sege
Fy fan jävla skit-
Marsipulami skrev:Skämt och sidor, det är upp till var och en att välja sin hoj. Tro det eller ej, hojarna är ju igentligen till för att köras på 2 hjul...........eller![]()
Nä nu får du fan ta och kamma dig, så är det inte alls!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Marsipulami skrev:Skämt och sidor, det är upp till var och en att välja sin hoj. Tro det eller ej, hojarna är ju igentligen till för att köras på 2 hjul...........eller![]()
Silwer skrev:Du har ju en 954, den är ju stöpt efter R1an i princip.
Du hittar ingen extrem skillnad mellan dessa cyklar.
Men trots allt är det "stor" skillnad....Marsipulami skrev:Det är mycket möjligt. Men jag gillar 954an bättre ändå. Misstänker det är för att jag tycker om Honda helt enkeltMen trots allt är det "stor" skillnad....
Men det är som sagt, "Smaken är som baken, delad", och tur är väl det![]()
sege skrev:Nä nu får du fan ta och kamma dig, så är det inte alls!![]()

Silwer skrev:hehe, stor skillnad my ass.![]()
jonkas81 skrev:Haha, känns skönt att inte vara den enda här i världen som krossar kulorna varenda gång framhjulet går ner.... Fattar inte varför, hur mycket jag än försöker så smäller det till i "dankarna"...!!![]()

Nicke skrev:Hmmm... jag har haft en Triumph TT600. Körde 1100 mil min första säsong, 2002, och bara 300 förra året pga utlandsjobb. Kan inte stunta och kör inte så jäkla fort. Har lagt handpenning för att köpa en R1 -02. Får jag det eller ska jag köpa en Diversion 600 så att alla blir nöjda?

jonkas81 skrev:Haha, känns skönt att inte vara den enda här i världen som krossar kulorna varenda gång framhjulet går ner.... Fattar inte varför, hur mycket jag än försöker så smäller det till i "dankarna"...!!![]()
Chille skrev:Vad har varven med det hela och göra? tycker du att dom ska köpa sig en cbr600 -88:a för att han inte vågar/vill dra fullt på bana?
dom kanske har haft R1:an som drömhoj och vill inte lägga sig?. det är ju därför det finns långsam/mellan/snabb grupper på bankörningar.
dom är väl inte mindre värda för att dom kör sakta?
jag tycker inte att du har rätt o klanka ner på andra bara för att dom inte kan wheela eller köra hårt på bana bara för att dom har en Retta.
OlleR6 skrev:Vad jag menar med det är att vågar man inte använda all effekt ens på rakorna så kunde man ju ha valt en lämpligare hoj. 8000varv med öppet spjäll ger väl runt 110-120hk? Då kunde de ha åkt en twin lr nåt istället.
Chille skrev:Vad har varven med det hela och göra? tycker du att dom ska köpa sig en cbr600 -88:a för att han inte vågar/vill dra fullt på bana?
dom kanske har haft R1:an som drömhoj och vill inte lägga sig?. det är ju därför det finns långsam/mellan/snabb grupper på bankörningar.
dom är väl inte mindre värda för att dom kör sakta?
jag tycker inte att du har rätt o klanka ner på andra bara för att dom inte kan wheela eller köra hårt på bana bara för att dom har en Retta.
Men, du tycker det inte är bättre att hålla stumt på en raka på en bana än på en allmän väg?Silwer skrev:Alla kör inet bana, det är du medveten om?
På gatan är det inet ens vettigt att måste använda varje hästkraft på varje raksträcka eller vad du nu menar.
Robban_C skrev:Apapapap pojkar, ni tänker väl inte bli osams nu?
För övrigt tycker jag att det verkar sunt att det finns folk som har respekt för sina hojar och håller igen tills de lär sig dem. Och att de törs säga detta också!![]()
Alla vet vi att det finns vettvillingar som uttryckligen säger att de ska köpa en retta, gixxer 1000 eller vad det nu handlar om och vara värst.
Att då läsa om att nån har vett nog att at det lugnt och lära sig en liten bit i taget är glädjande.

OlleR6 skrev:Personligen så klankar jag inte på den som skapade tråden, han gör rätt i att ta det lungt. Däremot de som ger sig in på maskiner utöver vad man klarar av och hantera på flera somrar förstår jag inte.
det här är ju baar dina åsikter, jag gillar karraktären i en stor radfyra, jag vill dock inet varva ihjäl mig för tat det ska orka gå nåt.OlleR6 skrev:Men, du tycker det inte är bättre att hålla stumt på en raka på en bana än på en allmän väg?
...Vad jag menar med det är, varför köpa en R1 när man vågar använda 110hk på en raka (oavsett om det är bana lr allmän väg, där det är vettigare att göra det på bana, vilket exemplet var från oxo...). Köper man en twin på ~110hk så har du bättre botten. Köper du en mindre maskin (tex 600cc) så har du en roligare karaktär.
Fast en del kanske gillar å åka strypt, isåfall har jag inget å komma med. Roligt att ni hittat det här med hojåkning!
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller