Lunch om 30minuter, hur ska jag ta mig in i min bullensburk?

De som är avsedda för att värma mat i typ byggbodar etc förbjöds dels pga att maten inte nådde tillräcklig värme för att döda bakterier och dels för att de var vandrade kortslutningar.
Detta skedde före min tid men jag råkade springa förbi en och undrade vad det var och fick mig en lång utläggning som började med "dagens historielösa ungdom"....

Autoklaverar gör man med matlådorna man glömde på jobb en vecka, fast 10min autoklavering borde ju fungera för att koka pasta:)

Hmm, här på jobbet finns det värmeskåp på varje avdelning, skulle aldrig kunna ta bort dom då det fortfarande används. Speciellt flitigt i verkstäderna.

Undrar om man skulle prova att värma matlådan i autoklaverna här, 3000 grader och övertryck, för att härda komposit. Undrar hur maten ser ut efter det? :rolleyes:

Om man värmer burken tillräckligt öppnar den sig själv.

Precis min tanke!
Ställ den i en induktionsugn så börjar den koka momentant, och det är bara att ha dubbla plockhandskar på sig...
Smaklig spis.
*not* (viskar: Bullens korvar ÄR inte goda!) ;)
Hukar mig för alla Bullens-vänner som kommer nu...

Men om man värmer en oöppnad konservburk måste det vara ok ändå? Trådskaparen har alltså inte gjort nåt olagligt.

:D Men det händer "grejer" om man värmer en oöppnad burk...

(visserligen ställlde vi grönburk på grenröret på våra lastbilar, och det gick ju bra...)

Nej, absolut inte. Bullens är gott och traditionsfyllt, det kastar man inte bort hursomhelst.

Möjligen traditionsfyllt...
Vem har inte tvingat i sig ett par Bullens vid nån mc-lägereld?
Fasen vet om det ens är kött i dem?
Smakar...kvalmigt? :D

:D Men det händer "grejer" om man värmer en oöppnad burk...

(visserligen ställlde vi grönburk på grenröret på våra lastbilar, och det gick ju bra...)

Joasså, min mamma är ju gammal bonnflicka. Och för sådär 10 år sen (före man hade ac) fick min pappa för sig att ta med lite hönsgödsel från gården, han behövde det till sitt växthus sa han. Han lastade gödslet i en tiolitershink och ställde i bakluckan, sen åkte vi dom 60 milen i sommarvärmen.

Hinken var då ÄGGFORMAD. Hela familjen hade säkert kolat om den exploderat.

Joasså, min mamma är ju gammal bonnflicka. Och för sådär 10 år sen (före man hade ac) fick min pappa för sig att ta med lite hönsgödsel från gården, han behövde det till sitt växthus sa han. Han lastade gödslet i en tiolitershink och ställde i bakluckan, sen åkte vi dom 60 milen i sommarvärmen.

Hinken var då ÄGGFORMAD. Hela familjen hade säkert kolat om den exploderat.

HAHAHA :rofl
Det var tamejfaan det roligaste jag hört på år och dag!

60 mil...
Hönsskit!
Värme...
Skrattar så tårarna rinner... fifan, alla som känt stanken av riktig hönsskit vet! :D
Svinskit eller hönsskit...vilket är värst? Vet ej, båda är lika vidriga...

Hahaha...fy för fasen!! :D

Vem har inte tvingat i sig ett par Bullens vid nån mc-lägereld?
Fasen vet om det ens är kött i dem?
Smakar...kvalmigt? :D

Enl scans hemsida är där faktiskt hela 33% kött. Dock även följande saker:

Gris- och nötkött, vatten, potatismjöl, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, mjölkprotein, koksalt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250.

Jag är inte övertygad om hur mysigt det är att äta lungor och hjärta från ko samt bindväv och fett från gris.....

Enl scans hemsida är där faktiskt hela 33% kött. Dock även följande saker:

Gris- och nötkött, vatten, potatismjöl, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, mjölkprotein, koksalt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250.

Jag är inte övertygad om hur mysigt det är att äta lungor och hjärta från ko samt bindväv och fett från gris.....

Får man CJD av att käka ovanstående?

Får man CJD av att käka ovanstående?

Tror jag inte då det väl var myelinet i nervsubstans som var smittbärande, iof lär där väl finnas även sådant i detta pressade slakteriavfall så säker kan man aldrig vara....

Skicka hit burhelvetet så kan jag ställa den under 100-tons pressen och filma samtidigt så får vi se vad som händer.

Mysigt o mysigt, så länge det är gott så lider jag inte av innehållet. :mattias.

Alla vet ju: "Om det är gott - då är det oxå nyttigt!" :D

Innehåller ju allt nästan i männens 3-delade kostcirkel...

-Salt
-Flott
-Öl (saknas i korven men dricks till!)

Alla vet ju: "Om det är gott - då är det oxå nyttigt!" :D

Innehåller ju allt nästan i männens 3-delade kostcirkel...

-Salt
-Flott
-Öl (saknas i korven men dricks till!)

Salt- Högt blodtryck och njurproblem
Flott- Hjärt och kärlsjukdomar
Öl- Leverproblem och övervikt

Och folk frågar sig varför kvinnor lever längre...:va

Fast visst är ölkorv och en pilsner kanon när man mysmeckar i garaget på fredagskvällen....

Fi fan för o vara läkare o se vad allt götta för med sig =P

Ignorance is Blizz :arsele

Läkare lever inte nyttigare än andra även om de ser baksidan av myntet tydligare än andra. Läkarstudenter är värre än de flesta andra studenter när det gäller alkohol/droger och skräpmat. Ni skall se anhopningen av pizzakartonger utanför lässalarna när vi tentar....

Hur kan ni inte tycka att bullens är gott, lätt godaste korven som finns att köpa i butik iaf.

Skicka hit burhelvetet så kan jag ställa den under 100-tons pressen och filma samtidigt så får vi se vad som händer.

Jag hade en stark fundering på att kasta in burken i 3000tons pressen, men sen insåg jag att det inte skulle bli så mkt korv kvar att äta av..

Salt- Högt blodtryck och njurproblem
Flott- Hjärt och kärlsjukdomar
Öl- Leverproblem och övervikt

Och folk frågar sig varför kvinnor lever längre...:va

Fast visst är ölkorv och en pilsner kanon när man mysmeckar i garaget på fredagskvällen....

Nu pratar vi inte om snusförnuftig hälsovetenskap, utan vad grottmannen på gatan får äta om han väljer själv... ;)

Salt - hit kan allt räknas som innehåller salt. En rökt fläskbit till exempel innehåller både salt och flott, och är därför extra nyttig :mattias eftersom den går in i TVÅ olika delar av kostcikeln!
Chips däremot, är bara mest salta numera pga all fetthysteri, så de väger mer in på saltbiten, att de sen har mass otäcka fibrer i sig är nåt man får leva med.
I öl-tårtbiten kan alla alkoholhaltiga drycker inrymmas! :) Det är bara att skriva om t.e.x singlemalt till öl. Det går ju en back öl på en pava malt, så det finns redan klara omvandlingsfaktorer på Dr.Bikes hälsosida.

Bullens Pilsnerkorv går in i flottbiten, och lite i saltbiten. Resten är fyllnadsmassa. Bindväv tex. är ju som grönsaker, utfyllnad och sånt man äter för att nån tant på hemkunskapen sa att det var antingen artigt att äta upp det man bjuds, eller påstått nyttigt... ;)

Vaffan säger du, jag som storkonsumerar pölsa och annat som folk anser inte borde tas reda på vid slakt.
Jag har nog något udda smak.

Helt allvarligt är jag en av dom ytterst få människor som ser fram emot att komma hem från jobbet och värma en korv pölsa.
Tillsammans med kokt potatis (äter jag ALDRIG annars) och rödbetor är det underbart gott.
(Ja, jag vet precis vad som ingår i pölsa, både i hemgjord och scans köpespölsa)

En annan favoritmiddag jag längtar efter är ärtsoppa (ytterst få gillar det)

Kokhöns som man fick i skolan gillade jag också, ni vet gamla sönderstressade värphöns som har slutat producera, som har levt hela sitt liv i en bur så liten att dom fick klippa ut hönsen om dom växte för mycket.
(Ja, så gammal är jag att det fanns broilerfabriker när jag var barn)

Skolans kalops gillade jag också, trots att den var gjord på osorterade köttslamsor, man kunde inte ens gissa vilket djur dom kom ifrån.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti