LMS RR Bjuder in till Licenskurs April 2006

Alicia skrev:
2070491 Aktuellt nu när det är licenskurs.

Hur länge gäller licensintyget, allstå pappret på att man har tagit kursen?
Måste jag lösa ut licensen inom en viss tid fö att slippa ta om licenskursen?

Kommer ihåg vad som sas och det står inget på pappret.

5 år ska det väl vara om jag inte minns fel.

Alicia skrev:
2070491 Hur länge gäller licensintyget, allstå pappret på att man har tagit kursen?

Det här var väl uppe i någon tråd där de typ kom fram till att man skulle ha löst licens (minst engångs) inom 6 månader (eller var det 1 år? :va ) och först efter det gällde väl de vanliga 5 åren?

Fast jag kan ha fått saken om bakfoten, så jag vågar inte lova att det är så här det ÄR.

Ring Svemo o kolla det för säkerhets skull. När jag tog så var det allt från 1 år till 5 år ingen som visste riktigt på licens kursen.
Sen har jag för mig att det var så att man var tvungen att lösa "Stora" licensen för att då få 5 år till innan det går ut,räcker inte med tex amatör licensen.
//Mange

Alicia skrev:
2070491 Aktuellt nu när det är licenskurs.

Hur länge gäller licensintyget, allstå pappret på att man har tagit kursen?

Kommer ihåg vad som sas och det står inget på pappret.

Anneli skrev:
2070532 Det här var väl uppe i någon tråd där de typ kom fram till att man skulle ha löst licens (minst engångs) inom 6 månader (eller var det 1 år? :va ) och först efter det gällde väl de vanliga 5 åren?

Fast jag kan ha fått saken om bakfoten, så jag vågar inte lova att det är så här det ÄR.

Jag tog min licens 2004 och har löst ut den först i år, på vår kurs sa Lodnert att den gäller 5 år från licenstillfället och som du skrev, man måste lösa ut full licens för att den ska gälla ytterligare 5 år.

X-up skrev:
2070549 Jag tog min licens 2004 och har löst ut den först i år, på vår kurs sa Lodnert att den gäller 5 år från licenstillfället och som du skrev, man måste lösa ut full licens för att den ska gälla ytterligare 5 år.

Verkar som det är olika bud så, jag tror det nog är enklast att göra som frollo säger; ring och kolla med Svemo. :-)

Jag vill ta tillfället i akt och tacka LMS för en trevligt arrangerad helg.
Bra instruktörer och hyggligt flyt med en massa ringrostiga rejserbikers.

Bra jobbat
:tummenupp

Stort tack för en trevlig och inspirerande helg, var lite orolig över vädret men det var jag helt i onödan. Solen kom och värmde oss och asfalten när vi behövde den som mest!

Härlig invigning av säsongen :tummenupp

Tackar för en underbar helg sjukt roligt håkan och kobbe med co gjorde ett kanon jobb med allt

Mvh Plågan Gottis

Tack LMS!

Som fullständig novis på bankörning får jag nog hävda att jag hängde på skapligt trots det ringa momentet och höga vikten. Nu är man i alla fall av med ban-oskulden. Och dessutom mer rättighet att ta ut licens. Känns hur bra som helst.

Tack för en mycket givande helg, speciellt alla instruktörer och funktionärer och tack alla deltagare för en god match....

Snacka om att få blodad tand!!

Trinity skrev:
2072473 Stort tack för en trevlig och inspirerande helg, var lite orolig över vädret men det var jag helt i onödan. Solen kom och värmde oss och asfalten när vi behövde den som mest!

Härlig invigning av säsongen :tummenupp
Jag sa ju att jag beställt sol & fint väder :D

Hehe, det var skitkul!!! Som sagt, första gången på bana, men vafan, gick gjorde det ju... ;)

Våra elever kunde nog det....?? Måste ha varit någon av de få från Västra! De fick ju inte Örjans eminenta flagggenomgång :tungan

Wheeliegirl skrev:
2072653 Fast nästa år kanske vi borde ha ett test på att alla kan flaggorna.... :rolleyes: :tummenupp

Iallafall röd-flagg... :D

Triggerhappy skrev:
2072395 Jag vill ta tillfället i akt och tacka LMS för en trevligt arrangerad helg.
Bra instruktörer och hyggligt flyt med en massa ringrostiga rejserbikers.

Bra jobbat
:tummenupp

Jag kan inte annat än hålla med Avtryckarglad... bra genomfört och underbar start på säsongen.

//D

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back