LMS Roadracing SM 13-14:e Juni

Var en kille som stannade mig vid 20:30 tiden utanför Linköping och klagade på min slangning, han tyckte jag skulle träna mer :tummenupp

Han hade varit och kört idag och skulle åka imorn med, så man fick en inbjudan.
Kommer dock inte ihåg vad han sa att han hette. Någon som känner sig träffad.

Var en kille som stannade mig vid 20:30 tiden utanför Linköping och klagade på min slangning, han tyckte jag skulle träna mer :tummenupp Han hade varit och kört idag och skulle åka imorn med, så man fick en inbjudan. Kommer dock inte ihåg vad han sa att han hette. Någon som känner sig träffad.
Det var säkert Petter (Kreuger) :D

Var en kille som stannade mig vid 20:30 tiden utanför Linköping och klagade på min slangning, han tyckte jag skulle träna mer :tummenupp

Han hade varit och kört idag och skulle åka imorn med, så man fick en inbjudan.
Kommer dock inte ihåg vad han sa att han hette. Någon som känner sig träffad.

Tja! Det var jag =) Jag var mest avis och ville vara med å träna.:yoparty

Det var säkert Petter (Kreuger) :D

Hur fan kunde du gissa att det var jag? :va

Hahaha... jaja du är bäst ;)

syns imörn!

Nä, jag är inte bäst, jag blev bara trea:gnissla
Men jag tycker att det är kul att vara med och få bråka lite med de bästa.:banana

Last edited:
Tja! Det var jag =) Jag var mest avis och ville vara med å träna.:yoparty

Hur fan kunde du gissa att det var jag? :va

Fan klaga när man har ny hoj och är totalt värdelös :yoparty
Blev ett par på 300 meter sen ändå, en har ju inte hittat balans punkten än, den kommer fram ibland och sen tar det ett par försök så hittar man rätt igen.

Sen hade jag tydligen fel klädsen också haha.
När går finalen imorn då, så kommer jag ut och kikar. Sen är det ju bara att du följer med ut och lär en annan hur en ska wheelia.

Bor ni borta på sjögestad motell ?

Din och Krilles race i racet var trevligt att se. :tummenupp
Vill du ha lite mer hjälp och flyt vid varvningar? Kleta dit en stor blaffa rödfärg på din hoj, din och Krilles hoj försvinner tyvärr i mängden och det är svårt att se er när det blir blåflaggstillfällen.
.................

Trevligt att man kunde stå för lite underhållning. Men hur kan du mena att min hoj inte skulle synas tydligt:va Den lyser ju neongrönt lång väg!

Fan klaga när man har ny hoj och är totalt värdelös :yoparty
Blev ett par på 300 meter sen ändå, en har ju inte hittat balans punkten än, den kommer fram ibland och sen tar det ett par försök så hittar man rätt igen.

Sen hade jag tydligen fel klädsen också haha.
När går finalen imorn då, så kommer jag ut och kikar. Sen är det ju bara att du följer med ut och lär en annan hur en ska wheelia.

Bor ni borta på sjögestad motell ?

Ett tips är nog att du inte berättar för folk här vad du hade för kläder på dig :)
Fortsätt träna du så ska du se att du snart åker en kilometer på slangen och växlar obehindrat.

Superbikeracet körs 1645. Sen kan vi ha wheelieskola:yoparty

Vi bor hos vänner i Mantorp. Nu måste jag sova, syns imorn!

Last edited:
Trevligt att man kunde stå för lite underhållning. Men hur kan du mena att min hoj inte skulle synas tydligt:va Den lyser ju neongrönt lång väg!

Ett tips är nog att du inte berättar för folk här vad du hade för kläder på dig :)
Fortsätt träna du så ska du se att du snart åker en kilometer på slangen och växlar obehindrat.

Superbikeracet körs 1645. Sen kan vi ha wheelieskola:yoparty

Vi bor hos vänner i Mantorp. Nu måste jag sova, syns imorn!

Då ska jag droppa in och kolla på det.
Fan jag körde ju inte i avklippta jeans shorts, träskor, brynja och keps.

"Skinnjacka, ryggskydd, mc handskar, hjälm" Det som glömdes hemma var skinnbyxorna och stövlarna. Tanken var bara upp till macken och tanka, men sen kommer man ju på att det är så jävla roligt så då tar man ett par repor.

Men som du sa, man krashar i kläderna man åker i.

Lycka till imorn.

Just nu regnar och blåser det i Linköping så det blir mysigt här idag med. :mad:
Hoppas nu bara att det slutar regna och spricker upp innan alla ska ut och köra.

Just nu regnar och blåser det i Linköping så det blir mysigt här idag med. :mad:
Hoppas nu bara att det slutar regna och spricker upp innan alla ska ut och köra.
Prognosen säger mulet, 14 grader och 6m/s på förmiddan, mulet, 17 grader och 6m/s på dan/em, i Mjölby är det bättre och i Norrköping sämre, så man får ju hoppas att survädret hinner dra bort! Jag tänkte åka ner å fota, men jag hittar inte simfötterna, snorkeln och badankorna :gnissla

Prognosen säger mulet, 14 grader och 6m/s på förmiddan, mulet, 17 grader och 6m/s på dan/em, i Mjölby är det bättre och i Norrköping sämre, så man får ju hoppas att survädret hinner dra bort! Jag tänkte åka ner å fota, men jag hittar inte simfötterna, snorkeln och badankorna :gnissla

Vad kul, vinka om du ser mig! Jag tänkte ta mig ut o fota i blåsten:banana

Då ska jag droppa in och kolla på det.
Fan jag körde ju inte i avklippta jeans shorts, träskor, brynja och keps.

"Skinnjacka, ryggskydd, mc handskar, hjälm" Det som glömdes hemma var skinnbyxorna och stövlarna. Tanken var bara upp till macken och tanka, men sen kommer man ju på att det är så jävla roligt så då tar man ett par repor.

Men som du sa, man krashar i kläderna man åker i.

Lycka till imorn.

Ok här kommer det: Du MÅSTE inte ha mer kläder på dig, det finns många människor som lever lyckliga liv utan underkropp. :arsele

/HW

Neongrönt är bra men det fanns fler gröna hojjar. :)

En lyckad blåflaggning byggdes upp av att vi snabbt såg dig i inbromsningen till nya sektionen, sen var ni skymda för oss en stund innan ni dök upp på start/mål-rakan. Väl inne på start/mål visste vi ungefär var i gruppen av alla hojjar som du var och kunde oftast snabbt hitta dig igen för att få upp blåflaggan vid rätt tillfälle.

Lyckades vi inte se dig eller blandade ihop dig med en annan grön hoj i inbromsningen till nya sektionen, ja då blev det fel resten av vägen fram till esset också och ingen blåflaggshjälp för din del.

Att hitta rätt hoj bara genom att följa er på start/mål gick inte, för liten "målyta", dvs rakt framifrån, att titta på + att det går ganska fort där.

Fast jag ändrar mig lite, behåll din neongröna färg på hojjen men skaffa en helröd hjälm som kontrast för det är kontrasten som är det viktiga.

Nåväl, ta nu inte detta som en sanning för andra funktionärer kanske tycker annorlunda. :)

Jag som fotar en massa kan intyga att vissa hojar syns bättre än andra och just dom gröna smälter ihop väldigt mycket. Det är svårt även för mig att skilja på er. Bättre kontrast i siffrorna gör både fotografer, funktionärer och tidtagninschefen lyckligare.

Just den sista är viktig att hålla glad. OM du skulle fara ut på ett kval med tex. en icke fungerande transponder vill du inte att det skall ta 4 varv för tidtagningschefen att med uteslutningsmetoden komma fram till vilken hoj som skall svartflaggas på det 5:e varvet. Då har du missat halva kvalet, brännt det bästa på däcken och dessutom inte fått några tider.

Samma sak gäller vid omkörning vid tex. gulflagg, om funktionärerna enkelt kan urskilja siffrorna är det större chans att du får rätt om du skulle lämna in protest.
I 200km/h+ stavas lösningen "KONTRAST" och färgval.

/HW

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...