Män, kvinnor och hönor

Lite kul att Pia Korpi hyllar detta för att i nästa andetag generalisera alla lansortsbor som inskränkta idioter. Men det är klart, bor man på söööder är man ju skapelsens krona så det är väl lätt hänt att se andra som untermenchen.

Men, alla som bor utanför tullarna är väl inskränkta idioter? Det räcker väl att äga en bil för att platsa där?

Som dessutom inte kan jobba för att det är ju diskriminerande att de inte ska få sitta på ett café hela dagarna och blogga om sina könsbyten eller hur deras HEN-ungar klättrar på väggarna bara för att de inte förstår sitt ursprung eller vad fan de gör här...
Nej, dags att sätta ner foten och sparka ut alla såna här tomtar i periferin där de kan bilda klubb och en egen stat för här fyller de då ingen funktion.

En tanke som slår mig är att flumfeministerna ofta är desamma som islamkramarna. Hur får de det att gå ihop egentligen?:va Det skulle ju i och för sig vara en bra lösning på problemet med hederskulturen om det enkönande samhället blev verklighet.:lol

Tänk dig 20 år framåt hos barnvårdcentralen
- vi kan inte få barn.
Barnmorskan: Oj då, då ska vi se, ni är båda hen och därför kan det bli problem.
- klart vi är hen,alla våra vänner är också hen och de har barn.
3h senare att fina förklaringar
Barnmorskan skriker rakt ut:NI HAR SAMMA JÄVLA KÖN.
-VI ÄR HEN!

Får lite startrekvibbar av det du skriver...

'We are HEN, fu*king is futile'...

Kan någon med större kontaktnät på finska sidan bekräfta/förneka?
Inga kontakter på den sidan bottenhavet. Men har för mig att finnarna alltid har sett svennarna som fjolliga.

Jamen se där, då har dom ju redan provat i flera hundra år, vad är då skillnaden mot sverige?
Är det okej med fjolliga killar och butchiga tjejer i Finland?

Nej det är inte okey med fjolliga killar, dom ger vi stryk åt! :D men tyvärr verkar det vara ok med butchiga tjejer... ivarjefall i östra Finland... :3freak

Nej, jag skulle nog påstå (faktiskt) att vi svenskar redan innan "hen" var mera genusneutrala än finnarna, men det är baserat på dom österbottningar jag känner där det är väldigt tydliga könsroller...

Helt klart är ni mera genusneutrala och toleranta i Sverige. Visst finns det en liten "grupp" människor som håller på med sina genusideer här oxå, men ingen tar dem riktigt på allvar...

Inga kontakter på den sidan bottenhavet. Men har för mig att finnarna alltid har sett svennarna som fjolliga.

Jo, så enkelt är det! "svenne" betyder ju till och med gay på Finlanssvenska...

I Iran och det persiska språket finns det ett ord för hon/han men inte fan är det könsneutrala.....inte ens i närheten.

Fattar inte varför landet brunsås jobbar med sådana onödiga frågor medans andra länder lägger ner sina resurser, energi och engagemang på att utveckla landet på ett bra sätt.

Last edited:
I Iran och det persiska språket finns det ett ord för hon/han men inte fan är det könsneutrala.....inte ens i närheten.

Det är ju det enda argument som behövs mot "hen" maffian, jaha, ni vill ha lika små könsskillnader som i Iran och Finland, där man i alla tider har haft en könsnutral benämning?

Nej, jag skulle nog påstå (faktiskt) att vi svenskar redan innan "hen" var mera genusneutrala än finnarna, men det är baserat på dom österbottningar jag känner där det är väldigt tydliga könsroller...

I genusneutraliteten tycker jag vi finladssvenskar ligger i mitten av svenskar och finnar. Av de alla finnar jag känner eller arbetar ihop med så känns det nog som att det ändå är en rätt stor kontrast emellan oss finlandssvenskar och just finnar, de tänker annorlunda och är mera konservativa.

Det verkar vara viktigt för många finska män att verkligen hävda sig som en RIKTIG MAN, PERKELE!

Men samtidigt så har jag uppfattningen att de flesta finlandssvenskar ändå tycker att ni svenskar är grymt mycket fjolligare än "vi" finlandssvenskar. Om det sedan är bra eller dåligt att vara "fjollig" vet jag ej, ni svenskar är oftast lätta att komma överens med och har en skön inställning, vilket kanske inte är lika lätt här i finland då det hela tiden ska visas vem som är vem.

Mvh,

Det är ju det enda argument som behövs mot "hen" maffian, jaha, ni vill ha lika små könsskillnader som i Iran och Finland, där man i alla tider har haft en könsnutral benämning?

Japp! Vi behöver inte 'hen'.:tummenupp Varför tror någon idiot att det skulle göra ngn skillnad, när det inte har gjort det i Finland? :va Borde inte få kallas forskning om man inte ens kan gå till grannlandet efter källor. :tummenner Slöseri med skattepengar :gnissla

Har alltid jobbat med grabbar och blivit schysst behandlad. :yoparty:banana Det är riktig jämlikhet. Men den måste man förtjäna... :rolleyes:

En gång på Grönan blev jag tom utsedd till 'hedergrabb'. Snacka om komplimang! :D
PS: Är stolt över att vara chey. :) Älsta dottern vill ha häst och hoj. Det är könsneutralt...:lol

I genusneutraliteten tycker jag vi finladssvenskar ligger i mitten av svenskar och finnar. Av de alla finnar jag känner eller arbetar ihop med så känns det nog som att det ändå är en rätt stor kontrast emellan oss finlandssvenskar och just finnar, de tänker annorlunda och är mera konservativa.

Det verkar vara viktigt för många finska män att verkligen hävda sig som en RIKTIG MAN, PERKELE!

Men samtidigt så har jag uppfattningen att de flesta finlandssvenskar ändå tycker att ni svenskar är grymt mycket fjolligare än "vi" finlandssvenskar. Om det sedan är bra eller dåligt att vara "fjollig" vet jag ej, ni svenskar är oftast lätta att komma överens med och har en skön inställning, vilket kanske inte är lika lätt här i finland då det hela tiden ska visas vem som är vem.

Mvh,

Det är lite skoj när man är i Finland.
Finnar är (ofta) väldigt måna om att vara osvenska.
Särskilt när det är svensktalande i närheten.
Dessutom får de närapå panik när man talar fjolligt (svenska) men inte går med på att behandlas som en fjolla.
Oftast charmigt, men irriterande med lillasystermentalitet när man jobbar där.

Jag var på en av Nokias fabriker för att hjälpa till med processoptimeringen.
Tillbedd av företagsledningen.
Var där i två månader.
Ingen lyssnade på en "djävla svensk som tror att han är bättre än finnarna".
Fick ta en förman till länk - Jag talade om vad han skulle säga, han upprepade.
Då funkade det.
Efteråt fick jag reda på att den allmänna uppfattningen var att förmannen var ett geni och jag en idiot.
Stör mig inte det minsta.
Jag fick betalt ändå.

Haha, hade en kompis som jobbat som driftsättare i Finland. Han lärde sig en massa kraftfulla uttryck på finska för: dum svensk. :lol:lol:4skrika Fast han fick med sig en finska hem! :tuttar:tummenupp

Man behöver inte åka till Finland för att träffa finnar. Här i byn finns det folk som inte kan svenska, pratar bara finska. Min jobbarkompis under många år var finne. Helschysst grabb, aldrig ngt tjafs för att jag var chey. Men när något gick galet så var finska svordommar vida överlägsna de mesiga svenska. :lol:rofl

Tror att Sverige skulle behöva lite mer sisu. Isf genusforskare. :rofl

Haha, hade en kompis som jobbat som driftsättare i Finland. Han lärde sig en massa kraftfulla uttryck på finska för: dum svensk. :lol:lol:4skrika Fast han fick med sig en finska hem! :tuttar:tummenupp

Man behöver inte åka till Finland för att träffa finnar. Här i byn finns det folk som inte kan svenska, pratar bara finska. Min jobbarkompis under många år var finne. Helschysst grabb, aldrig ngt tjafs för att jag var chey. Men när något gick galet så var finska svordommar vida överlägsna de mesiga svenska. :lol:rofl

Tror att Sverige skulle behöva lite mer sisu. Isf genusforskare. :rofl

Här i trakterna har vi en hel by som är finsktalande.
Mitt i småland.
Jag var tidigare ihop med en finska som kom därifrån.
Hennes far kom till Sverige på sextiotalet.
Talar inte ett ord svenska.
Funkar faktiskt ganska bra ändå.

Roligt var det också när jag fick en invandrare från Finland i min klass.
Sent sjuttiotal.
Han missade var tredje svenskalektion, eftersom han skulle ha hemspråksundervisning då.
På finska.
Han var finlandsvensk och ingen i hans familj talade finska.

Han missade var tredje svenskalektion, eftersom han skulle ha hemspråksundervisning då.
På finska.
Han var finlandsvensk och ingen i hans familj talade finska.

Svensk skola i ett nötskal! :hihi Ta hänsyn till allt utom det svenska. Barn till utländska föräldrar födda i Svergie borde kunna svenska som en infödd, men placeras i specialdagis och får hemspråksundervisning så till den grad att de får samma problem som föräldrarna med att inte vara 'svenska'. :huvet

BTW; Invandrarinformation brukar gå ut på alla möjliga språk, utom det allra största invandrarspråket: svenska! :D

Jag fick erbjudande om hemspråksundervisning. Född och uppvuxen i Skåne. Morsan är finne. Det räckte.

Var ihop med en grabb från Norrland. När han pluggade i Göteborg fick han extra undervisning i svenska, för han pratade bonnmål. :hihi

Kanske något även för er skåningar? :7peta

Det är lite skoj när man är i Finland.
Finnar är (ofta) väldigt måna om att vara osvenska.
Särskilt när det är svensktalande i närheten.
Dessutom får de närapå panik när man talar fjolligt (svenska) men inte går med på att behandlas som en fjolla.
Oftast charmigt, men irriterande med lillasystermentalitet när man jobbar där.

:hihi Såna där kulturkrockar möter jag på väldigt ofta.... och då e jag bara finlandsvensk... För en som endast kan Finska så lär Svenska låta jävligt feminint

Jag var på en av Nokias fabriker för att hjälpa till med processoptimeringen.
Tillbedd av företagsledningen.
Var där i två månader.
Fick ta en förman till länk - Jag talade om vad han skulle säga, han upprepade.
Då funkade det.
Efteråt fick jag reda på att den allmänna uppfattningen var att förmannen var ett geni och jag en idiot.
Stör mig inte det minsta.
Jag fick betalt ändå.

Jag tror inte att ditt problem är inte att du är svensk i detta fall... tror det räckte med att du var en utomstående som berättade hur de ska göra...

*/ ?>
Back