Macau GP

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
satan så jävla fränt, vill köra där...
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Helvete va hårigt! Måste kännas att man lever när man ligger med fullt nedlägg och ha väggen 1dm från hjälmen. :D
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Sicka dårar, hur många har gått hädan på den banan då?
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Macau GP är ett gatrace och inte en permanent bana. Det verkar vara samma killar som kör där som på Isle of Man. Lägger upp en bild från i höstas. Det är en galen italienare som åker på en Aprilia Tuono. Han hade samma hoj på Isle of Man. Hojjen wobblade så jag trodde han skulle ramla av men han höll stumt :Bugar
 

Bifogat

  • IMG_0581_small.jpg
    IMG_0581_small.jpg
    98.1 KB · Visningar: 113

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Japanviking skrev:
Macau GP är ett gatrace och inte en permanent bana. Det verkar vara samma killar som kör där som på Isle of Man. Lägger upp en bild från i höstas. Det är en galen italienare som åker på en Aprilia Tuono. Han hade samma hoj på Isle of Man. Hojjen wobblade så jag trodde han skulle ramla av men han höll stumt :Bugar
har du vart där alltså?
berätta mer tack.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det finns en kul berättelse om när Kevin Schwantz körde där, när han kom in efter kvalet så var han skitimponerad av de som körde fort där, själv hade han tagit det lugnt för att han tyckte det var för farligt, bara det att han fick snart reda på att han hade slagit varvrekordet......
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fan vet om jag inte hellre vurpar på macau, flyga ut i skogen och träffa ett träd med en del av kroppen ger nog större skador än ett räcke som är någorlunda slätt och krökt utmed banans svängar., vurpar ju dock alltid i tangentens riktning..
ja skit samma, om nånn vet hur man får start där så hojta till tack.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
R2 skrev:
fan vet om jag inte hellre vurpar på macau, flyga ut i skogen och träffa ett träd med en del av kroppen ger nog större skador än ett räcke som är någorlunda slätt och krökt utmed banans svängar., vurpar ju dock alltid i tangentens riktning..
ja skit samma, om nånn vet hur man får start där så hojta till tack.

Klickar ni på länken ACMC Trophy Race på sidan kommer ni till en hiskelig sekvens där en 125 åkare glider in staketet.
 

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tokyo/Stockholm
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
R2 skrev:
har du vart där alltså?
berätta mer tack.

Jag bor och arbetar i Japan och har lärt känna en kille som tävlar internationellt inom roadracing.
Jag var med honom när han körde på Isle of Man och Macau.

Kan rekommendera alla hojintresserade att åka till Isle of Man och titta. Det går inta att beskriva med ord hur det är att se galningarna komma på start/målrakan i 260km/h.

Jag kommer att vara där i år igen med samma team :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top