powerglide
Glad amatör
20cm breda räfflor i mitten på ett 3,5m brett körfält borde dom flesta kunna undvika att köra i,åtminstone så länge man håller sig någorlunda nykter.
Och hur gör du om du måste väja för viltdjur?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
20cm breda räfflor i mitten på ett 3,5m brett körfält borde dom flesta kunna undvika att köra i,åtminstone så länge man håller sig någorlunda nykter.
Jag vill se dem göra draggin-jeans testet över de där räfflorna. Det river nog gott i baken.
Nej, men seriöst. Vad tror de händer med kläderna när man ligger där och kasar ... är det verkligen bara gamla asfaltläggare som blir befordrade i den organisationen?
Och hur gör du om du måste väja för viltdjur?![]()
Tycker att det är ett himmla gnällande på folk, allt ska vara så tillrättalagt, kan folk värkligen inte köra hoj längre ??
...undra vem f*n som gnäller???
vad jag tyckte VV skulle göra för att få ner farten på tex Bogesundsvägen.
Haha, bussa Sverker (PLUS) på dem också! Skulle vilja se någon ansvarig på VV försvara sig mot hans "Ni gör vägarna farliga för mc förare med flit. Visst ere så?! Ska det vara så? Va! Va?! Va?!"
Varför ska du kasa runt där ?? Har du inte 2 hjul ?
Har man kört omkull, då är nog räfflorna minsta problemet...
Sen är det just i frågan om en testtsträcka, på hela fantastiska 9 km som alla bråkar om...
Är det inte fel fokus att väcka trafikanter som somnar?
när man känner att man har grus i ögonen vid bilkörning så är man i stadie 17.
när man når stadie 20 så sover man. MEN! Redan vid stadie 3-5 är det dags att stanna och vila. något iallfall JAG fick lära mig på teorin för 10 år sedan när jag tog min lapp.
FEL fokus, somvanligt. Man kan inte ha folk som sitter och halvsover vid ratten på vägarna. DÅ HAR DET REDAN GÅTT FÖR LÅNGT!"!"
Att få folk att komma till insikt om saker och ting är bättre än skyddsräcken och räfflor!
Utbildning av något slag.
ska vi bygga bort farorna i trafiken så kan vi lika gärna lägga ner hela skiten med vägnät och satsa pengarna på tågtrafiken istället. där kan folk sova hur mycket dom vill.
//Droopfy
...räfflorna är minsta problemet om du har vilt så nära inpå.
Skickat mail också. Väntar på svar...
EDIT: "Om du har begärt ett svar från oss återkommer vi senast 2009-08-06."
Skickat mail också. Väntar på svar...
EDIT: "Om du har begärt ett svar från oss återkommer vi senast 2009-08-06."
Vad i ordet 'teststräcka' är det som du inte förstår?
Det betyder att om allt verkar bra, d v s folk inte klagar, så kommer det att införas på bred front.
Och du tycker att vi inte skall klaga. Hmm... kanske kvalificerad för en tjänst på VV? Provat söka?
Uppdatering - fick precis ett "god-dag-yxskaft"-svar från VV Mälardalen, där man försvarar räfflorna i VÄGBANANS mitt, inte körfältets, som jag ifrågasatte,
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |