Märkliga samtal i telefonen

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Under några månader nu har det kommit konstiga samtal till min mobil.
Det ringer från okänt nummer, alltså dolt nummer, men när man svarar så verkar det inte vara ett samtal. Man hör ingenting från andra änden. Verkligen ingenting. Inte ens vanligt brus som kan anas i vanligt samtal. Man frågar om någon är där men ingen svarar. Tidigare ringde det varje dag runt lunch, ibland flera gånger samma dag. Nu ringer det kanske två gånger i veckan, mellan 12 och 14.

Jag börjar undra nu om det inte är min telefon som fått spel och ringer sig själv.
Är det möjligt? :va

Det är förmodligen telemarketingfirma?

De funkar som så att en dator ringer upp dig och så hamnar du i telefonkö hos deras säljare. Det är ju inte meningen att du ska hamna i kö utan du ska komma direkt till en ledig säljare men ibland stämmer inte verkligheten med datorns beräkningar osv.

...svara inte på dolt nummer eller tel.nr du inte känner igen...risken att det är någon som will fuck you up är stor numera...

Du kan alltid svara på samtal oavsett nummer, finns ingen fuck you up möjlighet på det. Ring aldrig tillbaka på suspekta nummer, då kan det kosta!!!!

Börja alltid samtalet med den stekheta frasen, whoa the fuck you waont niggah?

Om det är dolt nummer.

Börja alltid samtalet med den stekheta frasen, whoa the fuck you waont niggah?

Om det är dolt nummer.
"Ja, eh, hej. Är det Pelle jag pratar med? Det här är Anita på Red Bull. Du hade ju sökt sponsring från oss för att åka världen runt och göra dumheter för vår Youtube-kanal. Men när du svarar på det där sättet, vilket kan anses som både stötande och diskriminerande, så vet jag inte om vi kan anse att du är en lämplig kandidat för det..."

:rolleyes:

Telefonen är sur för att du slängde ut hans kompis, TV:n. Han hämnas.

Det är telefonförsäljares revansh i samhället, för att dom inte kan skaffa ett riktigt jobb.
Ungefär som att en fiskmås skiter på din nytvättade bil, lixom just för att han blev född fiskmås.

"Ja, eh, hej. Är det Pelle jag pratar med? Det här är Anita på Red Bull. Du hade ju sökt sponsring från oss för att åka världen runt och göra dumheter för vår Youtube-kanal. Men när du svarar på det där sättet, vilket kan anses som både stötande och diskriminerande, så vet jag inte om vi kan anse att du är en lämplig kandidat för det..."

Ringer Redbull från dolt nummer? :va

Anita är ju den som visar nummret juh!!! :D

Kan vara så att den som ringer lider av tvångstankar.

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/T3pM8MOMKYc&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/T3pM8MOMKYc&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

• Gilla
Reaktioner: ft
Det är uppringningsbotar som kartlägger vilka nummer som används. Lyfts luren förs numret upp på listan över nummer som Hederlige Harrys Fikon och Blöjimport AB bombar med säljsamtal senare.

Det är uppringningsbotar som kartlägger vilka nummer som används. Lyfts luren förs numret upp på listan över nummer som Hederlige Harrys Fikon och Blöjimport AB bombar med säljsamtal senare.

Borde det inte räcka för dem att ringa en gång då?
Det har ju ringt hur många gånger som helst och under lång tid.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph