Lundgrens CRM projekt

A_C_E skrev:
2568268 Lundgrens Vinterprojekt
Boyessen reeds is teh shit
// Lundgren

Bara en liten fråga VARFÖR Boyessens "REEDS"=shit)
REED VENTILEN

Jag har hållt på med Roadracing ett tag och
boysen är i mitt tycke det näst bästa.

Honda orginal
snäppet bättre är
http://www.blue-oil-france.com/default.php?cPath=210 (350:Sek)
modellen till NSR har ref : 360451
som har hyfsade egenskaper vill man gå ett steg längre resp
om du har gott om pengar finns där finns det andra alternativ
BOYSEN: dyra , mer vrid vid låga varv, därför de öppnar lättare
AKTIVE: ännu dyrare , mer vrid på toppvarv, då de stänger snabbare
Boysen jmf. Aktive beror på om du vill ha mer på lågvarv eller max varv

Ett vanlig problem med många hemmapulare är att de inte rengör "Reedventilen"
Minst 1 ggr per år behöver du rengöra - det hamnar skit under "läpparna"
som då gör att den inte stänger ordentligt,
ligger ofta lite sotpartiklar längst upp, man kan offtas se att läpparna
är öppna ~0.5mm i viloläge
har man ont om stålar ta loss och rengöra med lite lacknafta
"INGA VERKTYG!!!!!! INGET starkt
och återmontera men vänd "Läpp-paketen"

A_C_E
Alltså jag menar ju inte att de är skit utan bra. Förvirrande talesätt är det dock :rolleyes:
 
Jahapp. Det har stått still ett tag nu. Ett febrilt letande efter saker har tagit sin lilla tid. Mycket att göra i skolan nu mot vintern också. Men snart ska det jävlar i mig vara igång igen.

NSR:en som jag har köpt kommer att demonteras så fort som han jag köpte den av har skickat nyckeln som vi glömde av :rolleyes: Då skall motorn demonteras och kollas över, samt byta kolv och lite annat. Sedan skall motordelarna lackas så att jag åtminstone har något färdigt.

När det är klart så skall jag förhoppningsvis fått mer pengar så skall diverse saker införskaffas.

Material till ny bakram
Acerbis DHH framlampa
Acerbis sm stänka
Färg

Samt att blästring av ram och styrkronor skall börja.

Målet är att vara klar i Januari, eller senast i Februari.

Stay Tuned
 
Lundgren skrev:
2615098 Jahapp. Det har stått still ett tag nu. Ett febrilt letande efter saker har tagit sin lilla tid. Mycket att göra i skolan nu mot vintern också. Men snart ska det jävlar i mig vara igång igen.

NSR:en som jag har köpt kommer att demonteras så fort som han jag köpte den av har skickat nyckeln som vi glömde av :rolleyes: Då skall motorn demonteras och kollas över, samt byta kolv och lite annat. Sedan skall motordelarna lackas så att jag åtminstone har något färdigt.

När det är klart så skall jag förhoppningsvis fått mer pengar så skall diverse saker införskaffas.

Material till ny bakram
Acerbis DHH framlampa
Acerbis sm stänka
Färg

Samt att blästring av ram och styrkronor skall börja.

Målet är att vara klar i Januari, eller senast i Februari.

Stay Tuned
Va händer med Crmen då? (Jag har inte läst allt)
 
Update glöm färgerna. Jag vill genomföra det jag ville göra på v 2.0, alltså carbon edition.

Det som kommer att bli kolfiber är

Framskärm
Framlyse/crossplatta
Handskydd (köpes som kolfiber)
Kylvingar
Bakskärm
Kanske tank

Ramen blir metallfärgad
Motorn blir metallfärgad

Har kollat upp vart man köper det och skall räkna lite på hur mycket det kommer att kosta, jämfört med en lackning.
 
Last edited:
tzr snubben skrev:
2623465 Gutt:tummenupp Då får du ju några gratis hästar men hur gör du med avgassystemet? Bygger du ett eget?
Jag skall se hur jag löser det. -89 ans modell har bara 28 hk så jag vinner 1 hk i så fall :hihi Tror det är ökning i kompression som gör det, eller så är det annorlunda portning.
 
HUr ska du fixa kolfiber? måste inte det pressas under högt tryck eller är ja ute och cyklar?:va
 
Wargen skrev:
2623912 nu vill vi se lite bilder :D
Har inte köpt det än :rolleyes: Kommer efter min födelsedag då jag är ganska short on cash just nu :gnissla

Kolfiber som pressas är när man gör en sak enbart i kolfiber. Jag kommer enbart använda ett lager väv och sedan pensla på epoxy så det kommer alltså bara bli en carbon look typ. Men inget MF carbon som bara är att plasta på alltså utan riktig väv ;)
 
Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back
Top