Lunch om 30minuter, hur ska jag ta mig in i min bullensburk?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Som topic säger, jag ska äta "lunch" om 30minuter men tar mig inte in i min bullensburk eftersom jag glömt burköppnaren.:huvet

Någon som har tips på hur jag ska göra, kommer att dö av svält om jag inte får i mig korven.. Jobbar på en industri så verktyg finns detm, men vill inte borra eller likande i burken så jag får in metallflis i korven..:va

I need heeelp!!!

Som topic säger, jag ska äta "lunch" om 30minuter men tar mig inte in i min bullensburk eftersom jag glömt burköppnaren.:huvet

Någon som har tips på hur jag ska göra, kommer att dö av svält om jag inte får i mig korven.. Jobbar på en industri så verktyg finns detm, men vill inte borra eller likande i burken så jag får in metallflis i korven..:va

I need heeelp!!!

Jag använde alltid sidavbitare, tills förra veckan då jag kom på att jag skulle köpa en burköppnare när jag passerade den hyllan, jag har använt den en gång, men jag öppnar burkjäveln snabbare med sidavbitaren i alla fall.

Burköppnaren får ligga i lådan tills jag får brudar på besök och dom eventuellt ska vara delaktig i matlagningen....

2816160 Jag använde alltid sidavbitare, tills förra veckan då jag kom på att jag skulle köpa en burköppnare när jag passerade den hyllan, jag har använt den en gång, men jag öppnar burkjäveln snabbare med sidavbitaren i alla fall.

Burköppnaren får ligga i lådan tills jag får brudar på besök och dom eventuellt ska vara delaktig i matlagningen....
Ska leta reda på en direkt och prova!

En bra kniv eller ett stämjärn borde fixa det.. kör ofta med kniv hemma till ravioliburkarna, kniven är inte så fin nu men det funkar :)

Ska leta reda på en direkt och prova!

Om du klipper upp bara halva locket, och liksom rullar upp det, så är det lättare att hänga upp burken när du ska värma den med gassvetsen sen.

Har du bröd till rostar man dom utvikta över en bit vinkeljärn.

Spar den tomma korvburken tills du ska koka kaffe...

Smaklig måltid!

2816176 Om du klipper upp bara halva locket, och liksom rullar upp det, så är det lättare att hänga upp burken när du ska värma den med gassvetsen sen.

Smaklig måltid!
Hade haft den ståendes i värmeskåpet, tips till publiken: gör inte första hålet i riktning mot dig själv...
Fick upp burken och kommer bli mätt... fast nu kommer jag lukta korv resten av veckan :mad:

Hade haft den ståendes i värmeskåpet, tips till publiken: gör inte första hålet i riktning mot dig själv...
Talangfullt. :hihi

Du vet, utsätter du burken för tillräckligt mycket värme så kan den öppna sig själv.

Fick upp burken och kommer bli mätt... fast nu kommer jag lukta korv resten av veckan :mad:

Finns det värmeskåp fortfarande? :va

Jag trodde också man förbjöd dem någon gång tidigt 80-tal fast det är klart att lagimplementering tar sig lilla tid i norrland...

Det är möjligt att det är så, men det går ju att använda andra typer av värmeskåp en just de som är avsedda för mat. Jag själv har mycket god matvärmningserfarenhet i värmeskåp avsedda för svetselektroder till exempel.

Jag trodde också man förbjöd dem någon gång tidigt 80-tal fast det är klart att lagimplementering tar sig lilla tid i norrland...

Är det olagligt också? Jag trodde bara att det var omodernt.

Det är möjligt att det är så, men det går ju att använda andra typer av värmeskåp en just de som är avsedda för mat. Jag själv har mycket god matvärmningserfarenhet i värmeskåp avsedda för svetselektroder till exempel.

Personligen brukar jag använda microvågsugnen. Och innan jag ställer matlådan där brukar jag förvara den i kylskåpet. Personalmatkylskåpet, INTE provtagningskylskåpet. Och jag har aldrig provat autoklaven.

Vi har också värmeskåp... :näsblod Inte många som använder.

Får man inte ha det längre eller?

Näe? Är det sant? Får jag göra ett studiebesök? Jag har aldrig sett ett såntdär värmeskåp.

Last edited:
Är det olagligt också? Jag trodde bara att det var omodernt.

De som är avsedda för att värma mat i typ byggbodar etc förbjöds dels pga att maten inte nådde tillräcklig värme för att döda bakterier och dels för att de var vandrade kortslutningar.
Detta skedde före min tid men jag råkade springa förbi en och undrade vad det var och fick mig en lång utläggning som började med "dagens historielösa ungdom"....

Personligen brukar jag använda microvågsugnen. Och innan jag ställer matlådan där brukar jag förvara den i kylskåpet. Personalmatkylskåpet, INTE provtagningskylskåpet. Och jag har aldrig provat autoklaven.

Autoklaverar gör man med matlådorna man glömde på jobb en vecka, fast 10min autoklavering borde ju fungera för att koka pasta:)

Last edited:
De som är avsedda för att värma mat i typ byggbodar etc förbjöds dels pga att maten inte nådde tillräcklig värme för att döda bakterier och dels för att de var vandrade kortslutningar.
Detta skedde före min tid men jag råkade springa förbi en och undrade vad det var och fick mig en lång utläggning som började med "dagens historielösa ungdom"....

Men om man värmer en oöppnad konservburk måste det vara ok ändå? Trådskaparen har alltså inte gjort nåt olagligt.

Autoklaverar gör man med matlådorna man glömde på jobb en vecka, fast 10min autoklavering borde ju fungera för att koka pasta:)

Eller så har man en glassig diskmaskin hemma som diskar i 85 grader. 10 min i en kastrull borde rimligtvis fungera lika bra. Känns fräschare, liksom.

Last edited:
Om du klipper upp bara halva locket, och liksom rullar upp det, så är det lättare att hänga upp burken när du ska värma den med gassvetsen sen.

Smaklig måltid!

Om man värmer burken tillräckligt öppnar den sig själv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti