ALLA fikar när SST600 kör. Visste du inte det?Varu å fika under Superstock 600 eller??? JAG vill se MIG juh!!!
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ALLA fikar när SST600 kör. Visste du inte det?Varu å fika under Superstock 600 eller??? JAG vill se MIG juh!!!
![]()
Tack LMS för ett fint arrangemang! Ett speciellt tack till alla funkisar som härdade ut i morgonregnet BÅDA dagarna!
Dessutom betyget GULD för att ni använder butterfly-start vid warmup-lap!![]()
Jag håller med Andreas angående säkerheten på Sviestad!
- Jag åkte bakom Thommy Sköld som drog ner knät i gräset utanför banan och det for upp en massa smuts på mig (med krasch som följd). Jag har inte kört på Linköpings Motorstadion på väldigt länge och kommer inte att köra här nästa år, om banan är med i kalendern. En riktig bana ska ha kurbs, åtminstonde kunde de ha asfalterat lite utanför banan. Dessutom riktigt dåligt med avåkningszoner för en Superbike, försklarade Andreas Mårtensson efter kvalet.
http://www.highsider.se/2012-06-19.aspx
Generellt är svenska banor rätt usla säkerhetsmässigt och Sviestad sticker väl inte ut men är samtidigt långt ifrån bra. Anderstorp tycker jag personligen har bäst avåkningszoner.Men att det skulle vara dåliga avåkningszoner... Är det sämre än på andra banor? Depåkröken på Åsen? Ovan depån på Knudan? Depåkröken på Mantorp? Nyhem på Falken? Hmmmmm......
Generellt är svenska banor rätt usla säkerhetsmässigt och Sviestad sticker väl inte ut men är samtidigt långt ifrån bra. Anderstorp tycker jag personligen har bäst avåkningszoner.
Såg en krasch på TV på Sviestad, tror det var 2005 eller 2006, pga att det saknades kurbs. Det var 6-7 år sedan och det saknas fortfarande...
Mossberg !
Jag trodde man skulle se UT genom kåpglaset, inte tejpa för det![]()
Någon som vet vad kurbs kostar att få installerade?
Härom året lånades gjutformar från Karlskoga och man provgjöt lite men jag tror det blev invecklat för att bilarna ville ha annan typ än hojarna och det somnade in. Diskussioner har förts om det inte vore enklast att extraasfaltera på insidan och måla streckat så att det inte går att få fördel av att gena så att säga. Vet inte hur det går med det, är inte så aktiv längre.
Det kan man kanske tycka men det är inte så kul för den som ligger bakom och håller upp knäet att bli blästrad av killen framför varv efter varv.Är väl bara att hålla sig på banan och upp med benen?
Nä men var slutar det? Lite eget ansvar måst väl förare kunna ta.Det kan man kanske tycka men det är inte så kul för den som ligger bakom och håller upp knäet att bli blästrad av killen framför varv efter varv.
Förarna försöker ta den snabbaste vägen och struntar nog i vad som händer bakom dem. Med curbs hade problemet inte funnits.Nä men var slutar det? Lite eget ansvar måst väl förare kunna ta.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |