Måste jag mappa?

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Jag funderar på att beställa Racefit Growler slipon till min zx10r-05 som för övrigt har original luftfilter och ingen PC3. Jag förstår också att hojen går bättre om man optimerar allt med hjälp av PC3 m.m. MEN min fråga är.. är mappning med PC3 ett måste för att kunna njuta av den här Growler sliponet utan att hojen går som om den svalt en strumpa som den sedan vill hosta upp? :4skrika

Någon som har erfarenhet av just Racefit Growler?

GENERELLT:

Bara slipon ok, även fast man till och med på en originalhoj kan optimera lite
Bara luftfilter ok, även fast man till och med på en originalhoj kan optimera lite

slipon + luftfilter ~ bör mappa
helsystem = mappa för i *%"¤&"¤

ÄR sliponet rejält öppet och andas avsevärt bättre än orginal. Kanske utan katalysator dessutom som brukar vara en bra broms så kan det ändå vara ett måste om du vill att bågen skall gå bra och inte slita den onödigt mkt eftersom den kommer gå magert. Kanske blir bättre med db killer i.

FÖR att vara säker så bör du mäta upp A/F / lambda. VILKET inte behöver kosta skjortan...

Frågan är lite "hur långt är ett snöre" ;)

FÖR att vara säker så bör du mäta upp A/F / lambda. VILKET inte behöver kosta skjortan...

Frågan är lite "hur långt är ett snöre" ;)

Jo det är lite så jag känner. Är inte ute efter att få mer effekt i hojen. Snarare ett snyggt slipon med härligt ljud.

Men självklart ska hojen inte rycka o ha sig bara för att man har slängt på ett slipon.

Om jag förstod det rätt så om jag inte byter filter så behöver jag inte mappa hojen heller!?

Jo det är lite så jag känner. Är inte ute efter att få mer effekt i hojen. Snarare ett snyggt slipon med härligt ljud.

Men självklart ska hojen inte rycka o ha sig bara för att man har slängt på ett slipon.

Om jag förstod det rätt så om jag inte byter filter så behöver jag inte mappa hojen heller!?

Mellan tummen och pekfringret så: JA
Den kommer gå magrare men troligtvis inte så att det stör allt för mkt. eller att skador kommer ske.

Men ingen kan garantera dig utan mätningar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park