LRMC nystart?

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Verkar finnas en massa moppar runt västerås denna vår.
Vet ej hur man lägger upp en poll så undrar finns nån som kan lägga upp en angående med Ja/Nej om man vill skulle vilja väcka Lakritsremsan MC till liv igen?
Bara för att kolla om nå intresse finns.

Jag skulle gått med iallafall :tummenupp

Vet ej hur man lägger upp en poll så undrar finns nån som kan lägga upp en angående med Ja/Nej om man vill skulle vilja väcka Lakritsremsan MC till liv igen?

Lrmc dog när Valle sålde hojen och flyttade till Sthlm, visst Lrmc har funnits som ett forum här på sporthoj, men inget mer. Sammanhållningen har varit skit kass i Västerås, dom senaste åren.

Mitt förslag, är att starta en ny klubb, nytt namn, ny start... Se till att folk sluter upp, kanske fixa nån lokal "om möjligt" där man kan träffas, grilla dricka kaffe, å ha en trevlig stund, meka eller putsa på hojen.

Är vi ett gäng, så borde det väl kunna gå att få tag i nån lokal som vi kan hyra, borde inte bli många 100 i månaden. Ställa dit nåra soffor, bord och stolar, kaffebryggare och en grill. kanske ett kylskåp, det finns mycket sjysst på Myorna. Ja ni kanske fattar...

Jag tog upp detta när Lrmc startades upp men ingen va sugen på detta...
Tycker det verkar konstigt, hade ju varit sjysst med ett eget ställa där man kunde träffas innan man drog i väg för dan/kvällen, snacka lite skit och ta en kaffe/dricka. Men som sagt va, Lrmc har ju alltid varit lite specielt....

Kolla på Mc klubben Warriors som har tagit över lokalen nere vid Kolbäcks avfarten, nått i den stilen skulle ha varit jävligt sjysst !!

:tummenupp:va:confused:

En fundering angående att bedriva klubb eller alt. ha olika träffpunkter att samlas på.

Av erfarenhet så betyder de att driva klubb att man måste vara ett par eldsjälar som sköter styrelsen med ordförande, sekterterare, kassör m.m.
Ska man ha klubblokal? pengar, pengar, pengar!!!

Ofta så i början så går saker som smort me stort engagemang, men ju mer som ska göras å tiden går så tröttnar ofta folk å så rinner de ut i sanden. Och en del vill inte göra si eller så...
Man kommer ifrån hojåkandet på nått sätt.

De e alltså den erfarenheten av föreningsliv jag har.

De som fungerade utmärkt under hela senare delen av 80-talet var stället "Traffic Hotel" som var oppet dygnet runt där man alltid kunde träffas, sitta å fika å ta en sväng med hojarna. Inga krav på de ena eller de andra, bara komma när de fanns lust. Å de fanns närapå alltid hojåkare dära.
Så kom de på att jusst bilda en klubb "Traffix-MC", å där började spåra ur med att ta fokus från hojåkandet till å hålla på mä en massa möten hit å dit, så de rann ut i sanden

Ja säger inte att de ena eller andra är fel, de e opp till var och en va man föredrar.
E man tillräckligt många å känner sig "drivna" så kör på vettja.
Ja föredrar att åka hoj, å typ dyka upp på samkörningar i sommar. :tummenupp

Man behöver inte ha en förening, med kassör och allt sånt, bara för att ha en lokal. Lrmc va en förening med allt det där, och det rann ut i sanden. Som sagt va ett gäng hojpolare som tjippar in nåra 100 i månan för hyra... whats the problem...

Folk är så jävla lata nu förtiden, och skiter i allt, inte så konstigt att det är dålig sammanhållning !! Västerås i ett nötskal !!

Lakritsremsan lever väl i allra högsta grad:confused::va Vi är ju numer en forumsbaserad klubb, jag håller inte med att lakritsremsan dog med Valle, det var däremot olika åsikter om att vara en seriös klubb eller en "outlaw" klubb, vilket det var säkerligen första året, varjefall om man ser framfarten, eller åtminstone hastigheterna då, som jag tror var Valles högsta önskan.

Vi var en styrelse, det var en medlemsavgift, vi hittade på aktiviteter men folk kunde/ville inte vara med på så mycket aktiviteter så mycket arbete lades ner på nästan inget, ibland var det mest styrelsen som kom, trots alla var kallade, ex så var vi iväg på mc mässor, var iväg på bankörningar med övernattningar med trevligt samkväm på kvällen innan, och turåkningar hit och dit, det har varit fikakvällar på vintern mm(precis som det är numer) och inget av detta har Valle ens varit i närheten av att synas på? Jo en "mc mässa" i sollentuna, det blev mer aktivt och seriöst med ordförande aRWe efter Valle och den dåvarande styrelsen(där jag själv satt med i..)..då har jag varit med aktivt på olika event sedan 2004. Klubben bildades 2003 och avvecklades 2008, men lever kvar som forumsbaserad klubb. Personligen tycker jag det är en perfekt nivå, vi har forumet för att kunna kontakta varandra för allehanda aktiviteter, som kvällsåka, turåkningar helger och vardagar, även nya aktiviteter och förslag poppar upp hela tiden, ex följa med och titta på lagenduro, kortegekörningar i andra städer mm mm mm.

Lakritsremsan är i fullt liv enligt min åsikt, dessutom är det gratis medlemsskap på forumets klubb, det borgar för att nya kommer att komma in varteftersom, så i princip alla på sporthoj som är inne o skriver på Lakritssidan kan vi kalla medlemmar:)

Problemet är ju att folk vill inte engegera sig i styrelsearbete, vill inte ha hand om en kassa, och det var ALLTID problem att få in medlemsavgifterna från alla medlemmar, Jobbigt att ha bokföring av denna, kalla till årsmöten, protokollföra möten, och kunna hitta på aktiviteter som folk vill vara med på. Alltså allt ovan är det jobbiga med att ha ett medlemsskap i en klubb, MEN finns det folk som är villiga att "rodda" detta så är det bara visa framfötterna och "ta tag i detta" jag själv lutar mig tillbaka och inväntar isåfall detta..blir det av så skall jag vara den första att betala in medlemsavgiften om den är på rimlig nivå och om jag personligen kan få ut något av medlemsavgiften(då menar jag inte någon tröja..), men då är det någon annans tur att göra jobbet:tummenupp

Och tyvärr är det ganska mycket grovjobb i början och hela tiden med just styrelse och aktivt medlemsskap med medlemsavgifter..

Last edited:
Som sagt va, varför ska allt vara så seriöst !!

Som sagt va, varför ska allt vara så seriöst !!

Tror ingen av oss i styrelsen hade något emot detta, men responsen från medlemmar och uppslutningen var ofta låg, så då blir det till slut en brytpunkt då man får ta ställningen till existenens överhuvudet taget.

Tror ingen av oss i styrelsen hade något emot detta, men responsen från medlemmar och uppslutningen var ofta låg, så då blir det till slut en brytpunkt då man får ta ställningen till existenens överhuvudet taget.

Kanske därför folk tycker det blir lite tråkigt när det blir för seriöst, med föreningar, möten och sånt. Tror på Valle´s "Outlaw ide" som ni kallar det, bara åka å ha skoj, både busa runt på stan på helgerna, och en å annan Onsdagskörning i veckorna.

En lokal vore fint att ha kanske men ska man ha lokal betyder det medlemsavgift då måste man ha en "riktig" förening/klubb och då måste man ha en styrelse och då måste den styrelsen ha möten och bokföra alla pengar=jobb. Tror man inte kommer ifrån det så fort det kommer in pengar i bilden. Alternativet skulle vara hitta nåt gratis samlingsställe tror jag.

Personligen spelar det mindre roll om LRMC (eller valfritt nytt namn vid ev nystart) bara existerar som forumklubb eller mer seriöst med lokal/avgift/styrelse.

Det som känns viktigast är väl att det blir lite bättre sammanhållning bland sh/motardåkarna i stan, verkar finnas grymt många på mc som bara åker själva, vilket känns lite tråkigt (om man nu inte verkligen vill det). Sen är det såklart även kul om man kan åka ett gäng till div. mässor/demodagar och andra hojrelaterade aktiviteter, samt bankörningar osv.

Det vore såklart shysst med nån lokal också, men inget krav enl. mig, då det verkligen behövs att någon är villig att hålla i allt det praktiska, och det kanske blir svårt att hitta någon som gör detta. Men är någon villig att ta tag i saker och styra upp lite, så kan jag lätt betala en (skälig) medlemsavgift.

Om någon bestämmer sig för att ta detta ett steg längre än vad LRMC är idag så tror jag att ett nytt klubbnamn skulle vara vettigt, då det nuvarande har funnits med länge, och kanske förknippas med diverse negativa saker (som t.ex. nedläggningen av klubben osv). Tror det behövs något nytt namn för att folk ska förstå att det är förändring på G :tummenupp

/Robban

Var ju med och bildade LRMC 2003 och blev efter ett par år kassör för att sedan som ordförande vara med om att officiellt lägga ned klubben. Visst det kändes trist men när man får ihop, som mest, 7-8 st till nåt man ska göra, så kändes det inte som någon ide att fortsätta.
Ska man ha någon lokal så måste någon stå för den och det är den stackaren som får stå där och betala när dom andra "glömt bort"
Sen tror jag att sporthojsåkare igentligen vill åka krokvägar, det som hojarna är byggda för. :banana
Det vore nog bäst OM det ska startas en klubb att det blev nytt namn och så, skulle dock bara bli "hangaround" eller "prospector":)

Min åsikt är att det funkar precis lika bra som forumsklubb, eller bara ett ställe att skriva om man ska ut och åka en sväng för att se om någon annan vill hänga på.

Kan inte färstå vad som skulle bli bättre av att ha en organiserad klubb med klubblokal och allt, tror att det bara blir en massa bök. Fokus bör ligga på körningarna, inte själva klubben.

Givetvis hör en fika och sånt till, men för det finns caféer.

Min åsikt är att det funkar precis lika bra som forumsklubb, eller bara ett ställe att skriva om man ska ut och åka en sväng för att se om någon annan vill hänga på.

Kan inte färstå vad som skulle bli bättre av att ha en organiserad klubb med klubblokal och allt, tror att det bara blir en massa bök. Fokus bör ligga på körningarna, inte själva klubben.

Givetvis hör en fika och sånt till, men för det finns caféer.

Precis :tummenupp
Så då kan de vara på sin plats med tips vart de finns bra ställen kanske?

http://www.vastmanland.se/sv/caf_er_konditorier_s145.html

Föreningsjobb är otacksamt slit...been there, done that - det behövs inte krånglas till så förbaskat. :) Det är inte svårare än att man samlar ihop sig till någon aktivitet, träffar lite glatt folk och har kul - det skapar relationer.

Köpingsligan passar mig perfekt, lagom galna herrar och dam - Bland Västeråsfolket är de man träffat genomhyvens med, men av någon anledning verkar allt så mycket svårare där (det var precis likadant på biltiden med, samma "truliga" känsla) - men några herrar är ju givna stup i ett, trots att de kommer från gurkstan (aRWe och JD för att nämna några :yoparty ).

Jag skulle kunna tänka mig att dra iväg och kika på lite bågeracing (stcc, erf eller annat kul), vi har elitlag i speedway inte alltför långt bort, etc...

Jag har trångt med tid att sitta i en klubblokal och tjöta - det är knappt man hinner serva geggmoppen...så för mig är det här formatet perfekt, ett aktivt forum där likasinnade planerar bus. :)

MSN-gruppen är ju ett strålande initiativ - se till att använda den...skall ni ut, hör av er!

/J - har prio-problem, geggmoppen eller millen...dessa ilandsproblem

Föreningsjobb är otacksamt slit...been there, done that - det behövs inte krånglas till så förbaskat. :) Det är inte svårare än att man samlar ihop sig till någon aktivitet, träffar lite glatt folk och har kul - det skapar relationer.

Köpingsligan passar mig perfekt, lagom galna herrar och dam - Bland Västeråsfolket är de man träffat genomhyvens med, men av någon anledning verkar allt så mycket svårare där (det var precis likadant på biltiden med, samma "truliga" känsla) - men några herrar är ju givna stup i ett, trots att de kommer från gurkstan (aRWe och JD för att nämna några :yoparty ).

Jag skulle kunna tänka mig att dra iväg och kika på lite bågeracing (stcc, erf eller annat kul), vi har elitlag i speedway inte alltför långt bort, etc...

Jag har trångt med tid att sitta i en klubblokal och tjöta - det är knappt man hinner serva geggmoppen...så för mig är det här formatet perfekt, ett aktivt forum där likasinnade planerar bus. :)

MSN-gruppen är ju ett strålande initiativ - se till att använda den...skall ni ut, hör av er!

Känns som ni (SGM och Vildsvin m.fl.) ändå är inne på rätt linje, behöver inte krånglas till i onödan. Det räcker gott med snack över forumet/msn och utöver det ev. via telefon för dom som känner för det. Sen gör jag gärna lite saker utöver bara mc-åkning, typ se hojrejs, mässor, ev. sporthojs-pubkväll osv, men det behöver vi ju inte ha en "förening" för att göra :)

BTW, nån som kan förklara för en oteknisk hur man lägger till hela den så kallade MSN-gruppen utan att behöva adda en i taget via mailadress, om det ens går?

/Robban

BTW, nån som kan förklara för en oteknisk hur man lägger till hela den så kallade MSN-gruppen utan att behöva adda en i taget via mailadress, om det ens går?

/Robban

...det var mr Grit som fipplade med det vet jag, det ramlade in en inbjudan huxflux - men det är väl inte mer användbart än att bara ha folket i listan i msn, om jag inte missat något vitalt. :D

/J

...det var mr Grit som fipplade med det vet jag, det ramlade in en inbjudan huxflux - men det är väl inte mer användbart än att bara ha folket i listan i msn, om jag inte missat något vitalt. :D

/J

Nej det är nog inte mer användbart, men underskatta inte JD´s lathet :D orkar inte blippa in en person i taget, för många mailadresser i msn-tråden :gnissla Jag vill bara klicka på en knapp och automagiskt ha alla på min lista :yoparty:D

Nej det är nog inte mer användbart, men underskatta inte JD´s lathet :D orkar inte blippa in en person i taget, för många mailadresser i msn-tråden :gnissla Jag vill bara klicka på en knapp och automagiskt ha alla på min lista :yoparty:D

Man kan kategorisera sina kontakter, och mass-messa hela surven i den kategorin, samma resultat...det finns några finesser med en grupp, gemensam filyta (skydrive), kalender och gruppwebbplats där man kan dunka upp bilder och annat..

/J

Last edited:

:Bugar kul att du kom ihåg :krama

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm