Många ägare kort tid

Immer

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2013
Hoj
Suzuki GSR 750 -13
Frågan dyker väl upp titt som tätt. Är spekulant på en s1000r 2015 från med ca 1500 mil på mätaren. Bytt ägare 4 gånger under ett år, totalt 7 privata exklusive företag. (Tot 9). Är väl kanske inte supermånga under alla år men det som drar uppmärksamhet är flera på kort tid. Är det problemhojar? Tyvärr kan jag ju inte få klok historik om försäkringsärenden etc.

Frågade chatgpt om typfel på gen 1 - verkar finnas lite smått o gott men inget katastrofalt. Gör en egen sökning

Du verkar vara göteborgare så fråga på Kenneths mc om de kan kolla servicehistorik på den

Ja fast det är gammalt, bort på andra sidan landet sedan några år. Ska kolla med kenneths. Har försökt få ut lite försäkringsuppgifter men tyvärr delger ju inga bolag sånt vilket man kan tycka är lite synd

Är fina hojar. Tyskt kan jag tänka mig, eller rättare sagt vill ha men har inte råd.

Italienskt skulle jag aldrig köpa oavsett.

Kolla med Carfax kanske?

Säger carfax så mycket då? Har haft italienskt och vill ha helst men de dyker så sällan upp så tänkte testa en sån här. Rädd att radfyran är lite ointressant.

Jag skulle nog stå över. Varför tröttnar ägarna så fort? Är ägarna släkt med varandra eller verkar bo i närheten av varandra (bekanta)? Det blir ju inte många mil per ägare så att säga...

Ja det är en mycket bra fråga, fast 7 ägare på 11 år är väl inte extremt i sig men varför så täta ägarbyten? Det är ju knappt 200mil/ägare under 11 år. Känns helt sjukt, kör inte folk mer än så eller?

Det kan väl kanske vara frågan om försäkringsrelaterade ägarbyten?
Alltså att ägaren tecknat en helårsförsäkring på vårkanten och sedan, för att slippa betala fullpris under vinterhalvåret, gjort ett ägarbyte och ställt hojen på en kompis eller släkting och tecknat en garageförsäkring. Gör man samma sak ett par år i rad så ökar antalet ägare ganska raskt.

Man köper hojen och upptäcker att den var satans dyr att försäkra…har råd att rulla den några månader sedan kan man sälja den med vetskapen att man haft sin drömhöj och kan sedan gå tillbaka till en MT-07:a.

Det kan väl kanske vara frågan om försäkringsrelaterade ägarbyten?
Alltså att ägaren tecknat en helårsförsäkring på vårkanten och sedan, för att slippa betala fullpris under vinterhalvåret, gjort ett ägarbyte och ställt hojen på en kompis eller släkting och tecknat en garageförsäkring. Gör man samma sak ett par år i rad så ökar antalet ägare ganska raskt.
Detta:fakta

Många ägare på kort tid behöver absolut inte innebära problem. Kan göra, men måste inte. Bäst är väl som alltid att kolla på hojen, klämma och känna, granska kända brister och så vidare. Finns det välkända fel på modellen så kolla specifikt hur det står till med berörda parametrar, men om allt verkar ok så kan det ju vara så enkelt som att ägarbytena gjorts av försäkringsskäl. Kolla nuvarande och om möjligt föregående ägarpapper, om det visar sig att de olika ägarna är släkt så kan det ju vara en trolig förklaring.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!