Ljuddämparinsatserna på TRX

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Eftersom min TRX låter lite tamt med originalbestyckningen längtar jag efter slipon, men det har jag inte råd med just nu.

Istället fick jag tipset att ta bort insatserna, men när jag tog bort bakgavlarna var hela ljuddämparpaketet ihopsvetsat. Måste man bryta sig in med våld, eller finns det något bättre sätt?

Hur bra blir det (mätt i ljud och effekt) med urtagna insatser jämfört med ett par riktiga slipon?
 
Jag håller med Micke. Dock har jag sett en del TRX med borrade hål lite varstans i bakändan på dämparen och de har låtit lite mer men inte störande så det kan funka. Jag vet dock inte hur eller var de har borrat.
 
Jag har provkört en TRX där ägaren hade borrat hål runt avgasmynningen på orignalljuddämparen i syfte att få bättre ljud.
Resultetet var att hojen lät sämre (men högre) än orginal. Kan inte rekomenderas.

Vill du ha mycket ljud med bättre klang kan du ju köra utan ljuddämpare.

Men slipon är ju det klart bästa valet om man vill få skönt ljud.

BOS tror jag har billiga slipon med hyfsat ljud, men det är ingen effektökning på dom. Dock ett bra budgetalternativ.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top