Ljuddämparinsatserna på TRX

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
Eftersom min TRX låter lite tamt med originalbestyckningen längtar jag efter slipon, men det har jag inte råd med just nu.

Istället fick jag tipset att ta bort insatserna, men när jag tog bort bakgavlarna var hela ljuddämparpaketet ihopsvetsat. Måste man bryta sig in med våld, eller finns det något bättre sätt?

Hur bra blir det (mätt i ljud och effekt) med urtagna insatser jämfört med ett par riktiga slipon?
 
Jag håller med Micke. Dock har jag sett en del TRX med borrade hål lite varstans i bakändan på dämparen och de har låtit lite mer men inte störande så det kan funka. Jag vet dock inte hur eller var de har borrat.
 
Jag har provkört en TRX där ägaren hade borrat hål runt avgasmynningen på orignalljuddämparen i syfte att få bättre ljud.
Resultetet var att hojen lät sämre (men högre) än orginal. Kan inte rekomenderas.

Vill du ha mycket ljud med bättre klang kan du ju köra utan ljuddämpare.

Men slipon är ju det klart bästa valet om man vill få skönt ljud.

BOS tror jag har billiga slipon med hyfsat ljud, men det är ingen effektökning på dom. Dock ett bra budgetalternativ.
 
Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back
Top