LRMC nystart?

Dig har man inte sett öht - jag tror knappt du finns på riktigt ens. :hihi

Ja kan vara en illusion eller en "pappersprodukt" av dåligt inflytande som uppmanar till fortåka :D
JA LOVAR att de hörs när ja kommer på 2 jul :D
 
Tjo.

Var ska man börja:va

Outlaw eller seriösklubb...snarare är LRMC mer Out nu än någonsin, Sportis du får skriva och tycka hur du vill, men ibland blir man less när någon tycker något som inte ens var med från början.

LRMC hade sina guldår 2003-2004 sen dog det ut. Vi blev en stor klubb på 85st betalande medlemmar och alla var intresserade av klubben. Visst var det "outlaw" ibland men håller du hastigheten? Köp dig en Custom då:tummenupp
Vi var många som var aktiva i klubben annars hade det aldrig gått, vi hade all våra intressen Fredagsbuset,Onsdagsåkningarna,Motarderna och roadrejsarna. Vilken kategori tillhör du?. Du vet inte ett smack :gnissla på vad jag gjorde eller syndes på, Sollentuna mässa!?! Vi ordnade en jävla buss och åkte hela klubben till Älvsjö.

När hojen såldes 2004 så drev jag vidare klubben men med lite mindre energi, men fortfarande fanns det trivsel och alla rejsade vidare.
På 3 dagar skrapade jag ihop halva klubben på stationen med klubbtröjor på och gjorde ett event på en fotbollsmatch med VSK Fotboll där de bjöd in oss.
Sen var detta med alla samåkningar till GR-event där vi fick eget tältplats:Bugar

Sportis skriver: "Lakritsremsan lever väl i allra högsta grad Vi är ju numer en forumsbaserad klubb, jag håller inte med att lakritsremsan dog med Valle"

Ska du ut och åka eller sitta och knappa på din dator?



LRMC dog när du bytte din Kawa mot Hondan :arsele



Vi hade en klubb kassa på nästan 15.000kr om inte mer...skulle inte du vilja ha en kassör?...:D



Vad kan anledningen vara att ingen respons finns, inte var det så förut....som sagt mer ut och synas inte sitta och knappa på datorn:brinnerup



Urghh detta Outlaw snack:huvet .
.
.
.
.
.
.
kanske därför vi blev 85st på korttid?
Säkert några som sitter i fel klubb, borde söka sig till Skultuna.



Jag vet aRWe att det måste ha varit tungt, men det behöver inte betyda att det är sent? Det finns en del som verkar vara intresserade, häng kvar. Det är bara du som är kvar sen födseln...förresten ta bort f.d ordförande, inte fan är du någon f.d :mad: kör på nu



Bästa inlägget hittils:yoparty Alltid en början.....men sen utvecklas det alltid :rolleyes:

Tycker iallafall det görs försök på olika håll för att få igång vissa grejer. :tummenupp

En hel generation har ju blivit föräldrar, sambos, bostadsägare, motivationen har man lagt på andra saker.

Det gamla kan aldrig upprepas en ny tid är på g och det är dom som skall ta tag i detta, för mig räcker det bara att köra ifrån dom. :rolleyes:

Dom gamla kommer att bli återfallsknuttar men då på något mindre extremt än en sporthoj.
Kanske ha någon reunion någon gång i framtiden?
 
Last edited:
Jag måste säga att det är kul att ni lyfter idén med en nystart av klubben!

Som en av de som grundade klubben från början måste jag dock säga ifrån när jag läser "Sportlover/Sportis" inlägg.

För det första kom du in rätt sent i klubben och har varken varit med och lagt grunden för klubben med allt jobb det innebär eller varit med och arbetat för klubbens fortlevnad annat än i rekordförsök i inlägg på Sporthoj. Vad jag vet så blev du tillfrågad att genomföra ett enda ärende som suppleant i klubbens styrelse, vilket du inte genomförde. Rätta mig om jag har fel.

Valle, som är en mycket god vän till mig, var med från början tillsammans med bl a FredR1k, Chrille och jag. Vi startade på Max Hamburgare en sen hojåkarkväll spontant en tämligen omvälvande klubb som snart växte upp till ca 75 medlemmar. Valle jobbade en hel del tillsammans med oss andra för att t ex få fram sponsorer till klubben - titta bara på de gamla medlemskorten; dåvarande Funbike, MB racing, Däckcenter, Burger King, Vodafone osv.

Dessutom ställde Valle upp med lokal för möten mm. många är de kvällar där vi gått igenom ett flertal idéer.

Snacket med Outlaw hit och dit tycker jag du ska vara försiktig med då det kan misstolkas grovt. Vi tyckte om att åka fort helt enkelt, men det kanske inte du gör, vad vet jag. Blivit omkörd av någon tjej på en Transalp på bana på länge förresten :-p

Att en klubb växer isär beror alltid på flera anledningar, några av dessa i vårt fall beror bl a på oenigheter och olika intresseinriktningar och resulterar alltid i "naturliga" avgångar, en Motardkille vill kanske inte åka "Speedtouring" Stockholm tur och retur tex.

Klubben "dog ut" för att ingen av oss hade tid och intresse av att hålla i trådarna längre på samma sätt, FredR1k driver eget företag, är pappa och tävlade i Roadracing, samma sak med Arwe (fast utan bebis). Jag själv har knodd sedan 2 1/2 år och har sålt hojen, Valle har också sålt sin hoj, mycket pga tisbrist och respekt för sin familj.

Jag tror inte hojåkande ska vara ett tidsbelastande "måste" utan ett av de allra trevligaste sätten att antingen koppla av eller öka på adrenalindosen. Men var och en måste själv få avgöra på vilket sätt - och när.

Som ett litet tips, kör igång klubben på allvar, men dela upp klubben i sektioner under samma fana. En motardsektion, en RR sektion, en touringsektion etc. På det sättet tror jag att ni kan få en av Sveriges återigen största hojklubbar med en unik sammanhållning i leden men med en nytändning varje gång flera sektioner träffas över en fika och snackar åkarminnen - för alla kommer ha olika.

Till sist en eloge till VaLLe, FredR1k, aRWe, Humlan, R-Sickan, Chrille, och alla ni andra som gjorde Remsan till ett begrepp i MC-världen!


Sen nu för fanken till att ha roligt på hojen, det är bara en sommar per år!

Hälsningar
Fredrik "Funatic" Edelsvärd
Tidigare Vice ordförande av Lakritsremsan MC.
 
Last edited:
Jag måste säga att det är kul att ni lyfter idén med en nystart av klubben!

Som en av de som grundade klubben från början måste jag dock säga ifrån när jag läser "Sportlover/Sportis" inlägg.

För det första kom du in rätt sent i klubben och har varken varit med och lagt grunden för klubben med allt jobb det innebär eller varit med och arbetat för klubbens fortlevnad annat än i rekordförsök i inlägg på Sporthoj. Vad jag vet så blev du tillfrågad att genomföra ett enda ärende som suppleant i klubbens styrelse, vilket du inte genomförde. Rätta mig om jag har fel.

Valle, som är en mycket god vän till mig, var med från början tillsammans med bl a FredR1k, Chrille och jag. Vi startade på Max Hamburgare en sen hojåkarkväll spontant en tämligen omvälvande klubb som snart växte upp till ca 75 medlemmar. Valle jobbade en hel del tillsammans med oss andra för att t ex få fram sponsorer till klubben - titta bara på de gamla medlemskorten; dåvarande Funbike, MB racing, Däckcenter, Burger King, Vodafone osv.

Dessutom ställde Valle upp med lokal för möten mm. många är de kvällar där vi gått igenom ett flertal idéer.

Snacket med Outlaw hit och dit tycker jag du ska vara försiktig med då det kan misstolkas grovt. Vi tyckte om att åka fort helt enkelt, men det kanske inte du gör, vad vet jag. Blivit omkörd av någon tjej på en Transalp på bana på länge förresten :-p

Att en klubb växer isär beror alltid på flera anledningar, några av dessa i vårt fall beror bl a på oenigheter och olika intresseinriktningar och resulterar alltid i "naturliga" avgångar, en Motardkille vill kanske inte åka "Speedtouring" Stockholm tur och retur tex.

Klubben "dog ut" för att ingen av oss hade tid och intresse av att hålla i trådarna längre på samma sätt, FredR1k driver eget företag, är pappa och tävlade i Roadracing, samma sak med Arwe (fast utan bebis). Jag själv har knodd sedan 2 1/2 år och har sålt hojen, Valle har också sålt sin hoj, mycket pga tisbrist och respekt för sin familj.

Jag tror inte hojåkande ska vara ett tidsbelastande "måste" utan ett av de allra trevligaste sätten att antingen koppla av eller öka på adrenalindosen. Men var och en måste själv få avgöra på vilket sätt - och när.

Som ett litet tips, kör igång klubben på allvar, men dela upp klubben i sektioner under samma fana. En motardsektion, en RR sektion, en touringsektion etc. På det sättet tror jag att ni kan få en av Sveriges återigen största hojklubbar med en unik sammanhållning i leden men med en nytändning varje gång flera sektioner träffas över en fika och snackar åkarminnen - för alla kommer ha olika.

Till sist en eloge till VaLLe, FredR1k, aRWe, Humlan, R-Sickan, Chrille, och alla ni andra som gjorde Remsan till ett begrepp i MC-världen!


Sen nu för fanken till att ha roligt på hojen, det är bara en sommar per år!

Hälsningar
Fredrik "Funatic" Edelsvärd
Tidigare Vice ordförande av Lakritsremsan MC.


Jag sa ja på årsmötet även då jag blev lite lite överrumplad med att annordna fest, men insåg att då jag inte direkt är en "Partymänniska" då de ggr jag varit ute o roat mig på lokal räcker sig till 2 ggr ca de senaste 20 åren, julfester undantaget..meddelade detta i god tid till styrelsen att jag insåg min begränsing för detta och att jag ville hoppa av det uppdraget, och då majoriteten ändå hörde hemma i Västerås och jag från Köping så kändes det ändå mer fel att jag skulle fixa till något bra på "Fel" hemmaplan, flera kategorier..så det tar jag inte åt mig av alls..Tror det skulle fixas av någon annan, men tror aldrig det blev någon mer fest(?)

Visst tycker jag att jag har rätt att komma med synpunkter, trots att jag inte kom med från början och byggde upp det första, och jag tar inte ifrån någon att ett gedigen grund och arbete och krut lades ner på detta, och stort heders och cred till alla grundare:tummenupp Men tycker idagsläget att jag är en stor supportare och stöttspelare av "Lakritsremsan" existens, som försöker hjälpa till på olika sätt hålla klubben levande:tummenupp Även om jag kommer med många inlägg:tungan Så är jag även med på mycket IRL oxå:)

Jag har oxå varit "aktiv" i 5 år i Remsan, många av grundarna och de aktiva medlemmarna från som var med 2003-2004, är ju borta ur verksamheten av flera olika själ som du själv nämt.

Bara att inse att evolutionen påverkar så simla saker som mc-klubbar med.

Men som jag skrev i mitt första inlägg, så tycker jag ändå att detta med forumsbaserad är det allra bästa för Lakrtisremsan i dagsläget, och vill någon kavla upp armarna med styrelse, årsmöten, medlemsavgifter och ideelt arbete, om arbetslusten och kreativiteten finns för det, så varsegoda:tummenupp
 
Last edited:
Ahh lite pajkastning!!! Verkar som det finns en massa uppdämda känslor kvar hos några remsor med gamla bästföre datum.Jag antar att det fanns en fin tid när klubben "levde" i sina glansdagar och att det var eldsjälarnas bedrift som gjorde toppen överi men var lite lenare i tonen mot sportis då han (som jag känner honom ) inte ville någon något ont. Hoppas de flesta av er kommer tillbaka som remsor i framtiden när barn och karriärer inte äter upp er tid i samma omfattning, till dess lev väl!:)
 
Istället för att gnäbbas fram och tillbaka stick ut och åk hoj ihop och ha trevligt.
Klubbtröjor, lokaler hit och dit spelar ju ingen roll. Det är ju intresset och hojåkande som är det viktiga.
 
Tycker det blivit lite onödiga påhopp i tråden.
DET körs onsdagskörningar av vissa
DET körs tisdagskörningar av vissa
DET körs fredagskvälls/nattkörningar av vissa
DET körs helg/långturskörningar av vissa
DET körs bankörningar av vissa
DET busas av vissa
Folk träffas och åker och fikar
Folk snackar med varann på nätet

JAG tycker att hojkulturen i Västerås lever än så länge och det verkar fungera bra, dom som vill får gärna bilda en klubb, men som det är nu kommer LRMC att leva vidare som en forumklubb.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top