Hur svårt kan det vara? Det e ju bara att gasa o bromsa. Resten sköter ju sig själv.
...Som att köra hoj?

Gasa å bromsa, Resten sköter ju sig själv

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur svårt kan det vara? Det e ju bara att gasa o bromsa. Resten sköter ju sig själv.
Just nu skriker väl arbetsgivarna efter lokförare vad jag vet, det ska råda, och skulle komma att råda, brist på lokförare i Sverige dom kommande åren då väldigt många har pensionerats nu.
Här i Skåne var det enligt någon tidning tal om att vissa linjer måste ändras eller ställas in, pga brist på personal.
Jag är nyfiken vem som på sporthoj kör tvärbana med sporthojströja på sig
Jag vet vem det är.![]()
Är det nå´n som har sett röken av ånglok nu för tiden?
Kör du alltid tvärbana i Sporthojströja?![]()
Sambons morfar körde ånglok när det begav sig!
Har hört diverse historier om det, bland annat var det en hel vetenskap att elda dom, inte bara att skyffla in allt i en hög utan det var noga med att kolbädden var jämnt utspridd.
Fasen, den här tråden ställer nog till det så man skolar om sig till Lokförare.
Har varit lite halvless på nuvarande jobbet men inte riktigt vetat vad jag ska göra i stället, så kom denna tråden upp och satte griller i huvet på en![]()
Håller just på att kollar upp vad som behöver läsas in för att komma in på lokförarutbildningen.
Svenska A och B
Matte A
Engelska A
var visst kraven!
Har gått 2årigt gymnasie och läste där Svenska,Matte, Engelska kommer jag inte ihåg om jag läste![]()
Gick Fordonsteknisk.
Räknas dom som A i så fall?
Jag är signaltekniker...
Vilket innebär..?
Du vet när man sitter på tåget och det står still mitt ute i skogen pga "signalfel", well, nu vet du vem du kan skylla 80% av alla förseningar på...![]()
Du tog orden ur min munn![]()
![]()
Ja, frågan är ju egentligen hur många föreseningar banverket orsakat och som SJ sedan får ta skit för...?![]()
Du vet när man sitter på tåget och det står still mitt ute i skogen pga "signalfel", well, nu vet du vem du kan skylla 80% av alla förseningar på...![]()
Ja, frågan är ju egentligen hur många föreseningar banverket orsakat och som SJ sedan får ta skit för...?![]()
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |