Lost

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Ja, serien är igång. Nån som börjat se?
Jag har betat av 11 avsnitt nu och det blir bara bättre...
Konstigt, eftersom jag brukar vara grymt skeptisk till sådana "kritikerrosade" serier.
Jaja. Nån som tror sig veta var de är?

Mech skrev:
Ja, serien är igång. Nån som börjat se?
Jag har betat av 11 avsnitt nu och det blir bara bättre...
Konstigt, eftersom jag brukar vara grymt skeptisk till sådana "kritikerrosade" serier.
Jaja. Nån som tror sig veta var de är?

Kollade på 15 avsnitt i helgen. Tycker det är en juste serie. Pissigt att behöva vänta på de andra avsnitten nu bara...

Serien verkar lovande, de 2 första avsnitten har givit mersmak. 3dje nu på onsdag :)
TRX-joCCe skrev:
Kollade på 15 avsnitt i helgen. Tycker det är en juste serie. Pissigt att behöva vänta på de andra avsnitten nu bara...
Ja, man får väl skylla sig själv om man laddar hem hela säsongen. :dummer

Är jag ensam om att följa den på TV eller? Alla verkar sitta på nålar och bara måste se alla avsnitt direkt.

morlock skrev:
Serien verkar lovande, de 2 första avsnitten har givit mersmak. 3dje nu på onsdag :)

Är jag ensam om att följa den på TV eller? Alla verkar sitta på nålar och bara måste se alla avsnitt direkt.

Det snackades så mycke om den, så tog hem de som fanns ute. Tycker inte om att ruta in livet efter tv-tablå'n.
Så er'e.

morlock skrev:

Nee du e inte ensam.
Jag tog hem alla avsnitt men tog bort dom för det är något visst att bara se ett avsnitt i veckan, tycker jag iaf...

Första avsnittet gick väl för två veckor sedan? Och andra avsnittet för en vecka sedan? Jag såg lite på första, men sen missade jag andra - men sedan visade tv4 både avsnitt 1 och 2 i Söndags. Helt klart rörigt.

När fan går skiten?
Är det otroligt töntigt med en isbjörn i en djungel?

mjukis skrev:
Nee du e inte ensam.
Jag tog hem alla avsnitt men tog bort dom för det är något visst att bara se ett avsnitt i veckan, tycker jag iaf...

Alla avsnitt finns inte att tanka så det kan du omöjligt ha gjort.

Avsnitt 15 är det senaste det sänds varje onsdag på ABC så avsnitt 16 kommer imorn.
21 avsnitt är inspelade = bara en säsong! trist.

Har själv följt det sen premiären i USA efterssom man då inte visste om det skulle komma till sverige så började jag följa det genom att tanka.

Sen att se det utan reklam med HDTV och surroundljud är ju ganska trevligt.

mer info
http://www.tvtome.com/Lost/

tjockisbulle skrev:
Alla avsnitt finns inte att tanka så det kan du omöjligt ha gjort.

Avsnitt 15 är det senaste det sänds varje onsdag på ABC så avsnitt 16 kommer idag.
21 avsnitt är inspelade = bara en säsong! trist.

Har själv följt det sen premiären i USA efterssom man då inte visste om det skulle komma till sverige så började jag följa det genom att tanka.

Sen att se det utan reklam med HDTV och surroundljud är ju ganska trevligt.

mer info
http://www.tvtome.com/Lost/

Ok, ber om ursäkt, alla tillgängliga avsnitt tog ja hem, om det nu va 12 eller 50 vet ja inte..

Markus skrev:
Första avsnittet gick väl för två veckor sedan? Och andra avsnittet för en vecka sedan? Jag såg lite på första, men sen missade jag andra - men sedan visade tv4 både avsnitt 1 och 2 i Söndags. Helt klart rörigt.

När fan går skiten?
Är det otroligt töntigt med en isbjörn i en djungel?

TV4, onsdagar kl 21.

Tycker också tv4 gjort det lite rörigt.

Antagligen försöker dom väl locka folk till det genom att ösa ut repriser nu.
det är ju en "stor serie" och jag såg ingen reklam på tv4 om att den skulle börja förens precis innan den gjorde det. Lite märkligt.

Sorry mjukis, såg att jag lät dryg. Men det blir så förvirrande när det skrivs att alla avsnitt finns att tanka hem, det finns massa fejk avsnitt ute så det är ingen ide att försöka tanka nått som inte har sänds ännu.

andersbrink skrev:
Alla pratar om den men ingen verkar kunna berätta vad det handlar om.

Jodå:
Ett flygplan som störtade i en djungel där det bor onormalt stora isbjörnar. Ungefär hälften av alla passagerare överlevde (troligt).
En snygg tjej som är kriminell.
En hunk som råkar vara inte bara hjälte utan läkare också.
Ingen vet var de är.
Ingen räddar dem.
En golden retriever.
En irakier som inte alls är ond, snarare är den killen som anklagar honom för att vara ond själv ond (typisk redneck snubbe med flanellskjorta etc)
Den klassiska VGAMB (vis, god, afroamerikan med biroll)

Jag tror att det här programmet har potential att bli tv-världens sämsta, men det är ändå spännande som attan. :)

jag vet vad det är!! :D vill ni veta?

Markus skrev:
Jodå:
Ett flygplan som störtade i en djungel där det bor onormalt stora isbjörnar. Ungefär hälften av alla passagerare överlevde (troligt).
En snygg tjej som är kriminell.
En hunk som råkar vara inte bara hjälte utan läkare också.
Ingen vet var de är.
Ingen räddar dem.
En golden retriever.
En irakier som inte alls är ond, snarare är den killen som anklagar honom för att vara ond själv ond (typisk redneck snubbe med flanellskjorta etc)
Den klassiska VGAMB (vis, god, afroamerikan med biroll)

Jag tror att det här programmet har potential att bli tv-världens sämsta, men det är ändå spännande som attan. :)
Det är faktiskt lite mer nyanserat än vad Marcus anger. Jag tycker att persongalleriet är väl avvägt, många av de inblandade har hemligheter och mörkare sidor än vad som först syns, i varje avsnitt så fokuseras det på en eller två av de inblandade med ganska långa tillbakablickar i deras liv som till viss del förklarar vilka de är och varför de agerar som de gör på ön.

Det låter lite larvigt när man hör programidén (ett gäng överlevare från en flygkrasch på en ö med en farlig hemlighet) men det är oerhört snyggt producerat och bra filmat/regisserat och varje avsnitt slutar nästan alltid med en cliffhanger som gör att man bara måste se nästa avsnitt.

Jag tycker att Lost är grymt bra. Jag ligger på avsnitt fjorton nu, ska klämma femton och sexton i helgen.

sgtpepper skrev:
Jag tycker att Lost är grymt bra. Jag ligger på avsnitt fjorton nu, ska klämma femton och sexton i helgen.

Som sagt, det är ju spännande och underhållande - men kvalitativt kan jag inte säga att det är (efter två avsnitt). Hoppas du har rätt dock.
Det du definitivt har rätt i är att filmningen är grann, eller både och i och för sig. Det som var fruktansvärt bra gjort var när hunken hittade alla på stranden och det fortfarande brann och var hemskt och alla skrek.
Det som var otroligt B var när de skulle titta på ett berg, kommer inte ihåg varför, och de varvade bilder på hur de som skulle titta sakta tittade uppåt med bilder på berget som man sakta fick se mer och mer av. Det var det sämsta jag sett, som någon friskola som fick pröva en camcorder för första gången och lånat en bok om kamerateknik.
Jag får lite känslan av Stephen King filmen som är så otroligt dålig där de åker flygplan och hittar något hål i dimensionen eller liknande och sitter still i tiden och sedan kommer det typ gremlins och äter upp jorden. :3freak

Men stämmer det alltså att även om jag pysslar med Lost fram tills i sommar någon gång, så blir det inte klart ändå? Ny säsong till hösten? :mad:

andersbrink skrev:
Ah, skildring av en knarkarkvart!

Drama? Fiction? Komedi? Dokumentär? Action? Dokusåpa?

Det drygaste är ju bara att s01 beskriver de 40 första dagarna på ön...
Så, om allt för många ser på det så lär ju serien aldrig ta slut å de lär
aldrig komma därifrån.. Utan börja bygga motorvägar å skyskrapor å
gud vet fan allt.

Jag tycker dock bäst om Hurley i hela den där serien. Klart cool karaktär!
"Hey dude! Your kid is gone" ;)

Edit:
Man bara måste ju älska imdb.com, de vet hur man skall få saker att låta bra ;)

imdb.com skrev:
Plot Keywords for
"Lost" (2004)

* conflict
* cooperation
* survival
* airplane-accident
* castaway
* desert-island
* south-pacific
* escaped-prisoner
* flashback-sequence
* criminal
* hunter
* loss-of-father
* racism

Last edited:
andersbrink skrev:
Ah, skildring av en knarkarkvart!

Drama? Fiction? Komedi? Dokumentär? Action? Dokusåpa?

Jag skulle kategorisera de två första som thriller, lite rysare, lite drama, lite action och ingen humor. Men de som sett fler kan nog bättre etikettera.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år