Lundgrens CRM projekt

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Dagens arbete. I brist på annat att göra började jag lite lätt med polering. Fågelpinnen var från början svart :gnissla

Men nu saknas en polertrissa samt ett 1000 papper som jag skall slipa över med innan trissan. Sedan ska det nog bli bra. Färgsnuttarna ni ser i varsin ände skall bort men kommer ta tinner för att få bort dessa.


blingbling.jpg
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Lundgren skrev:
2623362 Update glöm färgerna. Jag vill genomföra det jag ville göra på v 2.0, alltså carbon edition.

Det som kommer att bli kolfiber är

Framskärm
Framlyse/crossplatta
Handskydd (köpes som kolfiber)
Kylvingar
Bakskärm
Kanske tank

Ramen blir metallfärgad
Motorn blir metallfärgad

Har kollat upp vart man köper det och skall räkna lite på hur mycket det kommer att kosta, jämfört med en lackning.

hur ska du göra med lyse och crossplatta
dom enda plattorna med lysen jag sett måste var vinklade så det blir skitfult (enligt mej)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ignition skrev:
2638999 hur ska du göra med lyse och crossplatta
dom enda plattorna med lysen jag sett måste var vinklade så det blir skitfult (enligt mej)
Gör en egen lösning på det. Tar mina twinlysen och sätter i en crossplatta i så fall. Har ju kört med twin i ett år nu och de är inte heller godkända så ;)

Sätter lysena i mitten av den. Vet inte hur det blir än men försöker göra en replika så jag kan se hur det ser ut ungefär.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Lundgren skrev:
2639079 Gör en egen lösning på det. Tar mina twinlysen och sätter i en crossplatta i så fall. Har ju kört med twin i ett år nu och de är inte heller godkända så ;)

Sätter lysena i mitten av den. Vet inte hur det blir än men försöker göra en replika så jag kan se hur det ser ut ungefär.

Har en bild nånstans på en snubbe som gjort så!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Slappa skrev:
2653718 Har en bild nånstans på en snubbe som gjort så!
Kan du lägga upp den så skulle jag bli glad. :) Min replika blev inte bra direkt. :gnissla



När jag ändå skriver kan jag uppdatera med att jag kommit på lite lösningar till kylvingen så en är nog klar idag. Men bilder får vänta då min bror har kameran. Kanske blir en mobilbild.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nu skiter jag i detta med kylvinge göra på denna maskinen. :gnissla Moddar de som jag har istället. Funkar inte som jag vill :gnissla

Så ni får vänta ett tag på update. Typ nån gång nästa vecka.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Skall beställas lite saker inom kort och behöver förslag på vad mer som behövs.

Gaswire
Kopplingswire
Sotningsats
Motorblockspackningar (vad heter det?)
Diverse lager
Lameller
Fyll gärna på med förslag. Alltså saker som skall renoveras. Saker som slits mycket. Kolv står inte med för at jag pendlar fortfarande mellan 190cc.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jo 190cc lär piska det mesta. Speciellt eftersom jag tagit kontakt med VRM och de kan göra ett överliggande avstämt till den.

Så setupen blir som följer i så fall.

190cc
38mm förgasare
carbon insug
Avstämt avgasrör
Dep ljuddämpare (ifall inte min Ninja lever upp till förväntningarna vilket jag tror den gör)
Luftfilter får jag se, eftersom den både skall endurooptimeras såväl som sm optimeras lär det bli en luftburk. Iaf en "hemmagjord" som håller filtret rent från bakhjulet åtminstone.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
kieL skrev:
2672233 undra dock hur den blir att köra. chassit är ju ett antal år..
Mm det är ju det. Får hoppas på det bästa :rolleyes:

Men cr500 från samma år har ju i princip samma ram så det borde ju funka.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Lundgren skrev:
2672080 Jo 190cc lär piska det mesta. Speciellt eftersom jag tagit kontakt med VRM och de kan göra ett överliggande avstämt till den.

Så setupen blir som följer i så fall.

190cc
38mm förgasare
carbon insug
Avstämt avgasrör
Dep ljuddämpare (ifall inte min Ninja lever upp till förväntningarna vilket jag tror den gör)
Luftfilter får jag se, eftersom den både skall endurooptimeras såväl som sm optimeras lär det bli en luftburk. Iaf en "hemmagjord" som håller filtret rent från bakhjulet åtminstone.

Cooolt, go for it :tummenupp
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Lundgren skrev:
2672080 Jo 190cc lär piska det mesta. Speciellt eftersom jag tagit kontakt med VRM och de kan göra ett överliggande avstämt till den.

Så setupen blir som följer i så fall.

190cc
38mm förgasare
carbon insug
Avstämt avgasrör
Dep ljuddämpare (ifall inte min Ninja lever upp till förväntningarna vilket jag tror den gör)
Luftfilter får jag se, eftersom den både skall endurooptimeras såväl som sm optimeras lär det bli en luftburk. Iaf en "hemmagjord" som håller filtret rent från bakhjulet åtminstone.

Det koomemr säkert bli kul med 190cc och hela pakete? men frågan är kommer du få igen allt eller vill du bara satsa för att det ska bli kul?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
125_next skrev:
2672344 Det koomemr säkert bli kul med 190cc och hela pakete? men frågan är kommer du få igen allt eller vill du bara satsa för att det ska bli kul?
Nej självklart kommer jag inte få igen det. Satsar på det bara för att det är kul :hihi.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mr EmCom skrev:
2672568 kommer drivingen palla det då? vev å grejer menar jag.
Jadå det pallar. Det som jag är lite orolig över är växellådan. Men skall köpa ett nytt lamellpaket och det gäller o inte crossväxla så ska det nog gå bra.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top