Märkesförsäkring Kawasaki

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Hoj
Svart Z1000
Hej hej,
någon som vet om det finns något bolag som har Kawasaki märkesförsäkring? :va
Typ IF´s Honda försäkring.

Jags kör själv kawa, och idag hittade jag av en händelse följande:

http://motor.svedea.se/mc/oevrigt-innehaall/kampanj/kawasaki.aspx?gclid=CPC5kbDcgKkCFcJP4QodtknjSA

Nu verkar de exkludera ZX10R hojar. :va
Dessutom måste man vara 30 för att försäkra ZX6R.
Men man blir nog 30 förr eller senare vare sig man vill eller inte.

Om någon 30 åring ville vara vänlig att kolla premier vore det ju trevligt.

Ser ut som att du även måste köpa den hos en kawasaki återförsäljare.

Kollade min ZX-6RR samt Z750 hos svedea, tyckte att jag fick riktigt bra offerter.

Nu är det ju väldigt svårt att jämföra premier mellan olika personer men för min del så vare lägsta premierna jag fått hittils. Även om just "kawa originalförsäkringar" bara kunde tecknas vid köp hos handlare.

Riktigt otrevlig kundtjänst.
Zx6-R kunde dom minsann inte försäkra, motivering var att det blev för dyrt för mig. Dom ville inte ens ge ett pris. (30 år sthlm) "Vi vill inte ha sporthojar."
När jag pratade om märkesförsäkring så blev dom ännu surare då dom ansåg att det inte var aktuellt för mig då hojen redan var köpt. När jag ville ha offert för likvärdig hoj köpt hos kawasaki återförsäljare så ansåg hon att det inte skulle fungera. Sista försöket för att få henne att ens börja räkna, Jag säljer den till återförsäljaren och köper den igen..... nä det gick inte. Ingen handlare skulle syssla med något sådant.

Summa av samtalet blev, otrevlig kundtjänst och en idiot som inte ens vill ha en ny kund.

När det gäller Z750 & Z1000 så är Bilsport-mc helt klart billigast på mig om man är +24 år. De har tagit bort kraven att man måste haft körkort i 5 år (eller de har kanske aldrig haft det, fått för mig det iaf)

Sista försöket för att få henne att ens börja räkna, Jag säljer den till återförsäljaren och köper den igen..... nä det gick inte. Ingen handlare skulle syssla med något sådant.

Summa av samtalet blev, otrevlig kundtjänst och en idiot som inte ens vill ha en ny kund.

:D :D

Jag fick i vart fall ett gott skratt. Jag antar att märkesförsäkring i detta fall snarast är ett PR-stunt.
:glömdet

:D :D

Jag fick i vart fall ett gott skratt. Jag antar att märkesförsäkring i detta fall snarast är ett PR-stunt.
:glömdet

så klart. helt sinnessjukt att bara den första ägaren kan få märkesförsäkring, och inte ens det, om man köper en ZX10. Lika idiotiskt som Yamaha märkesförsäkring - samma princip..

*/ ?>
Back