Lunch om 30minuter, hur ska jag ta mig in i min bullensburk?

Vaffan säger du, jag som storkonsumerar pölsa och annat som folk anser inte borde tas reda på vid slakt.
Jag har nog något udda smak.

Helt allvarligt är jag en av dom ytterst få människor som ser fram emot att komma hem från jobbet och värma en korv pölsa.
Skolans kalops gillade jag också, trots att den var gjord på osorterade köttslamsor, man kunde inte ens gissa vilket djur dom kom ifrån.

Du är bisarr på riktigt men det är väl tur att någon äter det, själv är jag uppväxt vegetarian och har sedan jag flyttade hemmifrån börjat äta väl valda köttbitar men äter fortfarande inget där jag inte kan se varifrån köttet kommer....

Vaffan säger du, jag som storkonsumerar pölsa och annat som folk anser inte borde tas reda på vid slakt.
Jag har nog något udda smak.

Helt allvarligt är jag en av dom ytterst få människor som ser fram emot att komma hem från jobbet och värma en korv pölsa.
Tillsammans med kokt potatis (äter jag ALDRIG annars) och rödbetor är det underbart gott.
(Ja, jag vet precis vad som ingår i pölsa, både i hemgjord och scans köpespölsa)

En annan favoritmiddag jag längtar efter är ärtsoppa (ytterst få gillar det)

Kokhöns som man fick i skolan gillade jag också, ni vet gamla sönderstressade värphöns som har slutat producera, som har levt hela sitt liv i en bur så liten att dom fick klippa ut hönsen om dom växte för mycket.
(Ja, så gammal är jag att det fanns broilerfabriker när jag var barn)

Skolans kalops gillade jag också, trots att den var gjord på osorterade köttslamsor, man kunde inte ens gissa vilket djur dom kom ifrån.

Jag borde nog vara ännu konstigare eftersom jag (troligtvis) är yngre än dig och också gillar sån mat.
Speciellt ärtsoppa med fläsk är en av grundpelarna i min kostcirkel, måste ju hålla igång magen :)

Som topic säger, jag ska äta "lunch" om 30minuter men tar mig inte in i min bullensburk eftersom jag glömt burköppnaren.:huvet

Någon som har tips på hur jag ska göra, kommer att dö av svält om jag inte får i mig korven.. Jobbar på en industri så verktyg finns detm, men vill inte borra eller likande i burken så jag får in metallflis i korven..:va

I need heeelp!!!

Moraniven satan...

Hur kan ni inte tycka att bullens är gott, lätt godaste korven som finns att köpa i butik iaf.

Jag hade en stark fundering på att kasta in burken i 3000tons pressen, men sen insåg jag att det inte skulle bli så mkt korv kvar att äta av..

Nej, men tänk vilken rolig syn :hihi

Vafan är det för fel på ärtsoppa nu då? En stor skål soldatens med lite timjan, stark senap och ett par knäckemackor med ost är mat för kungar!

Om du klipper upp bara halva locket, och liksom rullar upp det, så är det lättare att hänga upp burken när du ska värma den med gassvetsen sen.

Har du bröd till rostar man dom utvikta över en bit vinkeljärn.

Spar den tomma korvburken tills du ska koka kaffe...

Smaklig måltid!

Du har oxo gjort en massa gröntjänst? :D

HAHAHA :rofl
Det var tamejfaan det roligaste jag hört på år och dag!

60 mil...
Hönsskit!
Värme...
Skrattar så tårarna rinner... fifan, alla som känt stanken av riktig hönsskit vet! :D
Svinskit eller hönsskit...vilket är värst? Vet ej, båda är lika vidriga...

Hahaha...fy för fasen!! :D

hönsskit är värst. jag vet, ty chauffören till gödsellastaren som välte utanför vårt hus så att 30 ton svingödsel rann in på uppfarten, in i garaget och ner i källaren hävdade att "ni hade tur, jag kör vanligtvis hönsgödsel":huvet

hönsskit är värst. jag vet, ty chauffören till gödsellastaren som välte utanför vårt hus så att 30 ton svingödsel rann in på uppfarten, in i garaget och ner i källaren hävdade att "ni hade tur, jag kör vanligtvis hönsgödsel":huvet

:rofl

Detta måste det finnas bilder på!!?

:rofl

Detta måste det finnas bilder på!!?

mycket möjligt, ska se efter;) det är dock inte så mycket att se, det är ju trots allt flytande så det rann bara i små bäckar kors och tvärs... men det luktade som satan!

2816479 De som är avsedda för att värma mat i typ byggbodar etc förbjöds dels pga att maten inte nådde tillräcklig värme för att döda bakterier och dels för att de var vandrade kortslutningar.
Detta skedde före min tid men jag råkade springa förbi en och undrade vad det var och fick mig en lång utläggning som började med "dagens historielösa ungdom"....

Autoklaverar gör man med matlådorna man glömde på jobb en vecka, fast 10min autoklavering borde ju fungera för att koka pasta:)
I 95% av anläggningsbodarna här i Sverige så bör man hitta ett värmeskåp avsett för mat så de lever kvar ännu.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti