Ljuddämparinsatserna på TRX

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Eftersom min TRX låter lite tamt med originalbestyckningen längtar jag efter slipon, men det har jag inte råd med just nu.

Istället fick jag tipset att ta bort insatserna, men när jag tog bort bakgavlarna var hela ljuddämparpaketet ihopsvetsat. Måste man bryta sig in med våld, eller finns det något bättre sätt?

Hur bra blir det (mätt i ljud och effekt) med urtagna insatser jämfört med ett par riktiga slipon?
 
Jag håller med Micke. Dock har jag sett en del TRX med borrade hål lite varstans i bakändan på dämparen och de har låtit lite mer men inte störande så det kan funka. Jag vet dock inte hur eller var de har borrat.
 
Jag har provkört en TRX där ägaren hade borrat hål runt avgasmynningen på orignalljuddämparen i syfte att få bättre ljud.
Resultetet var att hojen lät sämre (men högre) än orginal. Kan inte rekomenderas.

Vill du ha mycket ljud med bättre klang kan du ju köra utan ljuddämpare.

Men slipon är ju det klart bästa valet om man vill få skönt ljud.

BOS tror jag har billiga slipon med hyfsat ljud, men det är ingen effektökning på dom. Dock ett bra budgetalternativ.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top