Män, kvinnor och hönor

Min första erfarenhet av privatiseringen är i alla fall att man numera kan boka tid några dagar i förväg istället för månader i förväg. Till samma pris som tidigare.

Här i Finland blev det ~3gånger dyrare (kostar ungefär 120€), lika svårt att få tid och istället för att pengarna skulle ha farit till stadskassan, så far de till en utländsk ägare... De fint med privatisering :rolleyes:

Här i Finland blev det ~3gånger dyrare (kostar ungefär 120€), lika svårt att få tid och istället för att pengarna skulle ha farit till stadskassan, så far de till en utländsk ägare... De fint med privatisering :rolleyes:

Vet inte hur det är i finland men de svenska politikerna slösar i alla fall bar bort de pengar dom får in så att några privata ägare flyttar pengar utomlands för att slippa beskattning har jag inga som helst problem med. Särskillt med tanke på att dessa affärsmän med 99% sannolikhet kommer använda dessa pengar till investeringar i andra verksamheter i sverige så småningom som i sin tur genererar arbetstillfällen. Det ligger liksom i affärsmannens natur att göra ny investeringar och dessa brukar ske i närheten av där han lever och verkar.

Det där är en fråga som jag ofta har ställt mig. Det finns helt enkelt inget svar på det tror jag. De måste verkligen ligga sömnlösa av att grubbla på detta. Att man kan tycka det bara är mysigt med kvinnor som springer omkring i hijab, niqab, kebab och allt vad det heter (för det är "självvalt") samtidigt som man upprörs enormt över triviala småsaker som att HM:s modeller har för lite könshår eller nåt liknande. Oerhört tvetydigt om du frågar mig.

Kläder är väl en sak, men arrangerade tvångsäktenskap...

Det där är en fråga som jag ofta har ställt mig. Det finns helt enkelt inget svar på det tror jag. De måste verkligen ligga sömnlösa av att grubbla på detta. Att man kan tycka det bara är mysigt med kvinnor som springer omkring i hijab, niqab, kebab och allt vad det heter (för det är "självvalt") samtidigt som man upprörs enormt över triviala småsaker som att HM:s modeller har för lite könshår eller nåt liknande. Oerhört tvetydigt om du frågar mig.

Absolut, men det går hand i hand. Det är löjligt att de ens försöker förneka det. Det var knappast en kvinna som kom på att de skulle vara tvungna att dölja ansikte och hår med lakan. Och om det var det så var det en snygg kvinna som var jävligt trött på att gubbarna inte kunde hålla händerna i styr, taxichaffisstyle och värre. I vilket fall så ligger problemet i ett förtryck.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back