Män, kvinnor och hönor

Varför tror någon idiot att det skulle göra ngn skillnad, när det inte har gjort det i Finland? :va Borde inte få kallas forskning om man inte ens kan gå till grannlandet efter källor. :tummenner Slöseri med skattepengar :gnissla
Kolla bara på privatiseringen av bilbesiktandet. Finland privatiserade det för ett antal år sedan och det blev dyrare för folk att besikta sina bilar. Nu har vi svenska privatiserat bilbesiktandet för att vi tror att större konkurrens ska ge billigare besiktning...

Det är lite skoj när man är i Finland.
Finnar är (ofta) väldigt måna om att vara osvenska.
Särskilt när det är svensktalande i närheten.
Dessutom får de närapå panik när man talar fjolligt (svenska) men inte går med på att behandlas som en fjolla.
Oftast charmigt, men irriterande med lillasystermentalitet när man jobbar där.

Haha!:D

Detta sammanfattar nog det hela rätt så bra!

Men nog måste jag säga att det finns bra många finnar som är väldigt trevliga också, oberoende vilket språk man talar.

När man talar med eller lyssnar på en genusvetarperson inser man snabbt att de inte enbart består av märkliga åsikter - de är i grund och botten tragiska karaktärer som fastnat i en självförsörjande spiral av hat och sjuklig narcissism.
Jag kan inte tala för er men jag har personligen aldrig sett en genusängslig person le eller säga någonting gott om någonting, de bara maler på med hathäckleri oavsett ämne och situation och saknar uppskattning för livet.
Att de är genusvetare är snarare symptomatiskt av deras bittra persona som är deras egentliga problem. Men det är lättare att hitta på problem hos andra än att lösa sina egna, så kommer folk alltid hålla på. Skillnaden mellan nu och då är att alla fått en egen röst i och med internet. Militanta sociopater har alltid funnits. Vissa har såklart haft en poäng, varför normer förändras genom åren. Men någonstans måste man förihelvete dra en gräns.

Riktigt oväntat att en grupp kvinnor står bakom förslaget...verkligen...

suck...

Nu är ju hen inte ett importord från engelskan utan från västerbotten som i sin tur antagligen tagit det från finskan. Jag tycker det är ett ganska bra ord på sina platser. t.ex om man vill beskriva något i allmänna ordalag utan att kön på personen som beskrivs.

Då tycker jag det här är ett roligare bevis på vilka hycklare det finns bland feministerna.
http://www.newsmill.se/artikel/2012/01/19/alla-civiliserade-samh-llen-r-ddar-kvinnor-f-rst
Jämlikhet ska tydligen bara krävas när det gynnar kvinnorna. Finns tillräckligt mycket komentarer under artikeln så jag avstår från att lägga till mina egna.

Feministerna verkar ha svårt att skilja på likvärda och lika. Män och kvinnor är likvärda men på på många sätt ändå inte lika.

Jag kan inte undgå att bli lite nyfiken på hur dom skall förklara för barnen varför inte alla "hen" ser lika ut. Varför några tex har en snabel att kissa med.

Jag kan inte undgå att bli lite nyfiken på hur dom skall förklara för barnen varför inte alla "hen" ser lika ut. Varför några tex har en snabel att kissa med.

slang-hen och slits-hen och har dom stora pukor kan det vara slitz-hen...

När man talar med eller lyssnar på en genusvetarperson inser man snabbt att de inte enbart består av märkliga åsikter - de är i grund och botten tragiska karaktärer som fastnat i en självförsörjande spiral av hat och sjuklig narcissism.
Jag kan inte tala för er men jag har personligen aldrig sett en genusängslig person le eller säga någonting gott om någonting, de bara maler på med hathäckleri oavsett ämne och situation och saknar uppskattning för livet.
Att de är genusvetare är snarare symptomatiskt av deras bittra persona som är deras egentliga problem. Men det är lättare att hitta på problem hos andra än att lösa sina egna, så kommer folk alltid hålla på. Skillnaden mellan nu och då är att alla fått en egen röst i och med internet. Militanta sociopater har alltid funnits. Vissa har såklart haft en poäng, varför normer förändras genom åren. Men någonstans måste man förihelvete dra en gräns.

De är de största "haters" som finns trots att det är dem som älskar att kalla andra, dvs de som inte håller med dem, för just det ordet.

Lyssna på ett avsnitt Tankesmedjan på P3 så får du höra. Populära saker att hata, oavsett vad de gjort eller inte gjort, är: Män (förstås), kvinnliga kvinnor, kärnfamiljer, vita människor (eller grisrosa som de kallar dem), gamla personer(!?), barn, danskar, kristna mm mm.

Queerpersoner, kvinnor som vägrar raka sig under armarna samt personer med annan hudfärg än rosa eller annan religion än den kristna har fritt fram att bete sig hur de vill.

Sjukt jobbigt att lyssna på när varenda mening måste innehålla en känga åt någon av de förstnämnda grupperna eller ett slag för jämställdhet i vårt hemska patriarkat Sverige. Snacka om i-landproblem. Ok, en dagisfröken kanske tjänar en femhundring mindre än en lagerarbetare. Börja jobba på ett lager då för h-e. Svårare än så är det inte.

De är de största "haters" som finns trots att det är dem som älskar att kalla andra, dvs de som inte håller med dem, för just det ordet.

Lyssna på ett avsnitt Tankesmedjan på P3 så får du höra. Populära saker att hata, oavsett vad de gjort eller inte gjort, är: Män (förstås), kvinnliga kvinnor, kärnfamiljer, vita människor (eller grisrosa som de kallar dem), gamla personer(!?), barn, danskar, kristna mm mm.

Queerpersoner, kvinnor som vägrar raka sig under armarna samt personer med annan hudfärg än rosa eller annan religion än den kristna har fritt fram att bete sig hur de vill.

Sjukt jobbigt att lyssna på när varenda mening måste innehålla en känga åt någon av de förstnämnda grupperna eller ett slag för jämställdhet i vårt hemska patriarkat Sverige. Snacka om i-landproblem. Ok, en dagisfröken kanske tjänar en femhundring mindre än en lagerarbetare. Börja jobba på ett lager då för h-e. Svårare än så är det inte.

Ja, lite märkligt att de är så förtjusta i att bita den hand som föder dem, d.v.s vit medelklass, vi kanske skulle dra in veckopengen?

En tanke som slår mig är att flumfeministerna ofta är desamma som islamkramarna. Hur får de det att gå ihop egentligen?:va Det skulle ju i och för sig vara en bra lösning på problemet med hederskulturen om det enkönande samhället blev verklighet.:lol

Det där är en fråga som jag ofta har ställt mig. Det finns helt enkelt inget svar på det tror jag. De måste verkligen ligga sömnlösa av att grubbla på detta. Att man kan tycka det bara är mysigt med kvinnor som springer omkring i hijab, niqab, kebab och allt vad det heter (för det är "självvalt") samtidigt som man upprörs enormt över triviala småsaker som att HM:s modeller har för lite könshår eller nåt liknande. Oerhört tvetydigt om du frågar mig.

I genusneutraliteten tycker jag vi finladssvenskar ligger i mitten av svenskar och finnar. Av de alla finnar jag känner eller arbetar ihop med så känns det nog som att det ändå är en rätt stor kontrast emellan oss finlandssvenskar och just finnar, de tänker annorlunda och är mera konservativa.

Det verkar vara viktigt för många finska män att verkligen hävda sig som en RIKTIG MAN, PERKELE!

Men samtidigt så har jag uppfattningen att de flesta finlandssvenskar ändå tycker att ni svenskar är grymt mycket fjolligare än "vi" finlandssvenskar. Om det sedan är bra eller dåligt att vara "fjollig" vet jag ej, ni svenskar är oftast lätta att komma överens med och har en skön inställning, vilket kanske inte är lika lätt här i finland då det hela tiden ska visas vem som är vem.

Mvh,

http://www.youtube.com/watch?v=yUdb8Hy1uF4&feature=related

;)

Och lite lustigt är att de alla själva kommer från vit medelklass.

Nja, enda anledningen att de lyckas nå upp till medelklass är förmodligen att Södertörns folkhögskola anställer en icke föraktlig del av dem som lärare/"forskare". Hade de varit tvungna att arbeta för brödfödan hade nog en karriär som burksamlare legat närmare.

Nja, enda anledningen att de lyckas nå upp till medelklass är förmodligen att Södertörns folkhögskola anställer en icke föraktlig del av dem som lärare/"forskare". Hade de varit tvungna att arbeta för brödfödan hade nog en karriär som burksamlare legat närmare.

Jo, fast jag menar mer att de kommer från välbärgade medelklasshem, får lägenheter betalade av sina akademikerföräldrar, men låtsas vara "arbetarklass" och proletärer.

Jag har inte så mycket emot tex gamla varvsarbetare, typ Veiron i ottan, som är råkommunister eller gubbar från nån bruksort som av tradition är sossar. Det känns i alla fall äkta även om de inte riktigt förstår vad de röstar på tror jag eftersom de partierna gör allt för att motverka en fungerande industri och hårt arbetande människor.

Men när bortskämda medelklassungar (eller snarare 25-40åringar) som aldrig har haft ett riktigt jobb utan bara pluggar en massa kurser utan att bli nåt kallar sig arbetarklass blir man lite lätt förbannad. Sen ska man åka nån månad till Sydamerika och klappa hemlösa barn i nån liten indianby för att få tillräckligt med status i afzeliuskretsarna. Allt medan bostadsrätten i Masthugget eller på Södermalm sakta ökar i värde, espressomaskinen på favoritfiket tryggt står kvar och väntar på dem och vi andra sliter och slavar för att få ihop det med jobb och barn för att finansiera deras självförverkligande.

Kolla bara på privatiseringen av bilbesiktandet. Finland privatiserade det för ett antal år sedan och det blev dyrare för folk att besikta sina bilar. Nu har vi svenska privatiserat bilbesiktandet för att vi tror att större konkurrens ska ge billigare besiktning...

Min första erfarenhet av privatiseringen är i alla fall att man numera kan boka tid några dagar i förväg istället för månader i förväg. Till samma pris som tidigare.

Jo, fast jag menar mer att de kommer från välbärgade medelklasshem, får lägenheter betalade av sina akademikerföräldrar, men låtsas vara "arbetarklass" och proletärer.

Jag har inte så mycket emot tex gamla varvsarbetare, typ Veiron i ottan, som är råkommunister eller gubbar från nån bruksort som av tradition är sossar. Det känns i alla fall äkta även om de inte riktigt förstår vad de röstar på tror jag eftersom de partierna gör allt för att motverka en fungerande industri och hårt arbetande människor.

Men när bortskämda medelklassungar (eller snarare 25-40åringar) som aldrig har haft ett riktigt jobb utan bara pluggar en massa kurser utan att bli nåt kallar sig arbetarklass blir man lite lätt förbannad. Sen ska man åka nån månad till Sydamerika och klappa hemlösa barn i nån liten indianby för att få tillräckligt med status i afzeliuskretsarna. Allt medan bostadsrätten i Masthugget eller på Södermalm sakta ökar i värde, espressomaskinen på favoritfiket tryggt står kvar och väntar på dem och vi andra sliter och slavar för att få ihop det med jobb och barn för att finansiera deras självförverkligande.

Väldigt bra inlägg. Håller med dej.
Väntar bara tills dessa drömmare vaknar upp ur sin törnrosa dröm och inser att verkligheten är lite annan än den dom trott senaste åren.
Har en bekant på nära håll som pluggat hela sitt liv, pappa betalar lön varje månad och hen gör ingenting. Frågar man vad personen gjort på dagen så blir hen förbannad och samtalet är slut. Eller så får man ett utlägg om hur hård hen slitigt senaste halvåret. Med vad?
Att trycka på espresso maskinen som pappa betalat är inget jobb.
Att en annan jobbar mer än 40h per vecka, håller hus och hem i någolunda skick. Hen hinner inte med sitt eget när man har 24h på sig varje dag att hålla efter och att fixa.

Min första erfarenhet av privatiseringen är i alla fall att man numera kan boka tid några dagar i förväg istället för månader i förväg. Till samma pris som tidigare.

Jag har aldrig haft något problem med att få en tid på några dagar, någonssin, och än finns det inget privat alternativ att välja istället.

Däremot när man bokar numera säger dom "den här tiden kostar just nu 320:-, slutgiltigt pris får du veta vid besiktningen"
Vaffan, bokar jag för 320:- så är det väl det som gäller även när jag kommer dit?
Blir min bokade tid dyrare om fler bokar samma dag så att det blir stressigt, eller vad menar dom?

Jag har aldrig haft något problem med att få en tid på några dagar, någonssin, och än finns det inget privat alternativ att välja istället.

Däremot när man bokar numera säger dom "den här tiden kostar just nu 320:-, slutgiltigt pris får du veta vid besiktningen"
Vaffan, bokar jag för 320:- så är det väl det som gäller även när jag kommer dit?
Blir min bokade tid dyrare om fler bokar samma dag så att det blir stressigt, eller vad menar dom?

Dom syftar på helröret som skall ligga bredvid varningstriangeln.

*/ ?>
Back