Lycksökare...!

Jag skulle vilja hävda att att dessa överpriser kom efter den sk. finanskrisen.
min teori är att förut köptes och såldes det hejvillt och då gjorde det inget att det såldes till lite "underpriser"
nu - efter krisen, håller folk på sina saker och de som prompt måste sälja lägger ut för överpriser så att de ska finnas lite prutmån så man inte förlorar så mkt eftersom man gjorde en dålig affär förra gången man bytte upp sig..

Jag själv är en som gör dåliga affärer oavsett finanslägen.. :huvet

Har nyss köpt en pickup och hittat en för rätt kurs. alla andra ligger 10k över och de på ett pris som blir nästan 100% mer.. konstigt.

Något som jag även reflekterat över är att tom. på bilaktioner (tex. kvd.se) är att folk betalar mkt för skrot, som man tom. hittar mkt billigare på blocket..

Det enda jag tycker verkar sunt om man är säljare, är att
åtminstone kolla vad liknande objekt kostar..

Varför lägga ut en R1-00 för 75 papp när alla andra kostar 50?

Det brukar jag reagera på iallafall.

Tja,jag skarvade nog lite när jag sa en månad men det närmar sig,känns som en evighet sen,högg direkt när annonsen kom ut.

http://www.blocket.se/dalarna/Bmw_330_ci_25591258.htm?ca=7&w=3

Henrik

låter som att göran har några år på nacken.

när jag köpte min bil i höstas frågade jag denna pensionerade herre som skulle sälja hur han ville ha betalt, postväxel sa han trots att han inte riktigt litade på detta som betalningsalternativ, försäkrade honom om att en postväxel är bland de säkraste metoderna, efter många om och men gick han med på det till slut trots att det var han som ville ha en pv från första början:confused:

Håller med.Sålde min gixxer 1000-07 igår och jakten har börjat på nytt.
Här är ett exempel på överpris.På firma dock men det spelar ingen roll. http://www.blocket.se/kristianstad/Suzuki_GSX_R_1000__21412432.htm?ca=6&w=3 tycker det är minst 10k för dyrt för den hojen.

Jag och min polare satt och skrattade åt denna firma i förrgår, när vi ser hans idiot priser på precis allting. Bromölla killen har nog ätit ngt osunt för han vill tex ha 61K för en 01 zx9r. oh the joy

låter som att göran har några år på nacken.

när jag köpte min bil i höstas frågade jag denna pensionerade herre som skulle sälja hur han ville ha betalt, postväxel sa han trots att han inte riktigt litade på detta som betalningsalternativ, försäkrade honom om att en postväxel är bland de säkraste metoderna, efter många om och men gick han med på det till slut trots att det var han som ville ha en pv från första början:confused:

Tja,43 om det är gammalt,och samma som för dig så frågade jag om vi skulle föra över eller pv och det snabba svaret var pv.

Knepigt folk det finns,kunde ju bara åkt hem och behållt kärran men blev irriterad av alla tel.samtal och allt tjat så jag tyckte han kunde lycka till med försäljningen utan min inblandning så han fick tillbaka den.

Känner mig bara Så nöjd idag,har köpt en 10´bil att åka i så länge tills jag hittar en vettig säljare som ska få sälja till överpris utan prut.

Henrik

Jag och min polare satt och skrattade åt denna firma i förrgår, när vi ser hans idiot priser på precis allting. Bromölla killen har nog ätit ngt osunt för han vill tex ha 61K för en 01 zx9r. oh the joy

Pratade med firman idag o den var jättefin därför det priset.Men han kunde gå ner ett par tusen max.:va Dom hade inte så mycket upp på den sa dom.:confused:
Skulle tro att det är nån som fått väldigt bra i inbyte.:D

Det var väl inte ett konstigt pris. Hojen var ju skitfin, och en 2005a. De blir ju inte gratis bara för den är importerad.

Eller missar jag något?

Det är ju ett överpris så det sjunger om det.. Annars hade den väl varit såld för längesen...

Sålde min sv-såld r1-07 600 mil i våras för 70k

Det är ju ett överpris så det sjunger om det.. Annars hade den väl varit såld för längesen...

Håller med, det där är ett riktigt överpris..
En sminkad gris är fortf. bara en gris...

Som jämförelse så köpte en polare en sv.såld K7:a med helsystem och PC3 som rullat ca 800 mil för 73k i våras.

Sen kan man ju undra varför man ens skriver ut i annonsen att det är startspärr, styrdämpare osv.. det är ju standard på alla hojar, åtminstone av samma årsmodell.. känns bara löjligt med "utfyllnad" och jag personligen orkar inte ens ringa på såna annonser..

Sålde min sv-såld r1-07 600 mil i våras för 70k

Det var ett riktigt bra pris (för köparen), gav 69 för min 05:a, hade gått 780 och var i nyskick, tycker fortf. att det var ett bra pris.

Last edited:
Asså vafan är det med folk..

Ja, det undrar jag med, orka sitta och reta upp sig lixom...

Det är en halv meter snö, alltså kan han i lugn och ro låta annonsen ligga ute för han lär ju knappast ha särskilt bråttom att få tag på en ny hoj med tanke på vädret.

För en knapp hundralapp kan han låta hojen ligga ute på blocket över vintern och OM någon slår till har han ju gjort en jäkligt bra förtjänst till minimal kostnad/insats.

Ska han däremot börja annonsera ut hojen i vår när blocket dränks av beggade hojar lär han få betydligt fler däcksparkare och "sova-på-saken-snackare" och dessutom inte ha en chans att få ut den summa som han nu kan annonsera med i lugn och ro.

Idioter finns det gått om, jag tog och annonserade ut en gammal volvo 240 som var i fungerande skick men rostig. Satte priset till 1500 spänn och hoppades att få slippa allt "strul".

Tro på fan så ringde de en massa dårar, värsta exemplet var killen som ville att jag skulle sätta den på transport ner till GBG, från Östersund!

Jag tycker tvärs om att det är lite komiskt när man får skambud.

För ett tag sen sålde jag en MB Vito Diesel -98. Nästan nybes och skattad för 14000:-. Den första som ringde försökte spela lite kunnig och förklarade att den kommer att bli kvar. Om jag inte tog hans bud på 8000:- (Om jag minns rätt) så kommer han att bjuda ännu mindre om ett par månader. Såld ett par timmar efter annonsen kom ut dvs inte för dyr.

När jag nu sålde en Transporter -95 så träffade jag på 3 lustiga köpare.
Begärde 14900:-

Köpare nr 1 kände en nigerian som skulle exportera den. Han prutade och skambjöd och ville sen att jag skulle hålla den tills killen bestämt sig. Ringde och va bedrövad att han inte får sin femhundring för att han fixar bilar åt honom om jag säljer den.

Köpare nr 2 bjöd 7000:-

Köpare nr 3 kunde inte prata svenska så han lät en vän ringa. Han ville komma från Stockholm (23 mil enkel väg). Jag funderade på om jag skulle säga redan i telefon att det inte är nån idé att åka så långt att för att sen häva ur sig ett skambud men nä han får allt skylla sig själv.
Trots att det stod i annonsen att den va både bulig,ytrostig och att det följer med ett par dörrar mm så ville han bet 10000.- för att han skulle behöva lacka om den :D Fy fan va jag skratta när han åkte...

Man får helt enkelt ta alla fåntrattar när man skall sälja eller köpa ngt, så är det bara..

Säljer man ngt kan man ivaf diktera villkoren. Och ett bud är ett bud oavsett hur mycket det skiljer sig från vad man tänkt sig, det är bara att säga nej.

Förvisso ogillar jag starkt när en köpare tar upp en massa tid o sedan hasplar ur sig ett bud som är helt orimligt. Fast det är ju rent brist på vanlig hyfs. Vill man dynga in ett lågt bud så är man ju tydlig med det direkt o håller inte på o klabba fram o tebax..

Fåntrattar som lägger in saker för 79900:- när näst dyraste på sverigemarknaden ligger 59900:- förtjänar bara att ignoreras så ordnar det sig av sig självt när ingen hör av sig. Men visst, har man inte bråttom kanske det alltid är nått moppefucko som nappar...

ktm

Satte ut en KTM 65cc gamla mod luftkyld på blocket skrev att kolven var ny tänd systemet var nytt kopplingen var ny och ny fögge ville ha 5500 för den var väl inte så mycket mer än delarna.
Det ringde säkert 25 taliba Hmmm nysvenskar! och det var, Duuuu mannnnen jag veta bäst, Jag bjuda mässt, osv osv till slut var det en som kom.
Jag hade sagt på tel prutar du åker du hem utan hojen, Mannen hade hyrt en buss för att få med den o åkt över 20 mil, Vad gör Fnskapet??
Jo dyyyy!!! dyyyy tar väll 4500 för den vaaaa, Tittade på skit högen tog KTM,en o rullade in den i garaget stängde dörren o tog mannen i handen o sa trevligt att råkas hopas resan hem blir lika trevlig som den var hit.
går in o i ca 10 min står idioten o tittar innan han drar hemåt. dagen efter var den såld utan prut.

Satte även ut en wv caddy 5 växlad turbodiesel men glömde stryka över nr skylten, Klipper gräset i trädgården o kommer fram till garaget i min caddy sitter en Taliba Hmmm ny svensk o jag går ned frågar vad ända inihelvet han gör i min bil??
DYYY sälja bilen till mej?? Javisst gör jag det sa en summa på 5000 spänn DYYYY det är för DYYYRT för bilen, Ja men dra då åt helvete från min tomt du gör intrång. F_n vet hur han kom dit men han måste letat på bilregistret för att hitta min hem adress.

BLOCKET NEJ TACK:machinegu:machinegu

Satte ut en KTM 65cc gamla mod luftkyld på blocket skrev att kolven var ny tänd systemet var nytt kopplingen var ny och ny fögge ville ha 5500 för den var väl inte så mycket mer än delarna.
Det ringde säkert 25 taliba Hmmm nysvenskar! och det var, Duuuu mannnnen jag veta bäst, Jag bjuda mässt, osv osv till slut var det en som kom.
Jag hade sagt på tel prutar du åker du hem utan hojen, Mannen hade hyrt en buss för att få med den o åkt över 20 mil, Vad gör Fnskapet??
Jo dyyyy!!! dyyyy tar väll 4500 för den vaaaa, Tittade på skit högen tog KTM,en o rullade in den i garaget stängde dörren o tog mannen i handen o sa trevligt att råkas hopas resan hem blir lika trevlig som den var hit.
går in o i ca 10 min står idioten o tittar innan han drar hemåt. dagen efter var den såld utan prut.

Satte även ut en wv caddy 5 växlad turbodiesel men glömde stryka över nr skylten, Klipper gräset i trädgården o kommer fram till garaget i min caddy sitter en Taliba Hmmm ny svensk o jag går ned frågar vad ända inihelvet han gör i min bil??
DYYY sälja bilen till mej?? Javisst gör jag det sa en summa på 5000 spänn DYYYY det är för DYYYRT för bilen, Ja men dra då åt helvete från min tomt du gör intrång. F_n vet hur han kom dit men han måste letat på bilregistret för att hitta min hem adress.

BLOCKET NEJ TACK:machinegu:machinegu

Hårda bud i Mellerud mao? ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma