LOL generationen..

Så kan det vara. Dom flesta säger väl "loll" om nånting medans 08:orna säger "låååål".

:D

Framsteg minsann, hoppas skiten dör ut :tummenupp.

hah, ja fy fan..skulle ja komma på mig själv med att säga lol så skulle ja nog slå mig själv...det är det gamla hederliga "hehe" som gäller om de e nåt som e kul men inte så kul så man skrattar...:)

går natur och det finns ju en hel del i klassen som går matte-data... behöver jag säga mer?:rolleyes: fast de är inte så extrema att de bara säger lol, de garvar samtidigt:D och angående förkortningar som omg och dylikt, det säger man väl inte?:va blir väl isåfall nåt sammanstavat skit i stil med "ohmagadd!!" ?:va

Det är lite som en ny ålder i livet. Typ som trotsåldern. Kanske borde heta LOL-åldern? :confused:

Dra räva i mös, är det såhär? Jag måtte blivit lastgammal...
Eller så har jag i min ringa ålder mer ork så jag ids skriva hela meningen på tangentbordet istället för att nyttja nån madderfakkin förkortning. *Asgarv*

cs exempelvis? Hallå. Ses? Hur svårt kan det vara. Chipsfingergeneration ohoy..

Dra räva i mös, är det såhär? Jag måtte blivit lastgammal...
Eller så har jag i min ringa ålder mer ork så jag ids skriva hela meningen på tangentbordet istället för att nyttja nån madderfakkin förkortning. *Asgarv*

cs exempelvis? Hallå. Ses? Hur svårt kan det vara. Chipsfingergeneration ohoy..
eller CounterStrike;)

(nu vet jag inte i vilket sammanhang det skrevs..men tror att det va detta..)

Har hört lol användas i tal men aldrig stfu eller wtf eller roflmao.
Hur uttalas dom? ska varje bokstav uttalas för sig eller? ässteeäffjuu?

Jobbar med IT och jag har aldrig hört någon säga LOL, OMG och så vidare. Inte på företaget jag är anställd på. Inte heller ute hos kunden och då sitter jag i ett helt kontorslandskap med IT-folk.

Det är säkert mer vanligt bland sådana människor som tycker de är skitduktiga (här hade jag ju kunnat skriva l337, men jag är inte 15 längre) på datorer och med det menar att de kan lägga in en CD, klicka Next, Next, Next, Finish, sedan spela spel en hel kväll.

Eller bland dem som säger, "Eey, öppna Internet och gå in på Google...", och med det alltså menar att de ska öppna webb-läsaren och surfa in på Google. Att de varit ute på nätet så fort de slog på datorn (om de nu inte har uppringd modemanslutning) förstår de inte alls. Det är först när webb-läsaren är öppen som Internet är "igång". Är det fel på webb-läsaren, ja då fungerar inte Internet.

Och OMG (när de antingen säger OMG, eller "Oh, my god!", det får mig att tänka på mindre intelligenta tonårstjejer, eller dito tonårskillar. Dramaqueens hela högen.

Man blir förbannad! :mad:

Eller, egentligen inte. Men lite irriterad i alla fall. Eller, nja... Orka bry sig... :rolleyes:

Lol hör man då och då, som sagt aldrig följt av ett skratt.

det verkar ha fått en mer sarkastisk betydelse.

Någon gör något korkat/dumt
- Men LOL! vad gör du?

När jag spelar bf2 (battlefield 2) så brukar det ibland stå typ
WTF OMG u H4x0r n00b trr u e 1337 va.....!!....

och på svenska betyder det att personen anklagar den som har dödat honom för fusk, för om någon lyckats döda honom måste han fuska eftersom han är bäst och inte kan dö, vääääldigt vanlig inställning nu för tiden.

H4x0r = haxxor/hackare/ fusk som typ aimbot
1337= leet= skillad=duktig
n00b= nybörjare

blandning av bokstäver och siffror blir vanligare.
Och jag bara garvar läppen av mig.

Annars är det ett skitroligt spel (har spelat alldeles för många många många timmar)

och på svenska betyder det att personen anklagar den som har dödat honom för fusk, för om någon lyckats döda honom måste han fuska eftersom han är bäst och inte kan dö, vääääldigt vanlig inställning nu för tiden.

n00b= nybörjare

Annars är det ett skitroligt spel (har spelat alldeles för många många många timmar)
Jag fattade appselut inget av vad det stod där.

Men så är ju jag lite normal oxå. :)

n00b= nybörjare

"I OWN YOU: A polite way of reminding someone that you killed them. Typically this is replied to with "FUCKING CAMPING WHORE" which means "Well done"

Kan inte någon trevlig yngre herre upprätta en liten ordlista här med alla förkortningar?

Back