Måste batteriet sitta fast, besiktning

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
Vet ej om detta är rätt ställe på forumet att fråga men, måste batteriet sitta fast vi besiktning? mitt står lite havlöst under sadeln

För mig har de inte kollat det. Men det är ju knappast bra om det är löst. Tråkigt om något rör på sig på fel sätt och det kortsluts -> brand/personskada.

Mitt batteri står nedsänkt i en liten plastbehållare som sedan säkras med ett brett gummiband.Kan väl knappast bli enklare.Och ja, batteriet måste vara fastspänt under en besiktning.Om det sedan kollas är en annan femma.

Det ska normalt sitta fast men de lyfter aldrig på sadeln och kollar.

Lägg en lagom tjock skumgummibit under sadeln ovanpå batteriet och vips så är problemet löst. :tummenupp

Den ska sitta fast på besiktning, men dom har nog aldrig kollat på min hoj. Man får ju gärna skruva loss sadeln för att se. Det är en jävla fördel om den sitter fast för din egna skull.

Som sagts ska det sitta fast men jag har heller aldrig varit med om att det kontrollerats. Inte så konstigt på nuvarande hojen iofs eftersom det kräver demontering av tanken men på förra hojen var det bara lossa sadeln med nyckeln så satt det under där och inte ens då kollade de. Däremot är det nog inte så bra att det står halvlöst så det trycker och drar i kablarna varje gång du svänger.

Jag har dock fått nedslag på bilen att batteriet inte satt fast ordentligt men det behövdes ingen ombesiktning utan bara fixa själv efteråt.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...