Nu vet jag att du är dubbelt så gammal som jag men är ni verkligen så efter i Norrland att ni inte har mail i mobilen?
Jodå, jag har haft möjlighet att maila med alla mina mobiler sedan Nokias Banan ungefär, det innebär inte att jag har gjort det.
(jo, jag har provat med alla telefoner jag har haft, utom den senaste faktiskt)
Mina ungar fick ungefär samtidigt mobiler med mailfunktion.
(dom har också provat)
Men jag mailar inte och frågar hur många av dom som ska äta middag med mig, jag SMS'ar.
Dom mailar inte och frågar om jag kan hämta dom på träningen, dom SMS'ar
Dom mailar inte sina kompisar och ber dom ta med saker, dom SMS'ar
Dom mailar inte sina kompisar och säger att dom blir sen för att dom har missat bussen, dom SMS'ar
Dom betalar inte bussbiljetten med mail, dom betalar med SMS
Jag mailar inte och förlänger parkeringstiden, jag skickar SMS
Jag SMS'ar inte speciellt ofta, men ungarna brukar snitta 5-800 sms i månaden, det är nog inget ovanligt i dagsläget skulle jag tro.
Att "eventmanangers" sitter på cafè och dricker latte och mailar över publika nätverk ÄR nog ovanligare än att någon skickar SMS i ett par årtionden till skulle jag tro.
Även om iPhonägare verkar känna ett enormt behov av att slita upp sina telefoner så fort dom sätter sig någonstans publikt.
Att FaceTime bara finns över WiFi är inte Apples fel. AT&T har sagt att de inte klarar mer och med tanke på att USA är Apples överlägset största marknad är det väl självklart att de anpassar sig till den?
Se där, du erkänner alltså att det är en begränsning?
Att sedan inte Apple duger till att sätta den begränsningen bara i USA, eller varför inte helt enkelt enbart till AT&T nätet, det är ju rent av bara korkat.
Men inte lika korkat som att försvar hur Apple har gjort.