M1cke här på SH FUSKAR! :)

Hahahaa... Rally M1cke på 2hjuls-bredställ ;)

Nä men på tal om videon, Det ser ju riktigt bra ut, utvecklar man det där så kan det ju bli helt fantastiskt! Grym ide!
 
ALLTSÅ NÄR FAN SKA MCN SKAFFA SIG NÅGRA RIKTIGA KAMERAMÄN!?!?!?!?!?!?!?!?
ARGH!!!.. Steadycam KANSKE!?.. Iaf Digital stabilisator eller iaf föriställd fokus!?

Tror det där är från Öhlins själva... eller? Nja dom är riktigt B men vafan man förstår ju vad dom menar ;)
 
Tror det där är från Öhlins själva... eller? Nja dom är riktigt B men vafan man förstår ju vad dom menar ;)

Tror du öhlins producerar MCNs filmer eller? Fan inte första MCN-reportaget jag sett med helt ojämna ljusnivåer, problem med fokus, volym/ljud-problem (som hacket i den här filmen), osv osv osv osv, listan kan göras evig.
 
Tror du öhlins producerar MCNs filmer eller? Fan inte första MCN-reportaget jag sett med helt ojämna ljusnivåer, problem med fokus, volym/ljud-problem (som hacket i den här filmen), osv osv osv osv, listan kan göras evig.

Nej men äsch skitsamma...

Tror det kan va snubben som representerar Öhlins svenska brytningar på engelska som stör dig också ;)
 
Men visst fördelarna är väl kanske små på bana om inte rentav sämre men tänka sig en sån på en grushoj så lär det göra UNDERVERK! Systemet värkar litet och inte så klumpigt så det kan ju defenetivt va en marknadsidée
 
Historielösa ungdomar... ;)

Detta drivsystem testades på en cross för över tio år sedan.
Utvecklat i Sverige, via Yamaha och Öhlins.

Inget är nytt under solen.
Och för er som har minnet i behåll och varit på tekniska museumet (innan det brann) så har ni oxå sett en liknande variant, men med kedjedrift, kardanknutar osv för överföringen till framhjulet.
 
En del hojar letade sig tom ut på marknaden med detta drivsystem, vilket yamaha kallade "2-Trac". Extrakostnaden lär väl dock ha hållt de flesta amatöråkarna borta..

Finns tom en på blocket ifall man är sugen på att testa nåt nytt:

http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_WR450_F_2_TRAC_22035075.htm?ca=1_9&w=3&last=1

Den bör ta sig fram fint på GGN! :yoparty

Men visst fördelarna är väl kanske små på bana om inte rentav sämre men tänka sig en sån på en grushoj så lär det göra UNDERVERK! Systemet värkar litet och inte så klumpigt så det kan ju defenetivt va en marknadsidée

Bra om man kör länge och långt på bakslangen, blir bättre om man slipper sätta ner med stillastående hjul i 200+ :tummenupp

Verkar coolt med en 2hjulsdriven r1 .... vill ha :P

Vill se en burnout med en sådan!!! :D:D Köp och filma.....
 
Last edited:
Historielösa ungdomar... ;)

Detta drivsystem testades på en cross för över tio år sedan.
Utvecklat i Sverige, via Yamaha och Öhlins.

Inget är nytt under solen.
Och för er som har minnet i behåll och varit på tekniska museumet (innan det brann) så har ni oxå sett en liknande variant, men med kedjedrift, kardanknutar osv för överföringen till framhjulet.


Har sett 2hjulsdrivna moppar från 40-talet :) drivrem till framhjulet med en separat motor monterat över framskärmen.
Ska försöka hitta bild !
 
Snar vill vi nog se ett race mellan dig och M1cke. Daytonan borde va inkörd vid det här laget så kusarna kan få springa lite fritt.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top