Koskela
Jag bygger FART kameror!
Boris JR skrev:Rent mattematiskt sett så går det utmärkt att göra en loop med en 747 med jag betvivlar starkt att någon har testat.
Förklara det snälla!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Boris JR skrev:Rent mattematiskt sett så går det utmärkt att göra en loop med en 747 med jag betvivlar starkt att någon har testat.
Gabor skrev:Herkan ( Lockheed c-130 Herkules)kan mycket annat. Tjänstgjorde 84-85 på ett förband med just dessa.
Det fanns en version som det gick att landa och starta på en fotbollstadion med. Den blev blixtsnabbt framtagen med tanke på krisen i IRAN. Man skulle landa på Theherans fotbollstadion, dit Amer. ambasadtjänsemän skulle föras av Us.Marines. Detta misslyckade projekt krachades av en nitisk pilot som inte litade på datorer. 3 lyckade Auto/datastyrda landningar på en hemlig plats i Usa grusades av hans magnifika krach när han skulle landa manuelt.....:kocko .
Att ha flugit med Herkan, ja speciell är den, den kan landa fan överallt och starta därifrån...
Här finns en hel del militärflyg annars. Håll till godo.
Koskela skrev:Förklara det snälla!![]()
Gabor skrev:Usa grusades av hans magnifika krach när han skulle landa manuelt....
Boris JR skrev:Nu är iof inte alla parametrar medräknade då jag inte är aeorodynamikexpert med jag gjorde en uppskattning.
1. Du flyger med max fart i en dykning
2. Drar åt dig spaken och påbörjar max stigning, motorernas effekt och din fart skall nu räcka till för att du skall hinna nå loopens topp innan din hastighet är så låg att vingarna inte bär längre.
Boeing är snälla nog att ange effekt, max fart och svängprestanda i sin tekniska dokumentation. Sen bör man säkert beakta sämre lyftkraft och lägre effekt vid höjd och 1000 parametrar till men värdet jag fick var 20% större än det kritiska så jag utgick från att det fungerar.
Någon som vill testa?
Koskela skrev:Vart har du fått faktan ifrån???
Boris JR skrev:Google är din vän sen är boeing rätt snälla med sin 500 sidiga spec skrift om planet vilket krävs för certefieringen.
Tror du jag försöker bluffa dig lr varför denna misstänksamhet?
Koskela skrev:Och om det nu skulle gå så skulle folk ha gjort det![]()
Koskela skrev:Och om det nu skulle gå så skulle folk ha gjort det![]()
Bo_jahn skrev:Med ett plan värt nästan 2 miljarder kronor och med uppenbar fara för sitt eget och resten av besättningens och passagerarnas liv?
Jag ber till högre makter att piloter med den läggningen att de skulle försöka något sådant inte får någon licens för flygtrafik....
GuW skrev:Jag har för mig att det fanns planer på att försöka med en obemannad "radiostyrd" jätte över en öken någonstans, men dom fick aldrig dom tillstånd som behövdes
BTW visste ni att ett mera normalt radiostyrt plan har korsat atlanten.
En snubbe startade planet och riktade in det grovt innan man slog över det till autopilot, en annan snubbe stog på andra sidan pölen och slog av autopiloten och landade planet.
Blip skrev:mja normalt vet jag inte, jag såg modellen när saab visade den. Jag gissar på att det är den du menar (kanske inte) men jag fick uppfattningen att man styrde den via gps, jag kan såklart ha fel där, men oavsett vilket så är det jäkligt coolt.
Sorry, det går under classified.Spinky Spendrup skrev:Av ren nyfikenhet, har du någon källa du kan posta på det där med att det var piloten som orsakade kraschen?
Chris Ash skrev:Jag är inte så säker på att personer som Boris Bjuremalm släpps i närheten av 747r
![]()
Webspy skrev:Strukturellt sett borde det gå.... dvs om planet hade motorer så att man kunde hålla en konstant fart genom hela loopingen så att den blir "rund" det är inte så bra att sitta med spaken i magen när man ska plana ut efter en looping i 747.... ska man få loopingen att funka måste man oxå se till att man inte vöverbelastar flygplanet - vilket är väldigt lätt när man inser att man är på väg ut ur loopingen på lägre höjd än man gick in i den.
Arobatic är kul i en Yak eller SU eller Pitts.... inte i komersiell maskin.
Tror inte att det är möjligt att loopa en 747 - iaf inte utan stora strukturella skador och en stor portion tur!
Chris Ash skrev:Men hur många plan kan gå igenom en loop utan att tappa fart?
En 747 kommer att blöda en jävla massa energi när den går in i en loop...jag skulle inte vilja sitta i den då....
Blip skrev:mja normalt vet jag inte, jag såg modellen när saab visade den. Jag gissar på att det är den du menar (kanske inte) men jag fick uppfattningen att man styrde den via gps, jag kan såklart ha fel där, men oavsett vilket så är det jäkligt coolt.
Men det finns väl som sagt ingen myt om att det går att loopa med dom. Sen tror jag faktiskt t.o.m dom skulle ha problem att fixa det. De kunde väl inte få tag på ett riktigt boeing till testet om man kunde kasta iväg en bil med dess motorer.Starfighter skrev:Skicka ett brev till mythbusters, så får dom fanimej ta och reda ut om det går och loopa eller inte.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |