Lyfte med fram hjulet idag!

Jag vill faktiskt säga en sak till Nicke nämligen "KUL!".

Sedan vill jag påpeka att jag tycker det är ytterst betänkligt av Nicke att inte köra på bakhjulet det första han gör med en R1:a. Även om den går upp på bakhjulet lätt så är det inget jag tycker någon ska sträva efter innan dom lärt känna hojen och viktigast av allt, lärt sig WHEELA! Även om det är med en "slö" 80 hästars hoj dom lärt sig wheela. Bättre det än att bakhjulsåka och klota med en R1:a. För vem vet inte vad det lett till, DYRA PREMIER!

Men vem har sagt att man måste varva ut registret och köra som fan med sin hoj för att vara "värd" den? Korkat!

Tack och lov för dom som har vett och köra "normalt" i stan typ 50-60 km/h och inte slanga genom centrum. No offence...

Silwer skrev:
det här är ju baar dina åsikter, jag gillar karraktären i en stor radfyra, jag vill dock inet varva ihjäl mig för tat det ska orka gå nåt.
Vad menar du med att våga utnytja all effekt, hur många menar du gör det?
Jag vågar förstås dra full gas, men inte fasen sitter jag o kör så i trafiken överallt, det fattar du väl själv?
Jag tycker absolut inte att en 600a har roligare karraktär, det är en smaksak därför finns det modeller i olika storlekar att välja.
Nu kan jag ha missuppfattat dig, du har rätt til din åsikt, men jag har inet den samma.
Jag har även provat stor v-twin, det var inget för mig egentligen, iaf inte i nuläget.
Jag får väl tillägga att jag inet är en av dem som måste ha 100+ hk för att tycka det är kul att åka hoj.

Japp det är bara mina åsikter, tack för att ni hjälper mig förstå bättre! Vad jag menar med att utnyttja allt är att iaf våga hålla fullt hela vägen ut på en raka som steg 1 (vilket oxo var mitt exempel, och det som e relevant i sammanhanget), sen senare även kunna "köra skiten ur" runt en bana (vilket jag menade med att jag har långt kvar att gå).

Jag menar inte heller på att man ska hålla fullt i trafiken, snarare tvärt om. Men när man väl tar sig till en bana så borde man ju våga lägga på iaf på rakorna. Detta var inte riktat till alla som har R1, är säkerligen 90% iaf som vågar köra trotteln i topp. De är de övriga som uppenbarligen köpt en för stark hoj för vad de egentligen vågar som kommentaren var riktad mot.
Exempel av hojjar som är vettigare (i min åsikt):
Aprilia RSV1000 (120hk, mycke vrid, lever om, sportig sitställning, beggad runt 75k)
Honda VFR800 (110hk, gode bra skjuss, sporthojstuk, bättre sittställning)
Honda CBR600 (~110hk, slingshot-karaktär, "sport"sittställning, beggad billig)

Dumt infall av mig att skriva det i den här tråden.

Nicke: Du har rätt i ditt fall. Tar tillbaka det jag helt ovetandes skrev tidigare.

Last edited:
Tro det eller ej, hojarna är ju igentligen till för att köras på 2 hjul...........eller :confused:[/QUOTE]

ja men det e inte lika kul.... :tungan

Robban_C skrev:
Apapapap pojkar, ni tänker väl inte bli osams nu?

Alla vet vi att det finns vettvillingar som uttryckligen säger att de ska köpa en retta, gixxer 1000 eller vad det nu handlar om och vara värst.
Att då läsa om att nån har vett nog att at det lugnt och lära sig en liten bit i taget är glädjande.

:mad: :mad:
vad menar du med vettvillingar????
jag har köpt mig en gixxer 1000 som första hoj o jag trivs jättebra med den..... en suverän hoj att börja med tycker jag för den e såpass lättkörd
..... o kallar du mig vettvilling för det så pissar jag ur :huvet .....
spelar väl ingen roll vad du har för hoj när du börjar köra du kan ju köra som ett jävla kukhuvud på en cb 400 o fortfarande vara en fara för trafiken eller har jag fel????
det handlar inte om vad man har för hoj utan vad det är för en människa som sitter bakom styret!!!

OlleR6 skrev:
sen senare även kunna "köra skiten ur" runt en bana (vilket jag menade med att jag har långt kvar att gå).

har du ens kört på bana? Du är ju bara blott 18 år och borde således köra med 35 hästar. :7peta

Chille skrev:
har du ens kört på bana? Du är ju bara blott 18 år och borde således köra med 35 hästar. :7peta
Jupp, är knappt så att jag vågar köra 172km/h på bana på en riktigt lång å bred raka som den gör med 27hk, jag är ju efterallt bara 18 år, en riktig nybörjare. (man kan ju aldrig köra innan man fyller 16/18/21)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman