Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Stenhård blir den.
Hojen alltså :tummenupp

Lampan kanske är lite stor, men den passar bra ändå.

Helt rätt stuk:tummenupp. Hadde nog lyft lampan en smula men absolut inte bytt.

Jag instämmer, ser riktigt bra ut.
Smala ekerhjul med stor diameter är riktigt ballt.
Blir lite kontrast mot dagens larviga trender med för brett bakhjul.
Jag tror att hojen skulle vara fin även med traditionellt styre.
Framlyktan tycker jag att du skall behålla.

Det ska bli kul att starta den och höra hur jävligt den lever om, lär nog höras när man kommer.:)

Det ska bli kul att starta den och höra hur jävligt den lever om, lär nog höras när man kommer.:)

Den kommer att låta underbart! Men du behöver nog grannar på mils avstånd som uppskattar välljudet också.:tungan

Härligt att se gamla hojar få liv. :tummenupp

Nu har jag inte läst hela tråden, men har du inget i rören så är ett par slutrör till en bubbla http://www.vwcustomspeed.com/luftkylt/luft_avgas_st1.html inte fel. Syns inte men dämpar trumhinnornas studs något! :)
Jag kör med original 60-tal http://triumph-online.co.uk/triumph-meriden-silencers-779-c.asp som jag tycker ger behagligt ljud. Men de skulle inte passa här. (Gnällspikar som blivit vana med effektivare ljuddämpning på senare år brukar ändå klaga...). :)

Ser fram emot att få höra hur framgaffeln fungerar. Det är ju ingen lysande gaffel innan sänkning! :hihi

Du filmar såklart första starten :banana

Naturlich!:tummenupp

Allt är relativt.
Dina grannar kommer nog uppfatta den som närmast ljudlös:hihi

Förhoppningsvis kommer inte grannfrun ringa brandkåren den gången, hon stod på bron helt förskräckt med telefonen i hand första gången jag startade hojturbinen. Kan iofs bero på att det slog lågor ut genom jetpipan långt över dörrkarmen...:D

Den kommer att låta underbart! Men du behöver nog grannar på mils avstånd som uppskattar välljudet också.:tungan

Härligt att se gamla hojar få liv. :tummenupp

Nu har jag inte läst hela tråden, men har du inget i rören så är ett par slutrör till en bubbla http://www.vwcustomspeed.com/luftkylt/luft_avgas_st1.html inte fel. Syns inte men dämpar trumhinnornas studs något! :)
Jag kör med original 60-tal http://triumph-online.co.uk/triumph-meriden-silencers-779-c.asp som jag tycker ger behagligt ljud. Men de skulle inte passa här. (Gnällspikar som blivit vana med effektivare ljuddämpning på senare år brukar ändå klaga...). :)

Ser fram emot att få höra hur framgaffeln fungerar. Det är ju ingen lysande gaffel innan sänkning! :hihi

Jag lär nog inte störa mig på ljudet speciellt mycket, en såpass lågkompad motor låter mest mysigt med raka pipor.

Framgaffeln ja, funkar den bättre än bakfjädringen är jag nöjd. Lite småbögigt att kunna köra över en mil utan att ha ont i kroppen...:tummenupp

Jag lär nog inte störa mig på ljudet speciellt mycket, en såpass lågkompad motor låter mest mysigt med raka pipor.

Framgaffeln ja, funkar den bättre än bakfjädringen är jag nöjd. Lite småbögigt att kunna köra över en mil utan att ha ont i kroppen...:tummenupp

Mysigt, ja, men inte är det låg volym...:D Dessutom ska en Traja varvas, det är ingen fiskebåt med tändkula! :hihi

Småbögigt? Jag måste vara ärkebög som klarat över 100 mil på en dag! :lol

F.ö. tycker jag du ska höja den stora lyktan lite så blir den klassiskt vacker. :)
Men det är din hoj och det är du som bestämmer. :tummenupp

Det blir enkelt att testa ut olika lyktplaceringar senare, rent spontant så tycker jag om när sidoprofilen på hojen följer en ren linje utan något som sticker ut allt för mycket men det tåls att testas.:tummenupp

Nu släpper vi lampan grabbar:tummenupp

Glmochdrm.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion