Mac/Apple-tråden 2

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
När det funkar så drar den mindre CPU än innan men Flash låser sig oftare och ibland får man Force Quitta hela Safari för att t.ex. en reklambanner som slunkit igenom inte vill vara med och leka. Bättre prestanda men sämre stabilitet, för mig iaf.

Idag upptäckte jag en annan kul feature i Safari 5. Om man råkar stänga en tab oavsiktligt så trycker man bara kringla+z så kommer den tillbaka igen. Mycket behändigt för en annan som är (för) snabb med kringla+w.

ifall du byter webbläsare i framtiden så har chrome och FF samma funktion på ctrl-shift-t :)

har i övrigt precis varit i apple store paris och klämt och kännt lite, mycket skojsigt :drool fast ipad får ett stort meh av mig (iaf för vad jag skulle använt den till) oväntat nog så känner jag samma sak inför iphone4 (eftersom jag äger en 3gs), visst skärmen är ruskigt fin, och dubbla kameror och flash är bra, sen flyter den faktiskt MYCKET snabbare i menyer och liknande än min egen, men inte tillräckligt stort hopp mellan dem (jag blev sams med designen nu när jag fick se den på riktigt)

ifall du byter webbläsare i framtiden så har chrome och FF samma funktion på ctrl-shift-t :)

Chrome kör jag regelbundet. Saknar lite funktioner jämfört med Safari med av nån anledning går t.ex. inte Swedroid att köra i Safari. FF har jag installerat men jävlar vilken tungjobbad läsare det är när man vant sig vid Safari och Chrome. Den går bara i yttersta nödfall.

Chrome kör jag regelbundet. Saknar lite funktioner jämfört med Safari med av nån anledning går t.ex. inte Swedroid att köra i Safari. FF har jag installerat men jävlar vilken tungjobbad läsare det är när man vant sig vid Safari och Chrome. Den går bara i yttersta nödfall.

afan, vad har safari för extra roligt? jo FF har varit lite tungt i de senaste versionerna (har inte testat beta 4.0 dock), kör bara chrome själv även om den också har lite problem.

afan, vad har safari för extra roligt? jo FF har varit lite tungt i de senaste versionerna (har inte testat beta 4.0 dock), kör bara chrome själv även om den också har lite problem.

Safari har Top Sites och snyggare gränssnitt. Jag har lite problem med kombinerat sökfält och adressfält—det gör inte alltid som jag vill... ;) Men Chrome är enormt bra, tar sjukt lite resurser och är riktigt stabilt så jag kan inte bara köra Safari. Chrome med inbyggt Flash kan bli en vinnare.

EDIT: AdBlock funkar bättre i Safari också nu när man kan lägga in riktiga extensions i det.

EDIT2: Bah, aldrig får man skriva klart. Safaris Reader funkar bättre än bokmärket man måste använda i Chrome också.

Last edited:
För första gången någonsin gick Apples (AAPL) aktie i onsdags över 300-dollars-strecket.

Det var nu under eftermiddagen svensk tid som aktien passerade den magiska gränsen och för tillfället handlas den för runt 301 dollar på den amerikanska Nasdaq-börsen.

Apples har de senaste åren varit en veritabel guldgruva för sina investerare och värt att nämna är att aktien handlades för under 10 dollar 2003. Förra året passerade den 200 dollar men handlades för under 200 dollar så sent som i februari i år.

http://online.wsj.com/article/BT-CO-20101013-707316.html

Känns som jag kapat tråden... Men hur många MBA kommer ni beställa? :)
Farligt nu när man sålt imacen och har en slant över att disponera hur man vill. Dammit!

Känns som jag kapat tråden... Men hur många MBA kommer ni beställa? :)
Farligt nu när man sålt imacen och har en slant över att disponera hur man vill. Dammit!

Jag är fortfarande helnöjd med min MBP13 men det blir nog uppgradering av iLife. Kör iPhoto mycket och kommer nog börja köra iMovie mera också med iPhone 4.

Jag är fortfarande helnöjd med min MBP13 men det blir nog uppgradering av iLife. Kör iPhoto mycket och kommer nog börja köra iMovie mera också med iPhone 4.

Blir att "harva" vidare på MBP 13" här med. Det föll på avsaknaden av upplyst tangentbord. Synd synd!

Det går för övrigt alldeles för snabbt att sälja Mac-prylar på blocket. :mad: Nu blir man utan iMac fram till nångång i början på Nov.

Jag beställde mig en MBA idag :p 13" med 4gb minne. Nu blir jag ju tvungen att vänta alldeles för länge dock innan jag har den hemma :(
Ni kommer säkert få massor med dumma frågor ifrån mig då det blir min första mac och suttit med PC's i typ 20 år...

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär