Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Hallå! Vad gör du?
Njut mekkar passat i snöslasket förståss.... Vissa bara roar sig, hmhmm.

Woho, grattis!:tummenupp

Najs! Men halva nöjet med sånna har uppstartsfilmer är ju att se när den kickas igång?!

Vackert!

Blir det gul framlampa eller klassisk lucas?:rofl

Tackar! Det hade blivit lite svårt att filma själva kickstarten med mobilen, tändningen står lite fel och det i kombination med en flugviktig ovan kickare gjorde att det tog en bra stund att få liv i bitarna...:gnissla

Gammal hederlig halogenlampa blir det, gäller bara att komma ihåg att inte ha lyset på vid uppstart för då finns det ingen kräm kvar till tändningen.

Svetstången håller faktiskt chokewiren, det är en mäkta idiotisk lösning på choken där wiren måste vara sträckt för att choken inte ska ligga i och jag har inte hunnit göra klart det än.

Den är inte direkt tyst av sig, sjöng fint i skallen efter 10 minuters tomgångsputtrande i garaget. Ska nog testa sätta på inverterade megafoner för att se hur det låter, jag lär ju ändå måsta ha nåt för besiktningen...

Nu har jag lobbat iväg en beställning på de sista delarna från Lowbrowcustoms på andra sidan attilanten; nya kopplings-och bromsgrepp, ny oljepump då motorn våtsumpar lite, nya bussningar och packboxar till gaffeln, en 130 länkars kedja, ett kickgummi, ett par balla solbrillor och en huvtröja. :tummenupp

Drygt tvåtusen med frakt, hade jag knappt fått bromsgreppet för hos den lokala handlaren. :rolleyes:

Puttrar ju gött :tummenupp glöm nu inte byta lampa man kan ju tro att det är farbror blå som ligger bakom :7peta

Lowbrow är bra att göra affärer med, dom skickar säkert med några jeteheftiga klibbor också!

Fan va rart !

Jag har för övrigt räknat ut varför hojen var lite trögkickad, nån träskalle har glömt koppla in kondningarna mellan tändspolarna och brytarna...:näsblod

Tack! Tycker iofs att jag mest byter blöjor och trampar på duplo hela kvällarna, sen blir det såklart nån timme nu och då i garaget emellanåt.:)

Tack! Tycker iofs att jag mest byter blöjor och trampar på duplo hela kvällarna, sen blir det såklart nån timme nu och då i garaget emellanåt.:)
SH-fest i hbg den 23:e mars, ta en paus och kom ner och häng!:tummenupp

Hmmm, tror inte min gamla Seat skulle orka hela vägen ner och tillbaka. Den rostar förmodligen sönder i höjd med Göteborg...:)

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna