Livsfarligt tilltag från Vägverket..

ooops råkade inte alls tippsa aftonbladet, expressen o DN(alltommotor) om att VV försöker döda motorcyklister :P

Dom räfflorna var inte att leka med, jag trodde det var dom man testat i mitten av vägen som får hela hojen/bilen att skaka men inget problem att köra över med hojen. Det här ser ju mer ut som organiserat tjälskott ..... huvva, det vill jag inte testa

Men jag förstår inte, ska dom väcka föraren så fungerar det ju lika bra att ha dom i mitten. När du väl har fått däcken i spåren så har redan andra däckparet redan passerat mittlinjen :confused:

Vägen är för smal, om VV skulle räffla just denna väg i mitten skulle komfortproblem uppstå för tyngre trafik (buss och lastbil).

Läs: Fordonen är så pass breda att de kör på mittlinjerna för att få plats. Därför kan man inte ha räfflor i mitten.

Vägen är för smal, om VV skulle räffla just denna väg i mitten skulle komfortproblem uppstå för tyngre trafik (buss och lastbil).

Läs: Fordonen är så pass breda att de kör på mittlinjerna för att få plats. Därför kan man inte ha räfflor i mitten.

Nja.. har ju kört sträckorna massor av ggr och inte är lasbilar och bussar över i mötande körfält om de nu inte styr över dit men VV räknar med att de VÄLJER att köra mer mot mitten när de är ensamma på vägen men detta är ju ett felaktigt sätt att köra och att VV tar "hänsyn" för att de ska kunna göra så med "komfort" känns ju mer än vansinnigt men vad annat är att vänta av VV :huvet

Måste vara jobbigt att sitta på VV och försöka komma på de dummaste åtgärderna, de måste ha ngn slags intern tävling om detta där dingvall är prisutdelare :D

ooops råkade inte alls tippsa aftonbladet, expressen o DN(alltommotor) om att VV försöker döda motorcyklister :P

Haha, bussa Sverker (PLUS) på dem också! Skulle vilja se någon ansvarig på VV försvara sig mot hans "Ni gör vägarna farliga för mc förare med flit. Visst ere så?! Ska det vara så? Va! Va?! Va?!"

Var i bromma då? Har också för mig jag kört förbi dem och tänkt "va fan är det här för skit, det är ju livsfarligt".

:whip

Bällstavägen har jag för mig, vid flygplatsen. Tror inte att det har något med vv provförsök att göra men fortsvarande sjukt jobbigt att köra på. Den vägen är smal där också, inte mycket plats att röra sig på.

Fan vet om man kommer köpa hoj igen, känns bättre att köpa fritidsbåt då får man bara miljönissarna på sig när man bajsar i mälaren :D

Fan vet om man kommer köpa hoj igen, känns bättre att köpa fritidsbåt då får man bara miljönissarna på sig när man bajsar i mälaren :D

Köp båt, då får man göra vad man vill. Nästan.

Även om man skulle klara av groparna så leder varje form av vibration till slitage på både mc, bil, buss osv.
Inte vill jag frivilligt vibrera sönder.

Vad händer vid regn när det efter 1 år av körande i samma hjulspår, vattenplaning deluxe:banana.

Fan ni låter som ett gäng senila damer på syjunta som hetsar upp sig över att knyppeldynan fått en kaffefläck.

Kör med huvvet och håll hastighetsgränserna så ska ni se att det går bra grabbar.....

Fan ni låter som ett gäng senila damer på syjunta som hetsar upp sig över att knyppeldynan fått en kaffefläck.

Kör med huvvet och håll hastighetsgränserna så ska ni se att det går bra grabbar.....

Jag är inte oroad för räfflorna OM man inte klotar, men det kan man ju aldrig vara för säker på, när olyckan händer och man måste väja för ett djur etc, DÅ kan räfflorna vara rent förödande! Vem som helst kan ju undvika räfflorna på en rak, torr och fin väg utan trafik och viltstängsel... men så är sällan fallet!

Oväntat att du skulle säga något i den stilen. :hihi Din geländewagen är ju byggd för sådant, en normalt funtad gatcykel är inte värst bekväm över den typen av frästa spår, det känns direkt obehagligt att bara köra över dem.

Undanmanöver och inbromsningar vill jag som redan sagt, inte ens prova på... :crash

Oväntat att du skulle säga något i den stilen. :hihi Din geländewagen är ju byggd för sådant, en normalt funtad gatcykel är inte värst bekväm över den typen av frästa spår, det känns direkt obehagligt att bara köra över dem.

Undanmanöver och inbromsningar vill jag som redan sagt, inte ens prova på... :crash

Man får väl välja sina vägar. Var ligger den dära?
Jag ska dit och köra mitt i spåret så länge det håller på :D:D:D

Nu har jag i alla fall kontaktat transportstyrelsen och framfört mina kritiska åsikter.

Jag skulle inte vilja tvingas till en undanmanöver och tvingas bromsa på en sådan väg.

Brott mot trafikförordningen, bara att ringa eller besöka närmsta polisstation.

Saxat ur trafikförordningen:

1 kap. Allmänna bestämmelser

10 § Sådant som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken får inte kastas eller lämnas på en väg.
Den som förorsakat att något som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken finns på vägen skall omedelbart avlägsna detta. Om det inte går skall han eller hon uppmärksamma andra på förhållandet genom utmärkning eller dylikt tills han eller hon låtit undanröja faran eller olägenheten.

Last edited:

:D

Jag kanske får skippa K1300s-planerna och köpa en sån dära 1200GS Adv panzerwagen nästa år istället? :yoparty Har kört 1200GS på djävligt buckliga vägar och det är sjukt vad man sitter fint. Min fd 650 Funduro var iofs inte så pjåkig heller.

Vidare... Vem faaan spillde kaffe på knyppeldynan? Va? Va? :gnissla

Det trista med en GS är ju att den endast kan existera som ett komplement här hemma, och frågan är om den skulle bli värst använd, mer än som bruksare... :hihi

blev just uppringd av VV stockholm, detta som sker där uppe på endast prov som de även står i info på nätet. Jag förklarade för honom hur saken låg till för oss MC förare ang räffling i körfältet. och han höll med, dock frågade han vad jag tyckte VV skulle göra för att få ner farten på tex Bogesundsvägen. hade väll inget å komma med där men vi fortsatte prata om vikten av säkerheten att ha maximalt grepp på vägbanan. vilket han inte kunde ifrågasätta.

de blev väll inte så mycket mer som så än att han förstog att vi som åker MC inte skulle gilla en räffla mitt i körbanan.

dock frågade han vad jag tyckte VV skulle göra för att få ner farten på tex Bogesundsvägen.

Har de börjat med räfflorna för att få ner farten på mc?

Eller hur drog han den kopplingen? :confused:

Nu har jag i alla fall kontaktat transportstyrelsen och framfört mina kritiska åsikter.

Jag skulle inte vilja tvingas till en undanmanöver och tvingas bromsa på en sådan väg.

Brott mot trafikförordningen, bara att ringa eller besöka närmsta polisstation.

Saxat ur trafikförordningen:

1 kap. Allmänna bestämmelser

10 § Sådant som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken får inte kastas eller lämnas på en väg.
Den som förorsakat att något som kan medföra fara eller olägenhet för trafiken finns på vägen skall omedelbart avlägsna detta. Om det inte går skall han eller hon uppmärksamma andra på förhållandet genom utmärkning eller dylikt tills han eller hon låtit undanröja faran eller olägenheten.

Kapar tråden lite bara.. Hur fan ska man göra om man tappar ett avgassystem från bilen i vänsterfilen på motorvägen?? Bara en fråga.. nån som vet?? Lite svårt att knalla ut på motorvägen och plocka bort det och stanna på motorvägen är ju åxå förbjudet lika olagligt som att gå på motorvägen... Hände mig för en massa årsen... jag lät det va.... olaglig 18 åring som man va då :va

Aha, förklarar saken men verkar fortfarande väldigt ogenomtänkt

Kapar tråden lite bara.. Hur fan ska man göra om man tappar ett avgassystem från bilen i vänsterfilen på motorvägen?? Bara en fråga.. nån som vet?? Lite svårt att knalla ut på motorvägen och plocka bort det och stanna på motorvägen är ju åxå förbjudet lika olagligt som att gå på motorvägen... Hände mig för en massa årsen... jag lät det va.... olaglig 18 åring som man va då :va

Ditt fordon skall vara i sådant skick att du inte tappar avgassystem... så du bryter mot lagen redan när du tappat ditt system på vägen.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP