Livsfarligt tilltag från Vägverket..

Har hört att det är livsfarligt att åka mc också:rolleyes:Någon som vet?

Nej, det farliga är när man avslutar MC-körningen på för kort sträcka, som exempelvis sker när det står en tall ivägen.

On topic så instämmer jag i att detta inte är en av VVs bättre idéer. (Och ja, jag uttrycker mig mer diplomatiskt än vad jag egentligen tänker...)

Ingen som uppmärksammat den nya sortens asfalt.

Dom sprutar på någon form av klet sen lägger ett/flera lager med orange-brun fin sten.

Det dom har lagt i trakterna har fått extremt mkt extrasten så att det bildas seriösa vallar med perfekt rullgrus både över hela körbanan samt längs med sidorna.
Långa rader med grus finns både mitt i banan och vid sidan om.

Dom lägger hela vägar och lagar lite här och där med denna metoden.

Beläggningen är riktigt tuff och grov mot däcken bla.

Nollvisionen ??
Vilket skämt.

Last edited:
Fanns ju ett par intressanta kommentarer på den där artikeln det länkades till... "Sluta gnälla på småsaker", "I-landsproblem"... Hur jävla stendum får man bli??:dummer

Det värsta är att biltillverkarna redan håller på att hitta en lösning på problemet med förare som somnar bakom ratten. Här står det lite om det, vet att nåt bilmärke redan prövat en version med sensorer som känner av hur frekvent man blinkar med ögonen m.m. Summa summarum: Om 15 år kommer VV spendera lika mycket pengar som de gör nu när de förstör vägbanan, på att fixa den.

hehe tog o RINGDE vv o anmälde detta som vägskada :P

Sa att det kändes totalt livsfarligt att köra där med MC. O att jag trodde att det var nån glömmt att fälla upp asfalt fräsen eller nått.

Jaja anmält som vägskada iaf :P

va fan ska ni utt i mitten av vägen o göra ? hål er i mitten av er körbana så e alt frid o fröjd , bankörning görs på bana !!!!!!!!!!!

Hur skulle det vara om du tog och läste tråden innan du kommenterar och avslutar med 14 utropstäcken?

va fan ska ni utt i mitten av vägen o göra ? hål er i mitten av er körbana så e alt frid o fröjd , bankörning görs på bana !!!!!!!!!!!

:hihi
Du är ju rolig juh! :D
Fast det klart... risken finns ju att du inte är på riktigt utan ett flamebait... :D

Bild:
attachment.php

...det blir nog jEttebra det där med tiden, ser ju redan ut som att det släpper lösgrus.

Klockrent! :tummenupp Då slipper snabelbilarna ut för att fylla våra vägar med lösgrus, win-win.. ;) :hihi

/J

Vi har en väg här i trakten som är uppfräst på detta vis fast längs med mittlinjen. Jag drar mig verkligen för att göra omkörningar där för det känns smått livsfarligt att passera dem med hojen.

Att fräsa dem i mitten av körbanan låter så dumt att det knappt kan vara på riktigt.

Vi har en väg här i trakten som är uppfräst på detta vis fast längs med mittlinjen. Jag drar mig verkligen för att göra omkörningar där för det känns smått livsfarligt att passera dem med hojen.

Att fräsa dem i mitten av körbanan låter så dumt att det knappt kan vara på riktigt.

Man måste ju hålla med om att det verkar otrooligt men det är sant och det gäller E10:an dessutom så får detta fortsätta så har vi snart dessa påhitt på E4:an, E6:an osv.

Som någon nämnde så är det precis så att grus och sand samt vatten samlas i dessa gropar så det är ingen trevlig upplevelse att försöka undvika att köra i dem med MC

...det blir nog jEttebra det där med tiden, ser ju redan ut som att det släpper lösgrus.

Klockrent! :tummenupp Då slipper snabelbilarna ut för att fylla våra vägar med lösgrus, win-win.. ;) :hihi

/J

är ju inte så konstigt om det släpper ifrån sig grus när asfalten, att döma av bilderna, är bortfräst ner till bärlagret :näsblod Dessutom lär ju hålen bara bli större med tiden

Undrar vad som händer om någon boendes i närheten går in på en polisstation och gör en regelrätt polisanmälan?

Naturligtvis läggs det väl ned, men det vore intressant om någon gjorde det.

Dom räfflorna var inte att leka med, jag trodde det var dom man testat i mitten av vägen som får hela hojen/bilen att skaka men inget problem att köra över med hojen. Det här ser ju mer ut som organiserat tjälskott ..... huvva, det vill jag inte testa

Men jag förstår inte, ska dom väcka föraren så fungerar det ju lika bra att ha dom i mitten. När du väl har fått däcken i spåren så har redan andra däckparet redan passerat mittlinjen :confused:

Last edited:
Klockren synpunkt om olägenhet som ni kanske redan har noterat men väl värt att ta upp igen :D:
http://forum.svmc.se/showpost.php?p=44253&postcount=6

Min kollega, som inte kör mc utan är vanlig bilist, kläckte följande när han fick höra mig sitta och grymta över idiotidén på lunchen idag:
"Och vem ska bekosta bilisternas slitage på bildäcken vid omkörningar? Vv vet inte vad de ska göra med våra skattepengar men de måste hålla uppe utgiftskassan så att de får lika mycket pengar nästa år - idioter!"

M a o så är inte ens bilister positiva...Om hans kommentar om budgeten stämmer vet jag icke...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti