. Lägger upp en bild från i höstas. Det är en galen italienare som åker på en Aprilia Tuono. Han hade samma hoj på Isle of Man. Hojjen wobblade så jag trodde han skulle ramla av men han höll stumt :Bugar
har du vart där alltså?
berätta mer tack.

Det finns en kul berättelse om när Kevin Schwantz körde där, när han kom in efter kvalet så var han skitimponerad av de som körde fort där, själv hade han tagit det lugnt för att han tyckte det var för farligt, bara det att han fick snart reda på att han hade slagit varvrekordet......

fan vet om jag inte hellre vurpar på macau, flyga ut i skogen och träffa ett träd med en del av kroppen ger nog större skador än ett räcke som är någorlunda slätt och krökt utmed banans svängar., vurpar ju dock alltid i tangentens riktning..
ja skit samma, om nånn vet hur man får start där så hojta till tack.

R2 skrev:
fan vet om jag inte hellre vurpar på macau, flyga ut i skogen och träffa ett träd med en del av kroppen ger nog större skador än ett räcke som är någorlunda slätt och krökt utmed banans svängar., vurpar ju dock alltid i tangentens riktning..
ja skit samma, om nånn vet hur man får start där så hojta till tack.

Klickar ni på länken ACMC Trophy Race på sidan kommer ni till en hiskelig sekvens där en 125 åkare glider in staketet.

R2 skrev:
har du vart där alltså?
berätta mer tack.

Jag bor och arbetar i Japan och har lärt känna en kille som tävlar internationellt inom roadracing.
Jag var med honom när han körde på Isle of Man och Macau.

Kan rekommendera alla hojintresserade att åka till Isle of Man och titta. Det går inta att beskriva med ord hur det är att se galningarna komma på start/målrakan i 260km/h.

Jag kommer att vara där i år igen med samma team :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back