luftning bromsar

pontiac

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
fighterretta
är det någon som har tipps på hur man luftar bromsar ef man bytt slangar på enklaste sätt??

öppna locket på behållaren.

pumpa in vätska genom nippeln.

klart.

Och för bövelen... Torka upp allt oljespill som en tvättäkta fascist, annars reser sig färgen snabbare än snabbast och singlar iväg i små fina flarn på premiärturen...

/Z

Zikoriath skrev:
Och för bövelen... Torka upp allt oljespill som en tvättäkta fascist, annars reser sig färgen snabbare än snabbast och singlar iväg i små fina flarn på premiärturen...

/Z
Det är ingeting det, min toppkåpa sprack, det blev 4500kr exkl. bromsvätsk

Zikoriath skrev:

/Z

Häll på vatten istället, det löser upp det

Försök att inte pumpa med bromshandtaget, risk att oringar i bromscylindern går sönder..

När man byter kolven i pumpen vid handtaget hur går man till väga? bara stoppa i? fylla me bromsvätska först eller hur gör ni? Spiralen på kolven vad har den för funktion? Böt kolv+ packningar på min men de funkar inte, gjorde även på brorsans och de funka inte, så fort jag monterar en annan pump så funkar det. Och tror inte att det är pumparna som det är fel på? Utan snarare att jag monterar kolvarna på fel vis? blir galen:va :huvet

När man byter kolven i pumpen vid handtaget hur går man till väga? bara stoppa i? fylla me bromsvätska först eller hur gör ni? Spiralen på kolven vad har den för funktion? Böt kolv+ packningar på min men de funkar inte, gjorde även på brorsans och de funka inte, så fort jag monterar en annan pump så funkar det. Och tror inte att det är pumparna som det är fel på? Utan snarare att jag monterar kolvarna på fel vis? blir galen

Säkert fiffigt, men att handla en sån där plus kompressor är ju ganska dyrt i slutändan...

Det finns sprutor på Apoteket som gör ett kanonjobb, bara att fylla och sen trycker man i bromsvätskan nerifrån :tummenupp

Annars finns denna "spruta" på biltema :)
Ganska rejäl
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1683&iItemId=152472

men när jag försökt pumpa upp vätska genom nippeln så har det läckt genom nippelns gängor, eller inbildar jag mig? Kanske slangen som inte sitter tätt?

Last edited:
5 år gammal tråd killar

Öööh ja, men fortfarande aktuellt ämne för oss n00bies!!
Det är ju inte direkt en disskussion om "senaste R1:an".....

Varför start en ny i samma ämne?
ANVÄND SÖKFUNKTIONEN!:mad: brukar det heta.....

[:OT off]
Kan någon vänlig själ beskriva hur en Mityvac funger, hur man använder den alltså. Köpte en för ett tag sedan men har inte använt den ännu.

Ska de var ren vätska i den lilla behållaren eller ska gammal samlas där?

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back