Jobbar med IT och jag har aldrig hört någon säga LOL, OMG och så vidare. Inte på företaget jag är anställd på. Inte heller ute hos kunden och då sitter jag i ett helt kontorslandskap med IT-folk.
Det är säkert mer vanligt bland sådana människor som tycker de är skitduktiga (här hade jag ju kunnat skriva l337, men jag är inte 15 längre) på datorer och med det menar att de kan lägga in en CD, klicka Next, Next, Next, Finish, sedan spela spel en hel kväll.
Eller bland dem som säger, "Eey, öppna Internet och gå in på Google...", och med det alltså menar att de ska öppna webb-läsaren och surfa in på Google. Att de varit ute på nätet så fort de slog på datorn (om de nu inte har uppringd modemanslutning) förstår de inte alls. Det är först när webb-läsaren är öppen som Internet är "igång". Är det fel på webb-läsaren, ja då fungerar inte Internet.
Och OMG (när de antingen säger OMG, eller "Oh, my god!", det får mig att tänka på mindre intelligenta tonårstjejer, eller dito tonårskillar. Dramaqueens hela högen.
Man blir förbannad!
Eller, egentligen inte. Men lite irriterad i alla fall. Eller, nja... Orka bry sig...